וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמים, אלכוהול ונשים: ילד הפלא ש"היה גדול מרונאלדו" משרטט את נפילתו

פאביו פאים הרוויח 5,000 יורו לשבוע בגיל 13, חוזר על ידי הקבוצות הגדולות בעולם - והתרסק: "לא ידעתי איך להתמודד עם התהילה". רק בכלא הבין את שגיאותו

שערי השבוע, 18.10/ספורט1

בצעירותו, נחשב פאביו פאים לאחד השחקנים המוכשרים בתבל - לא פחות. לאחר שהגיע למנצ'סטר יונייטד, כריסטיאנו רונאלדו צוטט כאומר: "אם אתם חושבים שאני טוב, חכו עד שתראו את פאביו פאים". השניים ששיחקו יחד בקבוצות הצעירות של ספורטינג ליסבון נהגו "ללכת למקדונלדס בלילות" ו"לאכול המבורגרים שאנשים אחרים לא רצו", סיפר פאים לתקשורת הבריטית. "היינו חברים טובים. באותה תקופה הייתי טוב ממנו. הייתי מאוד מיוחד, אני רוצה להישאר צנוע, אבל זה נכון. הייתי כמו רונאלדיניו קטן".

באותו ריאיון שהעניק ל"סאן", טען פאים כי הכישרון שלו היה כל כך גדול, עד שספורטינג העניקה לו בגיל 13 משכורת שבועית של 5,000 יורו לשבוע (!), לצד מענק חתימה של 150 אלף יורו. "הרווחתי יותר מדי כסף והיתה לי יותר מדי תהילה בגיל צעיר", אמר ילד הפלא בדימוס, שהיה במעקב של הקבוצות הגדולות בעולם. "נולדתי עם כישרון וחשבתי שאני לא צריך להתאמץ. בגלל זה רונאלדו ומסי הגיעו לאן שהגיעו ואני לא".

הנפילה הגיעה מהר - וכואב. "אני מתחרט על חלק מהבחירות שלי", הודה. "לא ידעתי איך להתמודד עם כל הכסף שהרווחתי. רציתי הכל, והייתי צריך להיות יותר צנוע. שדדו אותי, ניצלו אותי, קניתי מכוניות ספורט ואף אחד לא אמר לי שלא כדאי לבזבז ככה את הכסף".

והיה גם את עניין האלכוהול: "התחלתי לשתות בגיל 18-19, וללכת למסיבות. זה הפך לשגרה. המשכתי לשחק באותו אופן, כבשתי, שיחקתי היטב, אבל לאחר מכן ביליתי וקיבלתי החלטות רעות. חשבתי רק על נשים ובילויים". בגיל 20 הושאל פאים מקבוצת נעוריו ספורטינג ליסבון לצ'לסי, אך לא שיחק אפילו פעם אחת בבלוז, הושאל לקבוצה קטנה אחר קבוצה אחר קבוצה קטנה, והחל לנדוד עד אנגולה, קטאר וליטא. מחוץ לכר הדשא הצניחה היתה משמעותית לא פחות - ב-2012 וב-2015 שתי נשים שונות הגישו נגדו תלונות על אונס (בשתי הפעמים זוכה), וב-2019 שקע לשפל חדש כשנעצר על ידי משטרת פורטוגל על סחר בסמים ונשלח לשנת מאסר.

פאביו פאים במדי נבחרת הנערים של פורטוגל, 2007. GettyImages
הבטחה גדולה שלא מומשה. פאים/GettyImages

"הכלא היה ממש סמוך למגרש האימונים של פורטוגל, הסתכלתי ממנו על השחקנים מתאמנים לקראת יורו 2020", אמר. "זו היתה תקופה קשה מאוד, למדתי על עצמי הרבה. המשפחה שלי תמכה בי. כשהיה לי את הכסף והתהילה, חשבתי שאני יודע מה הוא אושר, אבל לא ידעתי. היום אני יודע שאני מאושר יותר עם פחות".

כיום הוא מסתובב בין בתי ספר בפורטוגל ומספר לילדים את סיפורו, בתקווה שילמדו לקח: "אני מרגיש חובה ללמד את הילדים הללו, כי אותי אף אחד לא לימד. ההורים שלהם לא רוצים שהם יגמרו כמוני. לא עמדתי בציפיות של אנשים. אם הייתי עושה מה שהייתי אמור לעשות, הייתי מגיע לריאל מדריד או ברצלונה".

  • עוד באותו נושא:
  • כדורגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully