וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רז הרשקו זכתה במדליית כסף באליפות אירופה בג'ודו, ארד לענבר לניר

5.11.2023 / 18:00

המשלחת הישראלית חתמה את התחרות במונפלייה עם שתי מדליות נוספות: הרשקו (מעל 78 ק"ג) הפסידה בגמר לדוקו הצרפתייה, לניר (עד 78 ק"ג) ריתקה בקרב על המדליה את ואגנר. פלצ'יק נפצע ולא השתתף בקרב על הארד

תיקתקנו, 3.11/ספורט1

אחרי שגילי שריר זכתה בשבת במדליית הכסף, המשלחת הישראלית הוסיפה הערב (ראשון) עוד שתי מדליות באליפות אירופה בג'ודו שהגיעה לסיומה במונפלייה, צרפת: מדליית כסף של רז הרשקו וארד של ענבר לניר. פיטר פלצ'יק לא השתתף בקרב על הארד בגלל פציעה.

רז הרשקו, שפתחה את דרכה בשמינית הגמר של הקטגוריה שלה (מעל 78 ק"ג), קיבלה בקרב הראשון יריבה ילידת איראן - מהבובה ברברי זרפי, שמשתתפת באליפות משום שהיא מתחרה בשנה האחרונה במשלחת הפליטים. הרשקו ניצחה ללא קושי עם איפון אחרי 16 שניות והעפילה כצפוי לרבע הגמר, שם ניצחה את הלנה ווקוביץ' הקרואטית, ועלתה לחצי הגמר מול אסיה טבאנו מאיטליה, עליה התגברה בזכות שני ווזארי תוך 39 שניות והופעה דומיננטית.

הישראלית בת ה-25, שזכתה במדליית הכסף באליפות אירופה הקודמת, קיבלה הזדמנות לנקום ברומן דיקו על אותו הפסד בשנה שעברה, אבל הצרפתייה שוב הייתה גדולה עליה וניצחה אותה בפעם הרביעית בארבעת המפגשים ביניהן עם איפון מהיר אחרי 34 שניות בלבד.

רומן דיקו מפילה את רז הרשקו, גמר אליפות אירופה. SYLVAIN THOMAS/AFP, GettyImages
רגע הניצחון של רומן דיקו על רז הרשקו/GettyImages, SYLVAIN THOMAS/AFP

ענבר לניר (עד 78 ק"ג) נזקקה ל-11 שניות בלבד כדי להכריע באיפון את פטרוניילה פאביץ' הקרואטית, אבל ברבע הגמר היא פגשה את אלינה בוהם הגרמנייה, שהשיגה ריתוק קצת יותר משתי דקות לסיום הזמן החוקי של הקרב וניצחה את לניר, שעברה לבית הניחומים. את דרכה שם פתחה ברגל ימין עם ניצחון אדיר על אודרי טשומאו מצרפת, ובקרב על המדליה השיגה ניצחון ראשון בקריירה על אנה מריה ואגנר, אלופת העולם מ-2021 שהובילה עליה 0:2 במפגשי העבר. לניר הייתה קרובה לאיפון ואז ביצעה ריתוק של 20 שניות על יריבתה, הכריעה את הקרב וחגגה את המדליה עם סימון לב על דגל ישראל בחולצתה. הישג נוסף שלה אחרי הזכייה הסנסציונית באליפות העולם לפני כחצי שנה.

עוד בוואלה!

גילי שריר זכתה במדליית כסף באליפות אירופה בג'ודו

לכתבה המלאה
ענבר לניר ג'ודאית ישראלית. SYLVAIN THOMAS/AFP, GettyImages
לב על דגל ישראל. ענבר לניר/GettyImages, SYLVAIN THOMAS/AFP

פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) פתח את דרכו בקרב מול דניאל מוקטה הבלארוסי, שהיה פאסיבי וקיבל שני עונשים מהירים. קצת מדקה לסיום הזמן החוקי של הקרב מוקטה קיבל עונש שלישי על תפיסה לא חוקית של החלוק ופלצ'יק המשיך לשלב הבא, בו הוא פגש את אנטון סביצקי האוקראיני.

פלצ'יק התקשה יותר מול סביצקי שבעיקר התגונן וספג שני עונשים. פלצ'יק המשיך ליזום כשיריבו נראה מותש ובניקוד הזהב השיג איפון וניצחון. בשלב הבא פגש הישראלי את דניאל איץ' השוויצרי ואחרי ניצחון נוסף העפיל לחצי הגמר, שם חיכה לו הגאורגי איליה סולאמנדיזה. פלצ'יק גרר את סולימנידזה לניקוד זהב, אך הפסיד ואמור היה להתחרות בקרב על מדליית הארד מול ניקולוז שרזאדישווילי, גאורגי נוסף אבל כזה שמייצג את ספרד והיה אלוף עולם פעמיים (2018 ו-2021) כשהתחרה במשקל הנמוך יותר. רגע לפני ההתמודדות, התברר כי הישראלי לא כשיר לעלות למזרן. הפציעה הזו העניקה את המדליה לשרזאדישווילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully