וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההתפרעות בדגסטן: נורמנגומדוב ומחאצ'ב ממשיכים להסית נגד ישראל

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 13:27

בזמן שבכל העולם נדהמו מהלינץ' האלים נגד יהודים וישראלים בשדה התעופה בדגסטן, שני לוחמי ה-MMA ממשיכים לצאת נגד ישראל עם שקרים והסתה. בדגסטן לועגים: "מאות נורמגמדוב ומחאצ'ב חיכו לכם בשדה תעופה"

תיעוד דרמטי מתוך המטוס: כוחות הביטחון ברוסיה עוצרים את המתפרעים על מסלול הנחיתה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ברחבי העולם הגיבו בזעזוע ללינץ' האלים שנעשה אתמול (ראשון) לישראלים וליהודים בדגסטן, רוסיה, כאשר מאות אנשים הסתערו על שדה התעופה הראשי ופשטו על נוסעים שהגיעו בטיסות מתל אביב.

התמונות המבהילות הופיעו בכותרות בכל רחבי העולם, אחרי שהקהל הזועם הקיף את המטוס השייך לחברת התעופה הרוסית רד ווינגס. הרשויות סגרו את שדה התעופה במחצ'קלה, בירת האזור. משרד הבריאות של דגסטן מסר כי יותר מ-20 בני אדם נפצעו, ושניים במצב אנוש. על פי ההודעה, בין הפצועים יש שוטרים ואזרחים.

המונים השתלטו על שדה התעופה בדגסטן ומחפשים שם יהודים. 29.10.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המונים השתלטו על שדה התעופה בדגסטן ומחפשים שם יהודים. 29.10.23/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דגסטן הוא אזור ברוסיה עם רוב מוסלמי משמעותי. אזור זה התפרסם בתקופה האחרונה מכיוון שהוא ייצר כמה מלוחמי ה-MMA הטובים בעולם כמו חביב נורמגומדוב, איסלאם מחצ'וב ושרה מגומדוב.

סרטונים ברשתות החברתיות הראו מאות אנשים בקהל מניפים דגלי פלסטין ואחרים מנסים להפיל ניידות משטרה ופורצים דלתות בשדה התעופה. נשמעו קריאות אנטי-יהודיות ו"אללה אכבר". כמה אנשים בקהל בדקו את הדרכונים של הנוסעים שהגיעו, ככל הנראה בניסיון לזהות אזרחים ישראלים.

ממשלת ישראל גינתה את האירוע ודרשה תגובה מרוסיה. האגף במשרד הפנים של רוסיה שאחראי על דגסטן הודיע כי צילומי טלוויזיה במעגל סגור ישמשו כדי לקבוע את זהותם של אלה שהסתערו על שדה התעופה והמעורבים יובאו לדין.

בעודה ממשיכה להביע תמיכה בפלסטינים בעזה, הממשלה האזורית של דגאסטן פנתה לאזרחיה וקראה להם להישאר רגועים ולא לקחת חלק בהפגנות מסוג זה. "אנו קוראים לאזרחי הרפובליקה להבין את המצב העולמי הנוכחי. הרשויות הפדרליות והארגונים הבינלאומיים עושים כל מאמץ להביא להפסקת אש נגד אזרחי עזה... אנו קוראים לאוכלוסיית הרפובליקה לא להיכנע לפרובוקציות של קבוצות הרסניות ולא לגרום לפאניקה בחברה", כתבה ממשלת דגסטן בטלגרם.

המופתי הגדול של דאגסטן, השיח' אחמד אפנדי, פנה לתושבים וקרא להם להפסיק להתפרע בשדה התעופה. "אתם טועים. ככה אי אפשר לפתור את הבעיה הזו. אנחנו מבינים ומרגישים את הכעס בכאב רב... נפתור את הבעיה הזו אחרת. לא בהפגנות, אלא בדייקנות. מקסימום סבלנות ורוגע", אמר בסרטון שהועלה לטלגרם.

מושל דגסטן, סרגיי מליקוב, הבטיח לטפל בכל מי שהיה מעורב באלימות. "מעשיהם של הנאספים בשדה התעופה מחצ'קלה היום מהווים הפרה בוטה של החוק! ... מה שקרה בשדה התעופה שלנו הוא שערורייתי וחייב לקבל הערכה מתאימה מרשויות אכיפת החוק! וזה בהחלט יקרה!" הוא כתב בטלגרם. סוכנות התעופה האזרחית של רוסיה דיווחה מאוחר יותר כי שדה התעופה פונה, אך שדה התעופה יישאר סגור למטוסים נכנסים עד ה-6 בנובמבר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
איסלאם מחאצ'ב בפוסט שמשווה בין ישראל לנאצים. אינסטגרם, islam_makhachev, צילום מסך
איסלאם מחאצ'ב בפוסט שמשווה בין ישראל לנאצים/צילום מסך, אינסטגרם, islam_makhachev
חביב נורמגומדוב בפוסט נגד ישראל. אינסטגרם, khabib_nurmagomedov, צילום מסך
חביב נורמגומדוב בפוסט נגד ישראל/צילום מסך, אינסטגרם, khabib_nurmagomedov

עם זאת, רבים בעולם המוסלמי אהבו את התמונות הברבריות ואת הלינץ' הגזעני, שהזכיר ימים אפלים. "דמיינו לכם מה זה, כשאתם בורחים ממולדתכם בישראל, ובשדה התעופה מחכים לכם מאות נורמגומדוב ומחאצ'בים", כתבו מגיבים רבים בהנאה ובגאווה, כשהם מקניטים את הישראלים ה"מבוהלים".

למעשה, אין זה מפתיע שהאירועים קרו דווקא בדגסטן, לאור העובדה ששני האנשים הכי מפורסמים שם הם שונאי ישראל, כשחביב נורמגומדוב ואיסלאם מחאצ'ב הסיתו בימים האחרונים נגד ישראל עם פוסטים חריפים. מחאצ'ב העלה תמונה שבו השווה את ישראל לנאצים (שכולאים עזתים בכלוב ויורים עליהם), ואחרי הקרב האחרון שלו נשא דגל פלסטין בגאון בעודו יורד מהזירה ובמסיבת העיתונאים תקף את ישראל.

נורמגומדוב עצמו אחרי המתקפה בשדה התעופה העלה סרטון, שמציג תמונה מעוותת על הנעשה בעזה. כמו כן העלה תמונה שעליה כתוב "אתה לא יכול לנצח עם שיודע שמוות הוא לא הסוף". רק לפני כמה ימים העלה ל-35 מיליון העוקבים שלו פוסט שבו כתב שישראל מבצעת "שואה" בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully