וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלקח, והצהרת האמון: בחוזה החדש של דני אבדיה "כולם מנצחים"

אחרי שסיכם על חוזה חדש ושמן בוושינגטון, בארצות הברית מנתחים את השיקולים והתרחישים: מה השיעור שלמד אבדיה מקריירת ה-NBA של עומרי כספי, מה גרם להנהלה להמר על ההתפתחות שלו, ואיך המצב החדש משאיר בכל זאת פתח למעבר לקבוצה תחרותית יותר

דני אבדיה מתאמן בפגרה/מתוך אינסטגרם

אחרי חודשים ארוכים של חוסר ודאות, דני אבדיה קיבל אתמול (ראשון) את זריקת הביטחון שהיה זקוק לה רגע לפני שהוא פותח את עונתו הרביעית ב-NBA. יממה לפני המועד האחרון להארכת חוזים לנבחרי דראפט 2020, אבדיה סיכם על חוזה מיליונים שיכניס לכיסו סכומים כמעט דמיוניים עבור ספורטאי ישראלי.

אבדיה ירוויח 55 מיליון דולר לארבע השנים הבאות - למעלה מ-13 מיליון דולר לעונה - וינסה לקחת צעד או שניים קדימה בעונה שבפתח, אחרי שההנהלה החדשה שעומדת בראשות וושינגטון הביעה בו אמון מלא, דבר לא טריוויאלי או מובן מאליו בהתחשב בעובדה שלא היא בחרה בו בדראפט מלכתחילה.

אבדיה וסוכנו מתן סימן טוב עדיין צריכים לסגור קצוות אחרונים בנוגע לחוזה החדש לפני שהוא יהפוך לרשמי. כבר עכשיו ברור שהסכום המדובר של 55 מיליון דולר, ייכנסו בוודאות לכיס של הפורוורד הישראלי, בלי אופציות יציאה של הקבוצה או שלו. יחד עם זאת, עדיין לא ברור כיצד התשלום יחולקו בשנים הבאות, והאם הסכום שירוויח יהיה קבוע או יעלה מדי עונה.

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס, מול כריס פול, פיניקס סאנס. G Fiume, GettyImages
כסף גדול, ציפיות גדולות. אבדיה/GettyImages, G Fiume

כך או כך, מלבד הפרטים היבשים, בארצות הברית מסבירים שהחוזה החדש הוא "הבעת אמון חד משמעית" באבדיה. "אבדיה עומד להתחיל את עונתו הרביעית בליגה, וכבר הוכיח את עצמו כאחד משחקני ההגנה הכי מגוונים של הקבוצה, אחד הריבאונדרים הכי טובים שלה ואחד השחקנים הכי חרוצים שלה", ניתחו ב"אתלטיק". "למרות שאבדיה הראה ניצוצות מסוימים בתור פליימייקר משני, בצד ההתקפי הוא עדיין בשלבי התפתחות. כדי להשלים את היכולות שלו, הוא יהיה חייב לשפר את הקליעה משלוש".

בעונה החולפת אבדיה שיחגוג בינואר יום הולדת 23, העמיד ממוצעים של 9.2 נקודות, 6.4 ריבאונדים ו-2.8 אסיסטים. החוזה החדש רחוק מלהיות מובן מאליו גם בהתחשב ברקורד של הוויזארדס, שלא מיהרו להעניק חוזה שני לשחקן בו בחרו בדראפט בעבר. למעשה, אבדיה הוא השחקן הראשון מאז אוטו פורטר ב-2017, שמאריך חוזה במדי הקבוצה אחרי שנבחר בה בדראפט.

אז מה היה ההגיון של וושינגטון מאחורי החוזה החדש? ב"אתלטיק" מסבירים ש"נדיר לראות שחקנים צעירים לוקחים על עצמם תפקיד הגנתי שכזה באותה התלהבות כמו דני. אם אבדיה שידוע בתור הארד-וורקר ושחקן שחושב קודם כל על טובת הקבוצה, יפתח קליעה אמינה מהשלוש, הוא יהפוך לשחקן הגנה ושלשות בעל ערך".

בכתבה הסבירו ש"הסכום שאבדיה ירוויח", שנמצא קצת מעל הממוצע בליגה, "לא מהווה יותר מדי סיכון מבחינת הוויזארדס, שנמצאים בעיצומו של תהליך בנייה מחדש. מבחינת הקבוצה, החוזה הזה יכול להפוך בקלות למציאה אם אבדיה יתקדם בצד ההתקפי וישמור על אותן יכולות הגנתיות".

אחרי אבדיה, לוויזארדס יהיו שלושה פורוורדים שחתומים לטווח ארוך. הבכיר שבהם הוא קייל קוזמה שהאריך חוזה ביוני, והבא אחריו הוא הרוקי בילאל קוליבאלי. "הדבר היחיד שיכול להתברר כבעיה מבחינת וושינגטון, הוא תרחיש שבו אבדיה יגזול את הדקות של קוליבאלי, מה שיעצור את ההתפתחות שלו - אבל דקות משחק הן דבר שניתן לנהל בחכמה", הסבירו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

כספי מפרגן

גם קוזמה מברך

מבחינתו של אבדיה, ברור שהכסף הגדול (במונחים ישראלים) היה שיקול מרכזי. היה מי שחשב שאבדיה לא צריך לחתום על חוזה חדש בקבוצה בינונית ולא הישגית כמו וושינגטון ו"להמר על עצמו" בשנה האחרונה בחוזהו הקודם, בתקווה להוכיח את עצמו ולקבל חוזה גדול ושמן יותר בקיץ הבא כשחקן חופשי, אולי בקבוצה תחרותית יותר. אבל סביר שאבדיה חשש מהתסריט ממנו סבל קודמו בליגה הטובה בעולם עומרי כספי, ששיחק 10 שנים ב-NBA אבל פציעות מנעו ממנו חוזה גדול.

"אבדיה הביע בעבר את הרצון והמחויבות שלו לוושינגטון. הוא נהנה לשחק בוויזארדס, והחוזה החדש נותן לו ביטחון כלכלי", מסבירים ב"אתלטיק". "הקבוצה ממילא נמצאת בתהליך של בנייה מחדש, ולכן כמעט בוודאות תמשיך להשקיע בדקות לאבדיה, בתקווה שיתפתח כמו שהם מאמינים שהוא מסוגל לעשות בשנים הבאות".

מצד שני, החוזה החדש לא "מסנדל" את אבדיה, ופותח אפשרות לעבור בטרייד לקבוצה אחרת בשנים הבאות, מכיוון שהסכומים שירוויח נחשבים סבירים יחסית. "נראה שבעסקה הזו, כולם מנצחים", סיכמו בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully