וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שון דאוסון התעטף בדגל ישראל: "כולנו כאובים, מיוחד לנצח בגרמניה"

עודכן לאחרונה: 2.11.2023 / 0:39

הפועל חולון הפתיעה בבון וניצחה 74:75 בתום דרמה. המאמן עמית שרף: "מקדיש את זה לעוזר שלי ולמנהל המשק שנלחמים כרגע, ובזכותם אנחנו יכולים לשחק". אוהדים נגד המעבר לאתונה: "למה בחרתם במגרש הכי אנטישמי באירופה?"

דני פרנקו, מאמן הפועל תל אביב לקראת לונדון ליונס/ספורט1

בפעם השלישית ברציפות, כמו בעונה שעברה וכמו בזו שלפניה, הפועל חולון פתחה את קמפיין ליגת האלופות בניצחון חוץ. אלא שאמש (רביעי) זה היה שונה בתכלית, ולא בגלל שהיריבה טלקום בון היא האלופה המכהנת של המפעל. מול יציעים ריקים, כשהמלחמה משתוללת בישראל וחלק מהצוות גויס למילואים ואפילו לא נמצא עם הקבוצה, הצליחו הסגולים לצאת מגרמניה עם 74:75 דרמטי ואמוציונלי.

שון דאוסון הופיע למסיבת העיתונאים עטוף בדגל ישראל ונשא נאום מרגש. "אני מצטער, אבל אני לא מסוגל לדבר על המשחק", אמר לתקשורת הגרמנית. "יש דברים שכל כך הרבה יותר חשובים מכדורסל. אנחנו כאובים, כל המדינה שלנו כאובה. המשחק הזה היה מיוחד עבורנו והציף בנו רגשות, במיוחד כשזה קרה כאן בגרמניה, אחרי כל מה שהעם שלנו עבר כאן. אני רוצה לשלוח את התנחומים, האהבה והתמיכה למדינה שלנו ולכל מי שאיבדו את היקר להם מכל. אני שמח שניצחנו בשביל האוהדים שלנו, ועם ישראל חי".

סי. ג'יי האריס, הפועל חולון. ליגת האלופות בכדורסל, אתר רשמי
כמה זה מתוק. חולון/אתר רשמי, ליגת האלופות בכדורסל

המאמן עמית שרף, שרשם בכורה מוצלחת במפעל אירופי כמאמן ראשי, התרגש גם הוא: "לפני הכל, אני רוצה להקדיש את הניצחון לעוזר שלי עידו לויט ולמנהל המשק אושר מיכאלי שגויסו לצבא, ומשתתפים בלחימה ובהגנה על הארץ שלנו. בזכותם אנחנו יכולים לבוא ולשחק כדורסל. תודה לעיר בון ולקבוצה שאירחה אותנו. מה שהם עשו בשבילנו חשוב יותר מהמשחק עצמו, וזה לא מובן מאליו".

שרף, ששירת גם הוא במילואים כקצין מבצעים בפיקוד העורף עד לשבוע שעבר, הוסיף כי "היה מוזר לשחק ללא קהל. אני מעריך את העובדה שהשחקנים בכלל נמצאים כאן איתנו. הישראלים לא נמצאים בבית כשבועיים, והזרים חיים במלונות ומתאמנים לבד כבר כמעט חודש".

בשבוע הבא יעמוד בפני הקבוצה אתגר משמעותי בהרבה, ולא בפן המקצועי. תחת אזהרת המסע החמורה שקראה לישראלים להתרחק מטורקיה, אמורים הסגולים להתארח אצל בורסאספור. לאחר מכן, ב-14 בנובמבר, הם יקיימו את משחק ה"בית" הראשון שלהם באנו ליוסיה שביוון.

בניגוד למכבי תל אביב, הפועל ירושלים וכנראה גם הפועל תל אביב, שקבעו ויקבעו את ביתן הזמני בבלגרד, חולון נתקלה בקושי של התנגשות תאריכים עם משחקיהן. חלק מהאוהדים מתנגד בצורה נחרצת לבחירה דווקא באולם של א.א.ק אתונה, שאמנם הייתה זו שהזמינה את הקבוצה הישראלית, אך מיהרה לפרסם הודעה רשמית עבור אוהדיה ובה הזכירה את תרומתה למען הפלסטינים בשנים האחרונות.

"לפני כחצי שנה שרפו במגרש הזה דגלי ישראל, הניפו דגלי פלסטין וחיזבאללה וניסו לפגוע פיזית ביהודים וישראלים", אמר דודו אלקלעי, אחד האוהדים הוותיקים והבולטים של חולון, והזכיר את ההתפרעויות הקשות במשחק בין א.א.ק להפועל ירושלים. "בתקופה הקשה שאנחנו עוברים, כשאוהדים מכל הקבוצות נרצחו או נחטפו, אנחנו בחזית אחידה ומאוחדת, ולכן מתביישים בהחלטת המועדון לקיים את משחקי הבית במגרש הכי אנטישמי באירופה. אנחנו מתנגדים להחלטה וקוראים למועדון לבטלה ולשחק במגרש אחר, ובהזדמנות זאת נאחל לכל החיילים שיחזרו בשלום מן המלחמה, ולכל החטופים שישובו לבתיהם. ארגון האוהדים שלנו, ה-PB, מגיע לבסיסי צה"ל לדאוג ולפנק את הלוחמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully