וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל אחד, שלושה מאמנים, מאות שעות: כך אבדיה "קפץ מדרגה"

בארצות הברית חשפו את הסודות מאחורי הפגרה של הישראלי, אותה ניצל למקצה שיפורים בקליעה מבחוץ שבא לידי ביטוי ב-50% מהשלוש בפתיחת העונה. מאמנו משוכנע ש"זה יימשך", וגם גלינארי רואה עתיד ורוד: "אין ב-NBA הרבה שחקנים עם פוטנציאל כזה"

דני אבדיה מחלק חתימות לפני משחקה של וושינגטון נגד ממפיס/מתוך טוויטר

אחרי פתיחת העונה הטובה שלו מבחינה אישית, בוושינגטון מתרשמים ממה שהם מגדירים כ"קפיצת מדרגה" שדני אבדיה עשה בחודשי הפגרה. אבדיה מציג יכולות התקפיות משופרות בחמשת המשחקים הראשונים, קולע 13 נקודות בממוצע למשחק עם 50% מפתיעים מחוץ לקשת, ולמרות שמדובר במדגם קטן ולא מייצג, בארצות הברית משוכנעים שיכולה להיות לכך המשכיות.

"אני מרגיש שהקליעה שלי ממש השתפרה. זה עדיין מוקדם מאוד ואני לא רוצה לנחס את עצמי, אבל זה הולך לכיוון הנכון, ואני מרגיש שאני עושה התקדמות טובה מאוד", אמר אבדיה אחרי שקלע 14 נקודות בניצחון האחרון על מיאמי, כולל שני סלים מרחוק מעל באם אדבאיו, אחד משחקני ההגנה הטובים ב-NBA.

ב"אתלטיק" חשפו חלק משיטות העבודה של וושינגטון עם אבדיה בקיץ. מתברר שהוויזארדס שלחו שלושה עוזרי מאמנים לישראל כדי לעבוד עם אבדיה על הקליעה מבחוץ, וגיבשו עבורו מתודה מיוחדת, שמדמה זריקות מבחוץ תחת לחץ רב, כמו בזמן משחק מול שחקנים גבוהים, אתלטים וזריזים כפי שאפשר למצוא למכביר ב-NBA.

"אבדיה חזר על סשנים של זריקות כאלה כמות בלתי נתפסת של פעמים במהלך הקיץ - בהתחלה בישראל, אחר כך באימונים אישיים בוושינגטון, ולאחר מכן גם במחנה האימונים לקראת פתיחת העונה", כתבו ב"אתלטיק", ו"ניכר שזה עזר לו לעשות שינוי גדול במשחק, ולהראות הרבה יותר ביטחון בצד ההתקפי".

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס, מול דזמונד ביין, ממפיס גריזליס. רויטרס
זה כבר נראה הרבה יותר טוב. אבדיה זורק/רויטרס

"יאמר לזכותו של דני שהוא עבד על זה כל הקיץ", אמר מאמן וושינגטון ווס אנסלד ג'וניור. "הוא עבד על שליטה בכדור, על סיומות בצבע שהתקשה בהן בעבר. אז כן, אפשר לראות התקדמות וצמיחה באספקטים הללו אצלו. הוא יותר נינוח בזריקות מחוץ לקשת, וזאת התחלה טובה. אמנם עברו רק חמישה משחקים, אבל אני חושב שהשיפור שלו יימשך".

בוושינגטון כבר יש מי שמשווה בין אבדיה לבין חברו החדש לקבוצה, דנילו גלינארי, שבצעירותו היה כמו הישראלי פורוורד רב-גוני שתופקד גם בתור הסטופר של כוכבי היריבות בהגנה.

"אני מצליח לראות דמיון מסוים בינינו", אמר גלינארי. "המקום שהוא צמח בו, האווירה בה הוא למד לשחק כדורסל, העובדה שכמוני, גם אבא שלו היה כדורסלן...גדלנו סיטואציות דומות". גלינארי מחמיא ואומר ש"אבדיה בחור נפלא, אחד שאוהב כדורסל, עם פוטנציאל להפוך לשחקן טוב מאוד בליגה. הוא מסוגל להפוך לשחקן הגנה-התקפה איכותי, ואין הרבה כאלה ב-NBA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully