וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל ליפשיץ על סבתו: "שחררו אותה כי ידעו שהיא לא תשרוד"

שוער העבר סיפר בריאיון לחדשות 13 על התנאים בשבי החמאס וחזרתו של יוכבד סבתו, בעוד סבו עודד נמצא בעזה: "היא עברה מסע נוראי, אי אפשר לשרוד בתנאים האלה. ראיתי אישה שסבלה שהתעללו בה. איבדה משקל רב. היא לא יודעת מה עלה בגורלו של סבא"

תיקתקנו, סיכום אירועי הספורט ביום/ספורט1

לאחר שסבתו, יוכבד ליפשיץ בת ה-85, שוחררה משבי החמאס ביום שני האחרון, דניאל ליפשיץ, שוער העבר ששיחק בין היתר במכבי תל אביב, מכבי נתניה והפועל רעננה, סיפר בריאיון לחדשות 13 על החזרה של סבתו לישראל, הימים שאחרי והמחשבה על החטופים שנשארו, כולל עודד, סבו ובעלה של יוכבד.

"התחושה הזאת היא רכבת הרים, אתה נמצא בה ולא יכול לרדת ממנה. זה להיות כל הזמן ברכבת הרים הזאת, היא בלתי נמנעת", סיפר ליפשיץ. "אני יכול להגיד שסבתא מתאוששת, יצאה מבית חולים. חזרה לאט לאט. היא הלכה למלון מהבית חולים. היא עברה שם מסע נוראי, שוחררה כי ידעו שהיא לא תשרוד אם תישאר עוד כמה ימים. היו שלשולים, הקאות, אי אפשר לשרוד בתנאים האלה".

ליפשיץ הוסיף וסיפר על המצב הבריאותי הרע שהיא נמצאה בו כשהיא חזרה מהשבי: "לראות אותה אלו היו תחושות מעורבות - שמחה מטורפת ולראות אותה זה בלתי יאומן. היא אישה סופר חזקה ועוצמתית, היא איבדה משקל רב. זה שהיא הצליחה לחזור זה מדהים. ראיתי אישה שסבלה, שהתעללו בה בדרכה לשם. נתנו לה לשרוד כשהיא חטופה במשך 15 ימים".

יוכבד ליפשיץ ששוחררה משבי חמאס בעזה,  בהצהרה במרכז הרפואי באיכילוב, תל אביב. 24 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
"היא לא יודעת מה עלה בגורל סבא שלי". יוכבד ליפשיץ/ראובן קסטרו

"אני לא חושב שמישהו יכול לעכל ולהפנים מה שקרה שם", סיכם שוער העבר. "זה תהליך מאוד ארוך שהיא פתאום תכיר מה שקרה פה. היא צריכה לעכל מה קרה פה, מה קרה בקיבוץ. כל כך הרבה סיפורים, צריך לעשות הכל להחזיר את החטופים. החנק ולהחות שיש שם זה מסוכן. הם במקום לא פשוט, החזירו חלק כדי שלא יפיצו גם מחלות שם. סבתא שלי ונורית זה קרן אור של שמחה במלונות באילת, אבל אנחנו צריכים שמש של שחרורים נוספים. להביא אישה בת 85 מול 300 כתבים, לעשות את זה באומץ וגבורה זה כדי שהיא תהיה במקום אמיתי. יש עוד המון פרטים. זה סיפור עם המון תוכן שאני מקווה שיהיה אפשר לשמוע אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully