וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרנט ל-BBC: "לא מגנים את חמאס? קראו להם ארגון שוחר שלום"

המאמן הישראלי בריאיון ל"דיילי מייל": "אם זה לא טרור, מה זה?". וגם: הביקורת להתאחדות האנגלית וחלום המגרש בגבול עזה

בווידאו: חמאס פרסם תיעוד של הטסת מזל"טים מהרצועה/צילום: רויטרס

אין הרבה דמויות מוכרות יותר מאברהם גרנט בקרב חובבי הספורט בבריטניה. ואחרי שמאמן נבחרת זמביה קרא לעמיתו מנבחרת אנגליה גארת' סאות'גייט לגנות את פשעי החמאס, באי הבריטי רצו לשמוע ממנו עוד על המלחמה שפרצה בארץ ב-7 באוקטובר. בריאיון ל"דיילי מייל" שפורסם הערב (שני), גרנט סיפק מספר אמירות בנושא.

"קראתי את הקוראן במלואו ולא כתוב בו להרוג חפים מפשע", הזכיר. "אני מכיר הרבה אנשים טובים בעזה, מאוד טובים. כל אובדן של חיים הוא טרגדיה ולבי איתם. לפני עשור העליתי בפני טוני בלייר רעיון לבנות מגרשי כדורגל בגבול בין ישראל לעזה. גם כדי למצוא כישרונות וגם בשביל שאנשים ישחקו יחד. כדורגל יכול לאחד. אני מאמין שזה עדיין אפשרי, יש לי קשרים בעולם הערבי והיהודי שיכולים לממן את זה. זה החלום שלי, היום יותר מתמיד. אני עוד מאמין בטבע האנושי".

גרנט הביע את מורת רוחו על היחס למתקפת הטרור של חמאס בתקשורת ובמוסדות הבריטיים. "צר לי על אלה שמתו בעזה, אבל חייבים להכיר בהבדל. חמאס פגע באזרחים חפים מפשע במכוון. לאנוס אישה ישחרר את פלסטין? לערוף ראשי ילדים - ישפר את איכות החיים של העזתיים? זה ארגון טרור. הם נגד האנושות. מוסלמים שאני מכיר מתקשרים אליי ואומרים שזה לא האסלאם והם לא יכולים לתמוך בזה. אף בן אנוש לא יכול לתמוך בזה".

המאמן הישראלי אברהם גרנט. Sebastian Frej/MB Media, GettyImages
דיבר מדם לבו. גרנט/GettyImages, Sebastian Frej/MB Media

על הסירוב של ההתאחדות האנגלית להאיר את הקשת בוומבלי בצבעי דגל ישראל אמר: "כשהם יסתכלו בעיניים של הילדים שלהם, לא יהיה להם מה להגיד. אני לא צריך שהם יגנו, זה לא יחזיר אף ילד לחיים. ההתאחדות האנגלית טעתה. מנהיגים שלא מגנים שמים את הפוליטיקה לפני האנושיות".

"אני מבקש מה-BBC, אם אתם לא קוראים להם טרוריסטים, קראו להם ארגון שוחר שלום", המשיך וביקר את תאגיד השידור. "השוו אותם למרטין לות'ר קינג שנלחם למען זכויות אדם. למהטמה גנדי שנלחם בשביל המדינה שלו. אם זה לא טרור, אז מה זה? הם לא רוצים שלום. מה הם עשו בשביל המדינה שלהם? נתנו חינוך טוב או מענה בריאותי הולם לילדים? לפלסטינים מגיעה הנהגה ראויה".

גרנט הוסיף: "אני לא מבקש מאף אחד לבחור צד. אני רק מבקש שיבחרו בשלום, בחיים ובאהבה. כל מה שהם עושים זה ללמד שנאה. לבית שגדלתי בו נכנסו ערבים, גידלו אותי לאהוב ולא לשנוא. אני בטוח בדבר אחד - אם חמאס ישקיע את כל מרצו בעתיד תושבי עזה ובאיכות חייהם, במקום בהסתה לשנאה ולהרס, עזה תהיה גן עדן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully