וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל המציאה את הטרור". לוחם ה-MMA מפיץ תיאוריות אנטישמיות

השוואות לנאצים, טענות לרצח עם, תיאוריות על גירוש לארה"ב. ג'ייק שילדס היה פעם לוחם מפורסם, היום הוא מסית מאות אלפים

תיקתקנו, 6.11/ספורט1

לוחם ה-MMA לשעבר, ג'ייק שילדס, הפך בשבועות האחרונות לאחד הקולות הבולטים שמסיתים נגד ישראל ויהודים בארה"ב ברשת X (לשעבר טוויטר). שילדס שמנהל חשבון עם כחצי מיליון עוקבים, מפרסם באופן תדיר ציוצים שמשווים בין ישראל לגרמניה הנאצית, מהדהד מסרים אנטישמיים, מזלזל בלוחמים והלוחמות של צה"ל ודורש מארה"ב להסיר את התמיכה שלה בישראל.

שילדס בן ה-44 היה לוחם MMA מוכר מאוד שהחזיק במאזן של 33 ניצחונות ו-11 הפסדים, וזכה בכמות גדולה של תארים. הוא התמחה בג'ו ג'יטסו ברזילאי וזכה במדליות בתחרויות באמנות הלחימה הזו, כולל מדליית זהב במשחקי פאן אמריקה ב-2005. בשנות הקולג' שלו השתתף בתחרויות היאבקות.

שילדס לא הודיע על פרישה באופן רשמי, אבל הוא לא פעיל מאז 2018. בשנים האחרונות הפך לדמות מוכרת ב-X והרבה לפרסם ציוצים שמתאפיינים במיזוגניה, גבריות רעילה והתנגדות חריפה לתנועת Black Lives Matter. בשנים האחרונות הוא התמקד גם בהתנגדות לחיסוני קורונה ועורר סערה כשדרש עונש מוות לאנשים שמסייעים לילדים לעבור שינוי מגדרי. בד בבד החל לפלרטט עם תיאורות אנטשימיות מובהקות בסגנון "היהודים שולטים בכל מוקדי הכוח בארה"ב".

ג'ייק שילדס, לוחם MMA לשעבר, בשנת 2008. Stephen Shugerman, GettyImages
אחד ממובילי התעמולה של חמאס. שילדס/GettyImages, Stephen Shugerman

מאז המתקפה הרצחנית של חמאס והמלחמה שהגיעה בעקבותיה, מרבית התעמולה של שילדס סובבת את ישראל, עזה ויהודים אמריקאים. לצד ציוצים שמביעים תמיכה בתושבי עזה, הוא גם מפרסם האשמות שישראל מבצעת רצח עם וטוען שהתכנית שלה היא גירוש המוני של פלסטינים לארה"ב - דבר שיפגע במולדתו. "ישראל המציאה את הטרור והיא מדינה טרוריסטית עד היום", צייץ לפני כמה ימים.

שילדס שבעבר הגן על קניה ווסט כשזה השמיע התבטאויות אנטישמיות, צייץ היום: "היטלר אמר לכל היהודים לעזוב את גרמניה, אז זו אשמתם שהכניסו אותם למחנות השמדה. זה בדיוק ההיגיון שישראל משתמשת בו, כשהיא מאשימה אזרחים שנשארו בעזה. אבל כאן זה אפילו גרוע יותר, כי הם לא יכולים לעזוב".

בחודש האחרון התווספו לשילדס עשרות אלפי עוקבים ב-X, מרביתם מוסלמים מרחבי העולם שנהנים מהדעות האנטי-ישראליות שלו ומהדהדים אותן ואת התיאוריות שלו. אמריקאי לבן, ימני ושמרן, שרואה בעצמו פטריוט ומצייץ עכשיו לטובת עזה - הם רואים בכך הישג עצום. הוא מככב באופן קבוע ברשימות שעורכים תומכי חמאס ברשת, של חשבונות ה-X שהכי מסייעים להם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שילדס אגב, טוען מדי פעם ש"להיות אנטי ציוני ואנטי ישראלי, זה לא להיות אנטישמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully