וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעשה בשמונה כדורי זהב: הזכיות של ליאונל מסי לאורך הקריירה

הפרס הראשון בגיל 22, המאבק מול צ'אבי ואינייסטה, העונה בה שבר את שיא כל הזמנים והניצחון על לבנדובסקי אחרי הקופה אמריקה

תיקתקנו, סיכום אירועי הספורט 30.10/ספורט1

ליאונל מסי היה שיאן הזכיות בכדור הזהב גם לפני שהערב (שני) הוכתר לזוכה הגדול בפעם השמינית בקריירה שלו. זו הגרסה ה-67 של כדור הזהב, הפרס היוקרתי ביותר שניתן לשחקנים על יכולתם האישית לאורך עונת הכדורגל, אבל אין שחקן בהיסטוריה שניפץ כל כך הרבה שיאים בכל הנוגע לקבלת הפרס שניתן מטעם המגזין הנחשב "פראנס פורטבול".

בכדור הזהב 2023 זכה מסי בעיקר הודות למונדיאל המדהים שלו בקטאר שהסתיים בהובלת נבחרת ארגנטינה לגביע העולם השלישי שלה והראשון אחרי 36 שנה, ויש לציין שגם מספריו בפריז סן ז'רמן שאיתה זכה באליפות צרפת היו מצוינים. אבל האם אתם זוכרים את שבעת כדורי הזהב הקודמים שלו? אם לא, זה הזמן להיזכר.

כדורי הזהב של מסי בין השנים 2009 ל-2019. GettyImages
בלתי ניתן לעצירה. מסי וששת כדורי הזהב הראשונים שלו/GettyImages

מסי ערך את הופעת הבכורה הרשמית שלו בשנת 2004 בברצלונה, אבל לפודיום של כדור הזהב הגיע לראשונה בשנת 2007, אז סיים במקום השלישי אחרי קאקה וכריסטיאנו רונאלדו. ב-2008 הוא כבר התקדם למקום השני, הפסיד לכריסטיאנו רונאלדו שאז זכה בכדור הזהב הראשון שלו מתוך חמישה. מסי זכה בכדור הזהב הראשון שלו ב-2009 ומאז חגג בפריז גם בשנים 2010, 2011, 2012, 2015, 2019 ו-2021.

ב-2009 היה מסי בן 22 בלבד והוא זכה אחרי עונת שיא בברצלונה שזכתה באליפות ובליגת האלופות ובה הוא היה בלתי ניתן לעצירה. הפרעוש הבקיע 38 שערים באותה עונה, כולל בגמר ליגת האלופות נגד מנצ'סטר יונייטד וכריסטיאנו רונאלדו והקדים על הפודיום את חבריו לקישור, צ'אבי ואנדרס אינייסטה.

כעבור שנה, ב-2010, מסי שוב הקדים את צ'אבי ואינייסטה, על אף שהשניים הובילו את נבחרת ספרד לזכייה במונדיאל. ברצלונה זכתה באליפות ומסי באותה עונה העלה את הרף כאשר הבקיע 47 שערים וסיים כמלך השערים באירופה ועם תואר "נעל הזהב" הודות ל-34 שערים רק בליגה הספרדית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ליאונל מסי ומשפחתו בטקס כדור הזהב. רויטרס
משפחת מסי הערב בפריז/רויטרס

גם ב-2011 מסי נבחר אחרי שברצלונה זכתה בליגה ובליגת האלופות, כאשר מספר השערים העונתי שלו המשיך לעלות ונעצר על 53 - שיא כל הזמנים בברצלונה נכון לאותה תקופה. בעונת 2011/12 ריאל מדריד זכתה באליפות אחרי שלוש שנים רצופות של ברצלונה, אבל מסי הקדים את כריסטיאנו רונאלדו פעם נוספת על אף שזכה בגביע הספרדי ולא מעבר, בזכות מספר בלתי נתפס של 73 שערים בעונת 2011/12, שיא כל הזמנים בעונה אחת עבור שחקן ברצלונה עד היום.

בשנתיים הבאות מסי סיים שני אחרי כריסטיאנו רונאלדו, אבל קטף את כדור הזהב החמישי שלו ב-2015, אז שוב היה זה CR7 שסיים אחריו ולמקום השלישי הגיע ניימאר, חברו לברצלונה. מסי נבחר על כך שהוביל את ברצלונה לטרבל אדיר, עם 43 שערים רק בליגה הספרדית.

כדור הזהב השישי הוענק לו רק כעבור ארבע שנים, ב-2019. זה הגיע אחרי עונה נוספת שבה ברצלונה זכתה באליפות ומסי סיים כמלך שערי הליגה עם 36 שערים. אז הוא הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שבארון הגביעים שלו שישה כדורי זהב. ב-2021, כזכור, היו רבים שטענו שרוברט לבנדובסקי חייב לזכות בכדור הזהב אחרי ששבר שיאי שערים בזה אחר זה, אבל מסי בן ה-34 בכל זאת הקדים אותו בזכות הזכייה בקופה אמריקה עם נבחרת ארגנטינה.

הערב הוא זכה בפעם השמינית, בגיל 36 ולראשונה כשהוא לא חלק מהכדורגל האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully