וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנים מהמגזר חושבים על מעבר לחו"ל: "עושים מכל ערבי מחבל"

הרעש שמעוררת כל התייחסות משחקני המגזר למלחמה נותן את אותותיו: "בגלל ההסתה יגמרו אותנו במגרשים. לגור בכפר ערבי ולפרסם פוסט זה מסוכן לי ולמשפחתי. לא מחפשים התקדמות, גם קפריסין זה בסדר, רק לא להיות באווירה הזו"

יניב קטן ב"רדיו חיפה" על דיא סבע/רדיו חיפה

הטבח בעזה, הזעם של אוהדי הכדורגל היהודים על כל פוסט שעולה או לא עולה מצד שחקני המגזר וקרוביהם, האווירה המתוחה והחשש, הביאו לכך שלא מעט שחקנים מן המגזר רוצים לעזוב את הליגה כבר בינואר הקרוב.

שחקן מהמגזר אמר היום: "אם ישחררו אותי ואפשר מחר לעבור אני אלך. בלתי אפשרי מה שיהיה כאן, עושים מכל ערבי מחבל, יגמרו אותנו במגרשים בגלל ההסתה הזאת".

מסתבר כי שחקני המגזר משוחחים בשתי קבוצות וואטסאפ, ומשתפים בחשש. שחקן נוסף מהמגזר אמר: "כבר דיברתי עם הסוכן שלי, אני מגנה את מה שהיה אבל לא אוציא פוסט, במצב של היום לגור בכפר ערבי ולפרסם פוסט זה מסוכן לי ולמשפחה שלי".

מצד שני, בקרב היהודים נגמרה יכולת ההכלה. שחקנים בכירים ונשותיהם יוצאים נגד אותם שחקנים, יש מתיחות בתוך הקבוצות ולכן שחקנים מעוניינים לצאת, כשאחד הוסיף: "לא מחפש התקדמות בקריירה, גם קפריסין זה בסדר, רק לא להיות כאן באווירה הזאת".

דיא סבע מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
זכוכית מגדלת על כל שחקן מהמגזר. סבע/מאור אלקסלסי

שחקן נוסף עמו שוחחנו העיד כי הכדורגל כרגע משני מבחינתו. "זה עבר קצת מתחת לרדאר, אבל האירוע שהיה בטייבה (הצתת חנות האופניים) גרם לערבים ישראלים לפתח פחדים גדולים יותר. אדם שביקש לתרום זוגות אופניים לטובת ילדי העוטף שחוו את הנורא מכל מצא את חנותו שרופה, ולך תדע מה השלב הבא שהוא יחווה מהקיצוניים".

"בסופו של דבר יש כאן על המאזניים כדורגל מול החיים עצמם ולכן הכדורגלן הערבי ישראלי בבעיה הכי גדולה", המשיך השחקן, "אם יגנה ויביע צער וייקח עמדה רק עבור היהודים, הוא עלול לשלם את המחיר הכבד ביותר ובתוכו גם מחיר של חיי אדם. עדיף לעזוב ואולי אפילו לסיים עם כדורגל מאשר לקחת סיכון של איבוד החיים שלך או של משפחתך. זו האמת הכואבת שהכדורגלן הערבי-ישראלי צריך להתמודד איתה. רוב הציבור מגנה, רוב רובו של הציבור הערבי מתנגד, אבל אנחנו מפורסמים ומוכרים ומספיק שנעורר את הקיצוניים שבקיצוניים. מי ישמור עלינו אחרי זה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully