וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהבי: "אלו שלא מגנים את החמאס? הם בכלל לא יודעים איפה זה ישראל"

2.11.2023 / 13:00

כוכב מכבי תל אביב התייחס למלחמה במהלך פעילות חברתית: "בכל יום נחשפים לזוועה חדשה". על החזרה לנבחרת: "מרגישים שליחות לייצג את המדינה בתקופה כזו". יוסף חדאד: "זו ההזדמנות של הערבים הישראלים גם לגנות את החמאס"

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי בקמפיין למען החטופים לצד פעיל ההסברה יוסף חדאד/צילום: יניב טוכמן

רגע לפני שהיא ממריאה למחנה האימונים המקוצר בפולין בה גם יערך המשחק נגד זוריה לוגנסק, מכבי תל אביב ערכה היום (חמישי) מספר פעילויות חברתיות על רקע המלחמה.

שחקני הקבוצה שמעו הרצאה מפיו של פעיל ההסברה יוסף חדאד, שהפך לפופולרי במיוחד מאז פרוץ המלחמה. השחקנים הופיעו להרצאה כשהם לובשים את החולצה החדשה שהשיק המועדון כתמיכה במשפחות החטופים. על החולצה שיוצרה במהדורה מיוחדת, מתנוסס הכיתוב "Bring Them Home", ומצויר מגן דוד.

"ערבים ישראלים רבים רוצים להשמיע קול. רוצים להיות חלק בלתי נפרד מכם. מהחברה הישראלית. אני כלוחם בגולני נפצעתי קשה במלחמת לבנון השנייה ורופאים יהודים וערבים טיפלו בי בבית החולים בנהריה", סיפר חדאד את סיפורו. זהבי וחדאד אחזו בתמונות של גלי וזיו ברמן, אחים תאומים שנחטפו מכפר עזה. השניים, בני 26, אפילו הספיקו לרכוש כרטיסים למשחק החוץ מול הפועל ירושלים, יום לפני השבת השחורה והארורה.

פעיל ההסברה יוסף חדאד עם שחקני מכבי תל אביב ערן זהבי, שרן ייני. יניב טוכמן
חדאד עם ערן זהבי ושרן ייני/יניב טוכמן

ערן זהבי דיבר על המצב בישראל, הקורבנות שגובה המלחמה ושיתף: "צמרמורת, הסיפורים כל הזמן באים אליך ואתה מרגיש שאתה שומע משהו חדש ועוד זוועה כזו או אחרת ואתה לא מאמין. יש שני אוהדים שלנו אחים תאומים שקנו כרטיס למשחק מול הפועל ירושלים והם לא יהיו במשחק (נחטפו מכפר עזה) זה בלתי נתפס".

"כשחקנים ואנשי ציבור אנחנו צריכים להשתמש בכוח שלנו ברשתות החברתיות. אני שמח שאנשים עשו את זה. לא רק שחקנים עם הרבה עוקבים, אלא גם אנשים עם עמדות מפתח".

על אלו שלא מגנים את הזוועות של החמאס: "זה פשוט מבורות וטיפשות. הם לא באמת מבינים מה קורה פה, הם לא מבינים מה קורה במזרח התיכון. הם לא יודעים איפה זה ישראל. עברתי את זה בפ.ס.וו איינדהובן. כמה מוסלמים בקבוצה אמרו "פרי פלסטיין" ואני זוכר שהשארתי אותם באמבטיה החמה ונותן בראש ומסביר ובמועדון הכריחו אותם להוריד את הפוסטים האלו. הם לא עושים את זה מרוע, פשוט מטיפשות".

על חזרתו לנבחרת: "אנחנו מרגישים שליחות, מייצגים את המדינה הזו בתקופה לא פשוטה. אם יש אפשרות לתת למדינה רגעים של אושר זה דרך הספורט שמגשר על דתות ופערים כאלו ואחרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקני מכבי תל אביב עם חולצה חדשה שהשיק המועדון למען החזרת החטופים. יניב טוכמן
שחקני מכבי תל אביב והחולצות החדשות/יניב טוכמן

על הקשר שלו עם יוסף חדאד, "המסביר הלאומי": "אני מאוד אוהב את מה שהוא עושה כי ההסברה שלו היא מאוד חשובה. אני יכול להבין את זה. יש הרבה שחקנים ערבים שנמצאים בפוזיציה לא פשוטה. המצב לא ישתנה, נצטרך לחיות ביחד".

"בסוף כל הרוח והמוטיבציה זה נותן אקסטרא. נותן הרגשה מיוחדת לתת הכול בשביל המדינה שלנו. זה יהיה לא פשוט. אבל יש בסוף גם מגרש ויכולות וטקטיקה. צריך גם להיזהר מאובר מוטיבציה ולעשות התנתקות מאוד קרה וזה לא פשוט. אם נצליח לעשות את זה, בסוף נשמח את עם ישראל וזו מטרה חשובה".

על השקט של המגזר הערבי: "ציפו שיהיה בלאגן בתוך החברה. חששו מזה ובצדק כי זה קרה בפעם הקודמת. כשזה לא קורה זה סימן טוב".

יוסף חדאד הוסיף: "יש לשחקנים הערבים הזדמנות להיות סוג של דוגמא אישית ולהגיד 'אנחנו נגד חמאס'. הם באמת ככה חושבים ואם הם יעשו את זה גם החברה הערבית תתמוך בהם".

פעיל ההסברה יוסף חדאד מרצה בפני שחקני מכבי תל אביב. יניב טוכמן
"תנו לי טיפת אושר". חדאד מרצה בפני השחקנים/יניב טוכמן

חדאד סיפר כיצד הפך לאוהד הקבוצה. "ב-1996 כחיפאי שגר בקרית אליעזר הייתי במשחק של מכבי חיפה מול מכבי תל אביב. חיפה הובילה אבל במחצית השנייה מכבי תל אביב הפכה וניצחה 1:3. מאז הפכתי לאוהד מכבי תל אביב. אני מעריץ כל אחד מכם. הדוגמא האישית שכל אחד מכם מציג, זה עולם ומלואו. לעולם לא אפסיק לאהוד את מכבי תל אביב וכל האהבה שלי אליכם רק מתעצמת מיום ליום".

לסיום, פנה חדאד לשחקנים ותדרך אותם כיצד להפוך לשגרירים טובים יותר של ישראל בעולם, בייחוד על רקע המשימות הקרובות. "אתם יוצאים לאירופה. יהיו לכם מסיבות עיתונאים. יש עם שלם מאחוריכם. זה לא מכבי או הפועל. דברו על החטופים. ספרו את האמת על הזוועות. כשאתם עולים למגרש אני מתחנן אליכם תטרפו את המגרש ותביאו לנו קצת אושר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully