וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירוף שלא נראה כדוגמתו: הבכורה של וומבניאמה "הרגישה כמו גמר NBA"

למעלה מ-200 אנשי תקשורת, אולם מפוצץ, וכל העיניים עליו: משחקו הראשון של וומבי בליגה הטובה בעולם חשף את עוצמת ההייפ סביבו, והעמיד אותו במבחן בגרות. פופוביץ' התרשם מאיך שצלח אותו - למרות שרוקי מפתיע אחר גנב את ההצגה

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 25.10/ספורט1

ב-NBA מתחילים להתוודע לממדי חסרי התקדים של ההייפ סביב ויקטור וומבניאמה. הופעת הבכורה של הענק הצרפתי הלילה (בין רביעי לחמישי) בעונה הסדירה במשחק של הספרס מול המאבס, אילצה את סן אנטוניו, עיר מנומנמת בימים כתיקונם, להתמודד עם טירוף חסר תקדים.

לא פחות מ-200 אנשי תקשורת הגיעו למשחק, ומילאו כל פינה ביציע העיתונאים ומעבר לו. ביציעים הצטופפו גם עשרות סוכנים ואנשי NBA נוספים, זאת לצד 18,947 אוהדים שמילאו את האולם עד אפס מקום. "זה בסך הכל המשחק הראשון של העונה, אבל יש באוויר הרגשה שמדובר בגמר ה-NBA", כתבו ב-ESPN.

על הפרקט, וומבניאמה בן ה-19 הראה ניצוצות של הכישרון החד פעמי שהפך אותו לאחד השחקנים הכי מלהיבים שהגיעו ל-NBA בכל הזמנים - אבל גם חשף חלק מהחולשות והבוסריות שלו. הספרס הפסידו 125:119, בשלושת הרבעים הראשונים הוא שיחק 15 דקות בלבד אחרי שנקלע לבעיית עבירות, וברוב הדקות נראה מעט מפוזר. אבל אז הגיע הרבע האחרון, וכשוומבי חזר לפרקט שבע דקות לסיום, הוא נראה מצוין.

"אחד הדברים הכי קשים לשחקן הוא להתמודד עם בעיית עבירות", הסביר גרג פופוביץ' מדוע יצא מעודד מהבכורה של הענק הצרפתי. "אתה לא מצליח להיכנס לקצב, אתה יוצא ונכנס, וזה לא קל. אני חושב שברבע האחרון היה אפשר לראות את הבגרות שלו, למרות גילו הצעיר. הוא חזר למגרש, ופשוט שיחק, פשוט שכח מכל מה שקרה קודם לכן. זה סימן מעודד".

ויקטור וומבניאמה, סן אנטוניו ספרס. Christian Petersen, GettyImages
כל העיניים עליו. וומבי/GettyImages, Christian Petersen
ויקטור וומבניאמה, סן אנטוניו ספרס, מול לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס. Christian Petersen, GettyImages
"אתגר כיפי". דונצ'יץ' מול וומבי/GettyImages, Christian Petersen

בדו קרב ביניהם, לוקה דונצ'יץ' הוכיח לוומבניאמה שהוא עדיין הכוכב האירופי הבכיר יותר, כשסיים עם טריפל דאבל שכלל 33 נקודות, 13 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. "זה היה כיף. ידענו שהאולם יהיה רועש הלילה, כי וומבניאמה כנראה אחד הכישרונות הכי גדולים שהגיעו ל-NBA. באופן אישי, אני אוהב אתגרים מהסוג הזה - והערב היה אתגר כיפי".

דונצ'יץ' בטוח כבר עכשיו שוומבניאמה "יהיה שחקן מדהים". לדבריו, "ברור שיש לו את הסייז שכולם מדברים עליו, אבל האופן שבו נע ביחס לגובה שלו, אני לא יודע איך להגדיר את זה - אבל זה די מדהים. הוא נע כמעט כמו רכז, וזה די מטורף. צפוי לו עתיד מזהיר, יהיה מדהים לצפות בו".

סן אנטוניו רק מתחילה ללמוד כיצד להשתמש בוומבניאמה ולהוציא ממנו את המיטב. במחצית הראשונה הצרפתי התמקד בעיקר בזריקות מבחוץ, כחלק מהרכב חריג שהעלה גרג פופוביץ' עם לא פחות משלושה ביג-מנים על המגרש. גרנט וויליאמס הפיזי והחזק הופקד עליו בהגנה, והקשה עליו. ברבע האחרון המשופר של וומבי, הוא עשה זאת בהרכב קונבנציונלי יותר. "הספרס צריכים לסדר לוומבי זריקות נוחות יותר. זה יעזור לו בימים בהם הקליעה משלוש לא תיכנס, כמו שקרה הלילה", ניתחו ב-ESPN.

באופן מפתיע, מי שהצליח לגנוב קצת מאור הזרקורים היה רוקי ביג-מן אחר - דרק לייבלי מדאלאס. לייבלי, שנבחר בבחירה ה-12 בדראפט, הצטיין עם 16 נקודות ו-10 ריבאונדים. בדקות בהן לייבלי היה על הפרקט, המאבס ניצחו ב-20 פרש.

"דרק היה פאקינג מדהים", התמוגג לוקה דונצ'יץ' בסיום, וגם המאמן ג'ייסון קיד החמיא: "הרוקי שלנו עשה כמה דברים יפים היום, אבל גם הרוקי של הספרס לא רע בכלל...".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully