וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסרביה גאים באירוח מכבי ת"א והפועל ירושלים: "לא פוחדים מטרור"

שתי קבוצות הכדורסל יארחו את משחקיהן האירופיים בבלגרד ושם אומרים: "זו מחווה חשובה. במלחמת העולם השנייה סרבים נטבחו לצד יהודים תחת אותה אידיאולוגיה שהובילה לרצח האזרחים הישראלים ב-7 באוקטובר"

תקציר: ולנסיה - ברצלונה 68:71/ספורט1

היכל פיוניר הידוע בבלגרד יהפוך בתקופה הקרובה לביתן האירופי של מכבי תל אביב והפועל ירושלים, שלא יכולות לארח בישראל בגלל המלחמה. למעשה, הקבוצה מהבירה תארח בו את גלאטסראיי בליגת האלופות כבר ביום רביעי.

פרופסור זוראן דראגישיץ', מהפקולטה ללימודי ביטחון בבלגרד, התראיין לתקשורת במולדתו ודיבר על ההצעות הנדיבות של סרביה לשמש בית לשתי הישראליות: "אני רואה במחווה הזו דבר חיובי שיתרום למוניטין של סרביה בעולם. מגיע לנו שיכבדו אותנו על הצעד הזה".

הפרופסור הוסיף: "ברור שיש אפשרות שטרוריסטים איסלאמיים ינסו לפעול באלימות כשמשחקות כאן שתי קבוצות ישראליות. זה לא חדש לנו, אנחנו מכירים את זה כבר הרבה שנים. אבל עם המחווה הזו לספורט הישראלי, סרביה מוכיחה שהיא לא מפחדת מהטרוריסטים".

דראגישיץ' נשאל האם הוא לא חושב שבעקבות הצעד הזה סרביה "תאבד חברים" והשיב: "לא, כי טרוריסטים איסלאמיים לא יכולים להיות חברים שלנו. ראיתם מה הם עשו בבוסניה וקוסובו, מה הם מתכננים לעשות עכשיו ברחבי הבלקן. באמצעות האירוח של ספורטאים ישראלים אנחנו מראים להם שאנחנו לא חוששים, שאנחנו מלאי ביטחון. אנחנו גם מראים לישראלים שהם יכולים להתארח בסרביה ולהרגיש ביטחון מלא".

שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יכולים להרגיש ביטחון מלא בבלגרד. שחקני מכבי תל אביב/ברני ארדוב

דראגישיץ' סיפר: "הקבוצות הישראליות יאובטחו על ידי כוחות ישראלים, ויהיה שיתוף פעולה עם כוחות הביטחון שלנו. אני לא יודע מהי דרך העבודה של ישראל, אבל אני כן יודע שהיא מהטובות בעולם. אם אתם שואלים אותי אם יש סכנה שתתפתח לחימה ברחובות בבלגרד על הרקע הזה, התשובה שלי היא לא - גם בדמיון הכי פרוע לא".

הפרופסור סיכם: "אנחנו יודעים שהיו חברים בתאים האיסלאמיים בבלקן שהתגייסו לדאעש, ואם מישהו חושב שאנחנו חסינים מטרור איסלאמי הוא טועה טעות מרה. צריך לזכור שבמלחמת העולם השנייה סרבים נטבחו לצד יהודים וצוענים תחת אותה אידיאולוגיה שהובילה לרצח האזרחים הישראלים ב-7 באוקטובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully