וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיניים לפריז 2024: "ספורטאים תומכי פלסטין יחרימו תחרויות מול ישראלים"

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 20:51

כך חזה המתאבק הפלסטיני רביה חליל: "יסכימו לקבל על עצמם את ההשלכות". בגרמניה מעריכים: "ישתמשו בבמה כדי להעביר מסרים פוליטיים"

בווידאו: דובר צה"ל מתייחס לאיום החות'ים בתימן/צילום: דובר צה"ל

המלחמה בין ישראל וחמאס משפיעה כמובן גם על עולם הספורט, וכעת לכולם ברור כי השלכותיה יורגשו גם באולימפיאדת 2024 בפריז. בתקשורת הגרמנית פרסמו היום (רביעי) כתבה בנושא, ובה העריכו כי "ספורטאים מוסלמים או יהודים, תומכי ישראל או פלסטין, צפויים להשתמש בבמה כדי להעביר מסרים פוליטיים, ובכך לערער את הרוח האולימפית".

ואכן, באותה כתבה הוועד האולימפי צוטט כאומר כי "הרעיון של האולימפיאדה הוא לאחד את כל העולם בתחרות שלוה, ולהוות דוגמא לעולם בו כולם משחקים תחת אותם חוקים ומכבדים זה את זה. אסור להאשים אתלטים במעשי הממשלות שלהם".

המתאבק הפלסטיני רביה חליל, שמתגורר בקלן ומנסה להעפיל לאולימפיאדה, סיפר: "איך אני אמור לדבר או לחשוב על ספורט, כשבני עמי נהרגים או נלחמים על חייהם? אני מניח שעוד ועוד ערבים או תומכי פלסטין יחרימו תחרויות מול ספורטאים ישראלים, ויהיו מוכנים לקבל על עצמם את ההשלכות". כך, למשל, ספג הג'ודוקא האלג'יראי פתחי נורין השעיה של עשר שנים, לאחר שסירב להתייצב לקרב מול טוהר בוטבול בטוקיו 2020 - ובהחלט ייתכן שזו רק ההתחלה.

פתחי נורין פורש מול טוהר בוטבול, אליפות העולם 2019. מתוך טוויטר, צילום מסך
בוטבול ממתין למפגש עם נורין בטוקיו 2020/צילום מסך, מתוך טוויטר

חליל הבהיר שאם היה צריך להתמודד מחר מול יריב יהודי, לא היה מתייצב: "לא מטעמים דתיים, פשוט בגלל שתמיד היתה מלחמה בין העמים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully