וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יילן בראון מגן על עזה, פטריס אברה מנסה לפייס

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 20:51

מאמן לאנס סיפק תגובה מפוקפקת להשעיית שחקן ניס שהסית לטרור. זלקה הגיב לסלאח: "עזה צריכה מים? יש הרבה תעלות ביוב". ג'יילן בראון קורא לתרום לפלסטינים, הידו טורקוגלו מאשים את דווקא את ישראל בטרור ("להפציץ בית חולים - פשע בלתי נסלח") ואברה מנסה לפייס

כדורגלן העבר אחמד מידו פונה לצופים ותוקף את ישראל והקבוצות באירופה/מתוך הרשתות החברתיות

מלחמת עזה נכנסה ליומה ה-13 והרוחות סוערות גם בעולם הספורט. כאן נעביר לכם עדכונים שוטפים על ההתפתחויות בעולם הספורט סביב המלחמה.

19:00: משרד התרבות והספורט מארח 202 מפונים מהצפון והדרום במכון וינגייט. שורה של אמנים וספורטאים פקדו בהתנדבות את מכון וינגייט במטרה לעשות שמח ולהפיג למפונים את המתח והחרדה, ביניהם: התקווה 6, שולי רנד, כוכבת הילדים מיקי מנישמיקי, דיוויד ברוזה ועוד. ביום ראשון האלופה האולימפית לינוי אשרם תעביר בהתנדבות למפונים פעילות התעמלות קרקע, ותתקיים פעילות טיפוס עם אלוף ישראל בטיפוס אלכס חזנוב.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "הנחיתי על פתיחת שעריו של מכון וינגייט לטובת אירוח של מאות מפונים מיישובי הצפון והדרום. התושבים מתארחים במכון וינגייט, ומקבלים לינה וארוחות מסודרות, וכן שורה של פעילויות הפגתיות בתרבות, ספורט וחברה. חשוב לי לציין שכל הפעילויות נעשות בהתנדבות מלאה, וכי פעילות הספורט ההישגי ממשיכה כסידרה. לצד השקעה זו, כבר כעת שוקדים במכון על בניה של מערכת לימודים פנימית לטובת ילדי המפונים".

18:39: פטריס אברה, כדורגלן העבר שכיכב ברוב הקריירה במנצ'סטר יונייטד ובנבחרת צרפת, בפוסט מפייס באינסטגרם לצד תמונה של ילדים יהודים וערבים מתחבקים: "קשה לא להמשיך להתייחס למה שקורה עכשיו. מוות, כאב, שנאה, כועס, חוסר צדק וכו'. זו התקווה שלי, דבר שאנשים רבים לא יבינו כרגע כי הם עצובים וכואבים. אני בוחר באנושיות מעל כל דבר אחר, אני מאמין בזה ויודע שיום יבוא וזה יקרה".

18:26: ג'יילן בראון, כוכב בוסטון סלטיקס וכפועל יוצא מכך מהשחקנים המובילים ב-NBA, שיתף פוסט של אונר"א הקורא לתמוך כסף לרצועת עזה ולפלסטינים.

17:07: פליפה סנטוס, הזר הברזילאי של הפועל חיפה שהישראלים התאהבו בו ובצדק לאור תרומתו והרצון לסייע בעת המלחמה, שב היום למולדתו. "הייתה טיסה נעימה ושקטה, אנחנו מחכים לטיסת המשך הביתה ושם ננוח ונדאג לעצמנו, אנחנו זקוקים לאהבה ואולי גם לטפל בעצמנו עם פסיכולוג. אנחנו יודעים שכאן אנחנו יותר בטוחים ואנחנו שמחים לחזור הביתה לברזיל - זה מה שרצינו מראש ועשינו את זה ברגע שזכינו לסיוע מברזיל. כשנוכל לחזור לישראל, נעשה זאת ונמשיך להגשים את החלום שלנו".

13:10: שחקני בית"ר ירושלים והזמר עידן יניב יגיעו לבר המצווה של שליו, תושב שדרות שפונה עם משפחתו לבית מלון בבת ים ואיבד את סבו בתחילת המלחמה. שחקני בית"ר, הקבוצה האהודה על שליו, התגייסו לשמח את חתן בר המצווה ולהביא לו מתנות וזאת בעקבות יוזמה של ראש עיריית בת ים צביקה ברוט. עובדי העירייה דאגו לסרטון מעשרת סלבס, קייטרינג, עיצוב המלון, הפעלה, ביגוד ועוד עבור שליו.

12:25: אחרי דיון עם יועצים ביטחוניים, הקבוצות הרלוונטיות ונציגי איגוד הכדורסל, פיב"א הודיעה כי הוחלט על דחיית משחקי המשתתפות הישראליות ביורופקאפ גברים (בני הרצליה) וביורוקאפ נשים (א.ס. רמת השרון) גם בשבוע הקרוב ועד הודעה חדשה.

שחקני הבייסבול היהודים מתייצבים לצד ישראל

פוסט התגובה של שחקן הפועל חדרה מנשה זלקה לשחקן ליברפול מוחמד סלאח. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
הסטורי של זלקה/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

11:30: מאמן לאנס פרנק הייזה הגיב להשעיה של שחקן ניס יוסף עטאל שהסית לטרור נגד ישראל: "אני מאמין באותנטיות ובחופש הביטוי. אנחנו מעדיפים ללמד את השחקנים להיות אחראיים למילים שלהם מאשר לצפות מהם להוות דוגמא".

8:20: מנשה זלקה, שחקן הפועל חדרה שהפך לאחד מסמלי המלחמה כשגויס לחזית, בפוסט תגובה ביקורתי לסרטון של מוחמד סלאח, שקרא להעניק סיוע הומניטרי לתושבי עזה. "עזה צריכה מים? יש הרבה תעלות ביוב, יכולים להשתמש בלי סוף", כתב זלכה, והוסיף: "נ.ב, אין פלסטין, יש מדינת ישראל והיא שייכת לעם היהודי".

8:05: גם ג'ון אוגו פרסם פוסט תגובה למוחמד סלאח, כשתייג אותו באינסטגרם וכתב: "ראיתי את הסרטון שלך בו התפללת שההומניות תנצח. איפה היית כשחמאס תקף בשטח ישראל והרג מאות ישראלים חפים מפשע? אני בטוח שאתה מודע לכך שהרבה ישראלים עדיין חטופים, בזמן שהמדינה שלך אפילו לא רצתה לקבל אליה פליטים מעזה". לידיעה המלאה

התגובה של ג'ון אוגו לנאום של מוחמד סלאח. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
ג'ון אוגו עושה הסברה ישראלית/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

7:45: הידו טורקוגלו מאשים דווקא את ישראל ב"טרור", ומפיץ פייק ניוז מסוכן לפיו ישראל תקפה בית חולים בעזה, מה שכבר הוכח שלא נכון. "להפציץ בתי חולים זהו פשע בלתי נסלח. לרצוח אנשים שזקוקים לסיוע רפואי, נמצא מתחת לרף הכי נמוך של הומניות. לירות על אזרחים תמימים, גברים, נשים, ילדים - זו טקטיקה של טרוריסטים", אמר כדורסלן העבר, שמשמש כיום כנשיא איגוד הכדורסל הטורקי. "ההתקפה האחרונה של ישראל יא עלבון לכל ערכי האנושות. זה חייב להיפסק עוד היום".

7:35: גם שחקן העבר אמרה בלוזגלו, כיום מאמן אנקרגוצ'ו, יצא נגד ישראל וכתב: "תטבעו בתוך השחצנות והאכזריות שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully