וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות דרישות פיב"א: הישראליות ייאלצו לפרוש מהיורופקאפ

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 10:21

בפיב"א סירבו להצעות חילופיות של הרצליה, נס ציונה וגליל עליון, שלא מוכנות לעמוד בתנאים שהציב הארגון ולא צפויות להשתתף במפעל: "צעד תמוה, ניצול ציני"

תקציר: המבורג - הפועל תל אביב 111:72/ספורט1

פיב"א הודיעה אמש (ראשון) על הפסד טכני להפועל גליל עליון ביורופקאפ במשחקה נגד ליידן ההולנדית שהיה אמור להיערך ביום רביעי הקרוב, וכי משחקיהן של עירוני נס ציונה ובני הרצליה בחוץ ייערכו כרגיל ברביעי. אלא שההודעה של הארגון לא באמת תואמת את המציאות, והקבוצות הודיעו שיפרשו.

אתמול בערב שלחו שלוש הקבוצות מכתב לפיב"א ובו הן דורשות מהארגון לחזור בו מההפסד הטכני לגליל, וכן מהודעתו כי משחקי הבית של הקבוצות ייערכו בקפריסין, דבר שנקבע באופן חד צדדי. הקבוצות הציעו לארגון אחד משתי אלטרנטיבות - קיום המשחקים כולם בחוץ, כך שכל קבוצה שאמורה לפגוש את הישראליות תארח אותן פעמיים, או אירוח המשחקים במקום אחר מקפריסין, ככל הנראה בולגריה, בשל הקשיים שמערימים הקפריסאים על הישראליות.

כריס באב, שחקן בני הרצליה. ברני ארדוב
נכון לעכשיו בפיב"א אירופה לא באים לקראת הקבוצות הישראליות/ברני ארדוב

לוואלה! ספורט נודע כי חלק מהקבוצות שאמורות לארח את הישראליות כלל לא רוצות לעשות כך בגלל המלחמה, והחשש כי הפגנות נגד ישראל יגלשו לתוך המשחקים ויצרו סיטואציה קשה ומאיימת.

אלא שנכון לעכשיו בפיב"א אירופה לא באים לקראת הקבוצות הישראליות, ומלבד דחיית משחקיהן של נבחרת הנשים לחודש פברואר, כל ההחלטות שקיבלו בארגון פוגעות בהן. החשש הוא כי פיב"א אף יפסוק בקרוב נגד עירוני רמת גן שמסרבת לשחרר את קנדל מקולום לורוצלאב הפולנית, החלטה שעשויה להפוך לתקדים מסוכן ויגרום לכך שכל שחקן זר שירצה לעזוב את קבוצתו הישראלית יוכל לעשות זאת ללא כל בעיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בהודעה משותפת של הקבוצות נמסר:

"בשבועות האחרונים עשינו מאמצים רבים - כלכליים ומקצועיים - בכדי שנוכל להמשיך ולהשתתף במפעל היורופקאפ גם השנה. צעדים אלו נבעו מתוך הבנה של החשיבות בכך שהקבוצות הישראליות תמשכנה להתחרות ולייצג את ישראל, והמשמעות שיכולה להיות בעתיד לקבוצות הישראליות אם נפרוש בצורה חד צדדית. למאמצים אלו היו שותפים בחלקם גורמים באיגוד, שר התרבות והספורט מיקי זוהר, ואפילו משרד החוץ. לצערנו נתקלנו בחוסר שיתוף פעולה ורצון מצד פיב"א לעזור או למצוא כל פתרון שיאפשר לקבוצות להמשיך להתמודד במפעל, והיום קיבלנו הודעה מפיב"א שהיה ולא נאשר את התנאים שלהם לאירוח הם יראו זאת כהחלטה שלנו לפרוש מהמפעל. 

"בצעד תמוה מאד וללא כל בקשה מאיתנו הקבוצות, אלא תוך ניצול ציני לפנייה של האיגוד הישראלי למקבילתה הקפריסאית - שסיפקה מכתב בו תנאים בלתי אפשריים לקיום המשחקים אצלה - פיב"א נתנה את אישורה רק למתכונת זו, בה ידרשו הקבוצות הישראליות לשחק את כל משחקי ה"בית" שלהן בקפריסין בין התאריכים 6 ל-17 בנובמבר ותחת המגבלות שיתאפשר רק משחק אחד בשבוע (דבר שאפילו לא אפשרי מתמטית). הקבוצות לא יורשו לשהות בקפריסין בין המשחקים ויאלצו להגיע יום לפני המשחק ולעזוב יום אחריו, כשמקבוצת הפועל גליל עליון נדרש בנוסף למצוא מקום אירוח למשחק הקרוב תוך 24 שעות - וזאת כשפיב"א דוחה כל מדינה אחרת לאירוח הנ"ל, דבר שהוביל להודעתם אתמול על הפסד טכני לחובת גליל. 

"בשבועיים האחרונים ניסינו, באמצעות האיגוד וגם באופן ישיר, להציע מספר חלופות - ביניהן אירוח בבולגריה של כל המשחקים הביתיים בעזרת הליגה הבלקנית שהתגייסה לעזרתנו, קיום כל משחקי הקבוצות הישראליות כמשחקי חוץ תוך השתתפות בעלויות עם הקבוצות המארחות - אך פיב"א סירבה לקבל חלופות אלה ושוב ושוב שלחה לקבוצות מכתבים עם דדליין שבו הם נדרשות לאשר את הסכמתן לתנאי האירוח בקפריסין. התנאים כאמור, בלתי אפשריים לביצוע טכני גם אם היינו רוצים בכך, וכאלו ושיובילו בהכרח למספר הפסדים טכניים ולאיבוד כל ערך ספורטיבי של ההשתתפות במפעל. נראה שהתנהלות פיב"א בשבועיים החולפים נועדה בכדי לדחוק אותנו מחוץ למפעל ומחוסר רצון לראות קבוצות ישראליות בו, ולצערנו נראה שמאמצים אלו נשאו פרי. 

"אנו פגועים ומאוכזבים מהחלטת פיב"א, שעשתה איפה ואיפה בין הקבוצות הישראליות בליגת האלופות שקיבלו תנאים וסבלנות אין קץ לעומת היחס, החלופות, הדרישות והדדליין שהוצב לנו. כמועדונים עם עבר מכובד במפעלי פיב"א וביורופקאפ בפרט, ציפינו לאור זאת לקבל יחס מבין ומכיל הרבה יותר. בזמנים כאלה הכדורסל והספורט צריכים להיות גשר של שלום המחבר בין אנשים ותרבויות, ואנו מאוכזבים מכך שנמנעה מאיתנו הזכות לחצות את הגשר הזה. אנו מתנצלים בפני האוהדים שלנו - להם קיווינו להעניק קצת נחת ובריחה מהמציאות הקשה שנכפתה על כולנו בחודש האחרון - עשינו את כל המאמצים גם עבורכם. 

 "אנחנו מחזקים את העורף והחיילים שלנו, ומקווים לחזור ולייצג את האוהדים שלנו ואת ישראל במהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully