וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגדת הכדורסל בובי נייט הלך לעולמו בגיל 83

נייט, אחד ממאמני המכללות הטובים בהיסטוריה, הוביל את אינדיאנה לשלוש זכיות באליפות ואת נבחרת ארה"ב עם מייקל ג'ורדן לזכייה בזהב במשחקים האולימפיים ב-1984. היה ידוע בדם החם ובהתנהגות הפרועה שלו על הקווים

בובי נייט מאמן מכללת אינדיאנה. Rick Stewart, GettyImages
בובי נייט מאמן מכללת אינדיאנה/GettyImages, Rick Stewart

הוא היה ידוע בסגנונו הפרוע על הקווים, והפך לאחד הסמלים הגדולים ביותר בהיסטוריה של כדורסל המכללות. מאמן הכדורסל האגדי בובי נייט הלך הלילה (בין רביעי לחמישי) לעולמו בגיל 83.

"אנו מצטערים להודיע שבוב נייט הלך לעולמו בביתו בבלומינגטון, אינדיאנה, כשהוא מוקף בבני משפחתו", נמסר בהודעה הרשמית, "נמשיך לזכור אותו כבעל, אב, מאמן וחבר אהוב".

נייט הוביל את אינדיאנה שלוש פעמים לזכייה באליפות והוא בעל המאזן השישי בטיבו בהיסטוריה ב-NCAA. ב-1984 הוביל את נבחרת ארה"ב, עם מייקל ג'ורדן, לזכייה במדליית הזהב במשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס.

נייט, ששיחק שלוש שנים באוהיו סטייט ומעולם לא הפך לכדורסלן מקצועני, היה ידוע כמאמן פרוע עם דם חם. בשנת 2000 הגיע לקיצו הקשר בן 29 השנים עם אינדיאנה. לאחר אינספור הפרות משמעת הוא סולק מהמכללה לאחר שתפס בחוזקה בזרועו של רוקי, שלדבריו קרא לו בשם המשפחה שלו ולא כמקובל Coach. זה היה הקש ששבר את גב הגמל.

התקרית המפורסמת ביותר שלו הייתה זריקת הכיסא במשחק נגד פרדו ב-1985. לאחר שעזב את אינדיאנה אימן במשך שש שנים את טקסס טק ואז פרש. הוא הפך לפרשן ב-ESPN.

  • עוד באותו נושא:
  • בובי נייט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully