וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומר חמד: "התאכזבתי משאפי, הוא יודע שהאנשים בישראל טובים"

19.10.2023 / 12:30

חלוץ הפועל באר שבע ביקר מפונים מעוטף עזה, מתח ביקורת על חברו לשעבר לקבוצה, והתייחס לתגובה המהוססת של הפרמיירליג: "יש יחס שונה כשזה נוגע לישראל"

תומר חמד בביקור אצל מפוני קיבוץ נחל עוז/צילום: שלמה וייס

כמו הרבה כדורגלנים אחרים, גם תומר חמד עסוק בימים אלה בעיקר בניסיון לרומם את רוחם של מפוני עוטף עזה. אתמול (רביעי) הגיע חלוץ הפועל באר שבע לקיבוץ משמר העמק, שם פגש מפונים מקיבוץ נחל עוז. בין היתר, שיחק חמד עם הנערים והילדים במגרש בקיבוץ, ולאחר מכן העניק ריאיון קצר בו התייחס לתגובות למלחמה בעולם הכדורגל, וגם לאמירות של חברו לקבוצה לשעבר, שאפי סוליימאנוב.

"כל המדינה בימים נוראיים, וכל אחד מנסה לתרום את חלקו. זה מדהים לראות כמה העם מאוחד. ברגעים הכי קשים, אם יש דרך שאפשר לתרום ולעשות קצת טוב לילדים האלה שחוו רגעים נוראיים שלאף ילד ואף אדם לא מגיע לחוות - אז אני נרתם כמובן. ברגעים כאלה אתה מרגיש עד כמה הזכות היא גדולה, וכמה אני יכול למנף את המעמד שלי. נפלה בחלקי הזכות לשמח אנשים שגם אם אני לא מכיר אותם אישית, הם מעריצים קבוצות ששיחקתי בהן או אותי באופן אישי. זו הרגשה יותר טובה מכל שער או ניצחון, כי אלה החיים האמיתיים".

שחקן הפועל באר שבע תומר חמד מבקר את מפוני קיבוץ נחל עוז. שלמה וייס, צילום מסך
תומר חמד עם מפוני נחל עוז, אתמול/צילום מסך, שלמה וייס

חמד התייחס לתגובה ההססנית של הפרמיירליג, שסירבה לגנות באופן רשמי את הטבח שבוצע על ידי מחבלי חמאס.

"מצד אחד זה הפתיע, ומצד שני זה לא. זה אכזב אותי מאוד, כי לאורך כל השנים ראינו את ההבדלים בתגובות בעולם כשזה נוגע לישראל", אמר חמד ששיחק בין היתר באנגליה בעבר. "אני תמיד הפגנתי את הישראליות שלי ואת היותי יהודי. אני גאה בזהות שלי והראיתי את זה בכל העולם. חגגתי עם כיפה בזמן מלחמה כשהייתי באוסטרליה, והנפתי הרבה פעמים את דגל ישראל. הייתי בימים באירופה שאתה מרגיש שהסביבה לא תומכת ומנסה לפגוע, אבל עדיין היהודים צריכים להיות גאים ביהדותם ולהראות את זה".

חמד נשאל גם בנוגע לתגובה המפתיעה של שאפי סוליימאנוב, חברו לקבוצה בעונה שעברה, שפרסם סטורי שתמך בחמאס וקרא "לשחרר את פלסטין בדם".

"לא ראיתי מה ששאפיי כתב, שמעתי בדיעבד ומאוד הופתעתי כי הוא היה פה ומכיר מקרוב את הסיפור ויודע איזה אנשים טובים יש בישראל. באופן טבעי האכזבה גדולה, אבל אין לי ציפיות מאף אחד. אני מתייחס לאלה שאוהבים את המדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • תומר חמד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully