וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקבוצות הישראליות העריכו כי בבלגרד יש את הסיכון הנמוך ביותר"

עודכן לאחרונה: 8.11.2023 / 9:10

בסרביה הסבירו את הסיבות לבחירה של מכבי תל אביב והפועל ירושלים: "יכול להיווצר פחד, אבל לא צפויים עימותים בעיר"

תקציר ניצחונה של הפועל תל אביב 90:98 על לונדון ליונס ביורוקאפ/ספורט1

מכבי תל אביב תערוך מחר (חמישי) את משחק "הבית" הראשון שלה בבלגרד, כשתפגוש את באיירן מינכן אל מול יציעים ריקים באולם אלכסנדר ניקוליץ'. הפועל ירושלים כבר עשתה זאת בשבוע שעבר, אז ניצחה את גלאטסראיי בתום מותחן גדול, ובתקשורת הסרבית פרסמו הבוקר כתבה נרחבת אודות השהות הממושכת של קבוצות ישראליות בבלגרד.

"קבוצות הכדורסל הישראליות ושירותי האבטחה המקומיים העריכו כי הסיכון בבלגרד הוא הנמוך ביותר", נכתב. "אחת הסיבות היא כי סרביה היא יחסית נייטרלית, בניגוד להונגריה וקרואטיה היא לא הצביעה נגד הפסקת אש בעזה". עוד נטען כי לסרביה יש מערכת יחסים טובה עם העם היהודי, שהחלה אי שם בתקופת האימפריה העות'מאנית ונמשכה גם במהלך ואחרי מלחמות העולם.

ובכל זאת - גם בסרביה יש חשש מהתלקחות המצב. "יכול להיווצר פחד ופאניקה", הודתה אירנה דוקיץ', נשיאת המרכז לביטחון והגנה של בלגרד, "גם משום שיש הרבה ישראלים ופלסטינים בסרביה, וגם מפני שיש אנשי חמאס בכל העולם. אני מבינה את הפחד, אבל מאמינה שלא יהיו עימותים בבלגרד, או שהמלחמה תזלוג לשטח סרביה".

גם המשחק של הפועל ירושלים בשבוע שעבר וגם זה של מכבי תל אביב מחר יתקיימו, כאמור, ללא קהל. "זה מפחית את הסיכון", הסבירה דוקיץ'. "זה הניסיון שלנו להגן על האנשים, למנוע מרבים להצטופף במקום אחד ולוודא שלא יהיה אירוע. נהיה מוכנים לכל מצב שלא יקרה, כולל הפגנות".

שחקני מכבי תל אביב כדורסל. האינסטגרם של מכבי Playtika תל אביב, אתר רשמי
מחר הם בבלגרד. שחקני מכבי תל אביב/אתר רשמי, האינסטגרם של מכבי Playtika תל אביב

עדיין לא ברור האם גם משחק ה"בית" של מכבי תל אביב מול פנרבחצ'ה ייערך בבלגרד. הפועל ירושלים תשחק שם עוד פעמיים לפחות - מול פאוק (13 בדצמבר) ובנפיקה (20 בדצמבר). "עדיין לא הוחלט האם יהיו אוהדים באולם", נכתב. "עד אז יש הרבה זמן לשקול את כל הגורמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully