וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תהיו סלאח, לא סולומון": המצרי חרך את הרשת, ובליברפול תומכים

כוכב ליברפול שבר שתיקה עם נאום תמיכה בעזה שהספיק לצבור מיליוני צפיות, וזכה לתגובות אוהדות מחבריו לקבוצה. באנגליה כבר משווים בין ההצהרות שלו לבין ה"שנאה" של הישראלי של טוטנהאם: "אם רק סלאח יענש, נבין מה באמת קורה פה"

כדורגלן העבר אחמד מידו פונה לצופים ותוקף את ישראל והקבוצות באירופה/מתוך הרשתות החברתיות

ההצהרה של מוחמד סלאח בנוגע למלחמה בעזה, הפכה לשיחת היום בכדורגל האנגלי. סלאח פרסם אתמול נאום מצולם בו הביע תמיכה בעזתים, קרא להעניק להם סיוע הומניטרי מיידי, והאשים את ישראל ב"טבח של חפים מפשע". הסרטון שהעלה לרשתות החברתיות, אחרי ימים ארוכים של שתיקה שעוררה סערה וביקורת נגדו בעולם הערבי, חרך את הרשת וצבר מיליוני צפיות תוך שעות ספורות.

"לא תמיד קל לדבר בימים כאלה. הייתה יותר מדי אלימות, יותר מדי ברוטליות שוברת לב", אמר סלאח, כשהוא נמנע מלהזכיר את המתקפה הברברית של חמאס על יישובי עוטף עזה, שגבתה את חייהם של כ-1,400 אנשים, רובם אזרחים. "כל החיים קדושים וצריך לשמור עליהם. הטבח צריך להיפסק, משפחות נקרעות. מה שברור הוא שצריך לאפשר מיידית סיוע הומניטרי לעזה, אנשים שם במצב נורא. התמונות בבית החולים אתמול היו נוראיות, האנשים בעזה צריכים מים אוכל וסיוע רפואי בדחיפות, אני קורא למנהיגי העולם להתאחד ולמנוע עוד טבח של חפים מפשע. האנושות חייבת לנצח".

הפוסט של סלאח זכה לתגובות אוהדות בכדורגל האנגלי, וחבריו לליברפול בפרט הביעו בו תמיכה גורפת. שורה ארוכה של שחקנים סימנו לייק לפוסט באינסטגרם, כולל טרנט אלכסנדר ארנולד, אלכסיס מקאליסטר וגם ג'ורדן הנדרסון, שעזב את ליברפול הקיץ לטובת הכסף הסעודי, וספג ביקורת רבה על כך.

ברשתות החברתיות, כאמור, רבים מאוהדי הכדורגל באנגליה הדהדו את הנאום של סלאח, ואחדים השוו אותו למה שהם הגדירו כ"גילויי השנאה" של מנור סולומון, שמרבה להעלות פוסטים התומכים בישראל בימים האחרונים. "בעולם מלא במנור סולומונים, תהיו מוחמד סלאח", כתבו אוהדים רבים, ואחדים ציינו: "לישראל את מנור סולומון. לפלסטין יש את מוחמד סלאח. זה כל מה שאתם צריכים לדעת".

באנגליה יעקבו בימים הקרובים אחרי התגובה של ההתאחדות והקבוצות לאמירות של כדורגלני הפרמיירליג, שכמה מהם הביעו עמדה בנוגע למלחמה. "אם סלאח יענש ומנור סולומון ייצא בלי כלום, נבין מה באמת קורה פה", כתבו מספר אוהדים.

למי ששכח, בתחילת דרכו כשחקן פ.צ. באזל, פגש סלאח את מכבי תל אביב ונמנע מלחיצת יד עם השחקנים הישראלים בצמד המשחקים (התעסק בהחלפת נעליים במשחק בשוויץ ונעזר באגרוף במקום יד פתוחה בגומלין בתל אביב). לאחר המשחק הראשון אמר בריאיון במצרים: "אללה הנחה אותי לא ללחוץ את ידי הישראלים. החלפתי את הנעליים, זה היה התירוץ להימנע מכך".

במאי 2021, במהלך מבצע "שומר החומות", סלאח לא הזכיר את פלסטין בהתייחסותו לאירועים וצייץ אז: "אני קורא לכל מנהיגי העולם לשים סוף לאלימות ולהרג של חפים מפשע באופן מיידי. זה מספיק". במצרים כעסו כי "לא הזכיר את האנשים התמימים שנהרגים בעזה ללא רחמים מהפצצת הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully