וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המקדש: ההתכנסות הכי עצובה של נבחרת ישראל

7.11.2023 / 16:00

בית הנבחרות בשפיים הפך הבוקר למקום מקודש כשתמונות החטופים ניצבו על הכיסאות מול פניהם של אנשי נבחרת ישראל. תחושת השליחות מורגשת בכל פינה לקראת שבועיים גורליים, אבל העצב לא מרפה: "הילדים החטופים לא יוצאים מהראש"

שחקני נבחרת ישראל קוראים להשיב את החטופים/F&F BRANDVERTISING

ביציאה מאולם התקשורת בבית הנבחרות בשפיים, אלון חזן נעמד במסדרון ולקח נשימה עמוקה. דמעה קטנה זלגה מהעין על הלחי. דקות קודם מול העיתונאים שהגיעו הבוקר לשמוע גם אותו, חזן ראה בעיקר את אריאל וכפיר ביבס. את תמונות החטופים סידרו על הכיסאות באולם. אריאל בן ה-4 וכפיר שכבר גדל בחודש, אבל עדיין לא בן שנה, היו בשורה הראשונה באמצע. התמונות של שני הג'ינג'ים הטהורים היו הראשונות מול העיניים של חזן, יוסי בניון ונטע לביא שישב בין שניהם.

"התמונה של אימא שלהם אוחזת בהם ומבט של פחד ואימה בעיניה, לא יוצאת לי מהראש", אמר חזן אחרי זה במסדרון. "היא עוטפת את שניהם בשמיכה ומסביבה שלל המפלצות והעיניים שלה כל כך עצובות. דיברתי איתכם שם בפנים במסיבת העיתונאים, אבל הילדים כל הזמן היו לי בעיניים".

בית הנבחרות בשפיים עבר שינוי גדול ומעולם לא נראה יפה יותר. הוא גם מעולם לא נראה עצוב יותר. אחרי השיפוץ, קומה שנייה עומדת בבית של הנבחרות כבר כמה חודשים והבוקר זו היתה הפעם הראשונה בה התקשורת הוזמנה אליה. מסיבות עיתונאים בשנים האחרונות נערכו בדרך כלל בתא הכבוד באצטדיון רמת גן המיתולוגי. שם שמעו העיתונאים את וילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג.

עכשיו יש לאן לבוא ולהרגיש שהתקדמנו. אבל זו הייתה מסיבת עיתונאים אחרת, כמוה לא הייתה מעולם. לא תוגה של אחרי הפסד ולא עצב שאחרי כישלון בעוד קמפיין מוקדמות. העיתונאים ישבו בצדי השורות. באמצע כיסאות ריקים מאדם אך מלאים בנשמת החטופים. קודש ויראה באוויר. גם בלי שישב לצידך בן אנוש, יכולת לחוש את הנשימות של מי שנמצאים כבר חודש מתחת לאדמה.

תמונות החטופים על כיסאות מסיבת העיתונאים של נבחרת ישראל בכדורגל בבית הנבחרות בשפיים. שלומי גבאי
תמונותיהם של אריאל וכפיר ביבס, החטופים בעזה, היום במסיבת העיתונאים/שלומי גבאי

נותרו עוד כמה ימים לנסיעה לקוסובו. הנבחרת תצטרך לשחק כדורגל ולנצח. ארבעה משחקים לפניה וזו משימה מאוד מורכבת. נטע לביא בן למשפחה לוחמת שם על השולחן אליו הסב כבר במשפט הראשון את המציאות והפרופורציה. הוא לא חושב שהוא גיבור והוא לא שם את עצמו כלוחם. "תמיד חשבתי כך וכך אני חושב גם עכשיו", אמר מאוחר יותר כשעלינו על כר הדשא לכיוון האימון שחיכה לו, "גיבורים הם החיילים שלנו. אנחנו משחקים כדורגל".

מיפן הוא יודע שאחיו הצעיר, שנמצא בשלבים סופיים של גיבוש לסיירות, יהיה זה שבעתיד ימשיך את המסורת של אביו וסבו. אפילו אחותו, כתצפיתנית עבר על גבול הלבנון, עשתה תפקיד עם משמעות. דיברנו קצת על מה מרגישים כשנמצאים מחוץ לישראל, הגם שיפן היא מקום יחסית סימפטי לישראלים. הוא הזכיר כמה קשה להיות עכשיו במדינות מסויימות באירופה ודיבר על השנאה לישראל. חזן שבדיוק עבר ליד, נעצר לשנייה ואמר: "הבעיה היא לא אלה ששונאים אותנו מבחוץ. אנחנו צריכים להפסיק לשנוא אחד את השני כאן בינינו".

עוד בוואלה!

אלון חזן: "המוטיבציה של השחקנים אדירה, אבל היא לבדה לא תספיק"

לכתבה המלאה
אימון נבחרת ישראל. שלומי גבאי
הרגשה כזו מעולם לא הייתה/שלומי גבאי

המשחקים שנותרו לישראל:

קוסובו (חוץ)
שוויץ (בית בהונגריה)
רומניה (בית בהונגריה)
אנדורה (חוץ)


המשחקים שנותרו לשוויץ:

ישראל (חוץ בהונגריה)
קוסובו (בית)
רומניה (חוץ)


המשחקים שנותרו לרומניה:

ישראל (חוץ בהונגריה)
שוויץ (בית)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully