וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המל"ל קרא לעזוב את טורקיה, ספורי ויחזקאל שוקלים את צעדיהם

17.10.2023 / 21:56

בישראל העלו את אזהרת המסע לרמה הגבוהה ביותר בעקבות "החמרה משמעותית באיומי הטרור", שחקני אנטליאספור עשויים לבקש לעזוב מיידית

יניב קטן ב"רדיו חיפה" על דיא סבע/רדיו חיפה

האם הספורטאים הישראלים המשחקים בטורקיה ישובו ארצה? בכדורגל שגיב יחזקאל ורמזי ספורי עברו יחד לאנטליאספור לפני סיום חלון ההעברות ועדן קארצב משחק כמעט שנה באיסטנבול בשאקשהיר, בכדורסל ים מדר משחק בפנרבחצ'ה ונמרוד לוי בסאמסונספור. הערב (שלישי) הם התבשרו כי המטה לביטחון לאומי (מל"ל) העלה את אזהרת המסע לטורקיה לרמה הגבוהה ביותר - רמה 4.

בעקבות האזהרה של המל"ל, שוקלים צמד שחקני אנטליאספור ספורי ויחזקאל את צעדיהם והם עשויים לבקש לעזוב את טורקיה באופן מיידי. האזהרה מאוד מדאיגה אותם והם חוששים מהמצב.

בהודעתו קרא המל"ל לישראלים השוהים בטורקיה, לצאת משם בהקדם ולשוב ארצה. אזהרת המסע חלה על כל שטחי טורקיה והתפרסמה לאחר שמזוהה החמרה משמעותית באיומי הטרור כלפי יהודים וישראלים ברחבי העולם בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".

לישראלים שטרם יצאו מטורקיה, המליץ המל"ל לנקוט בכלל אמצעי הזהירות המומלצים (המפורטים באתר המטה לביטחון לאומי) ולצמצם ככל הניתן התקהלויות ושהייה במרחב הציבורי, להצניע סממנים ישראליים ויהודיים, ולהימנע מהגעה למקומות המזוהים כיהודים או עם זיקה ישראלית.

עדן קארצב בשאקשהיר. רויטרס
עבר לטורקיה בינואר. עדן קארצב/רויטרס

עוד נמסר בהודעת המל"ל: "על רקע האירועים, קיים חשש כי תגבר המוטיבציה של גורמי טרור ומפגעים בודדים לבצע פיגועים כנגד ישראלים במדינות שונות בכל רחבי העולם (דוגמת תקיפת עובד שגרירות ישראל בבייג'ין ב-13 באוקטובר). המל"ל מחדד כי בתקופת המלחמה קיים פוטנציאל לאיומים גם במדינות שעליהן לא חלה אזהרת מסע, ולכן הוא קורא לנקוט באמצעי זהירות מוגברים ולגלות ערנות יתרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully