וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיים עם חיוך: סיפורים מהקריירה של ליאור אסולין ז"ל

20.10.2023 / 17:00

מהאוטובוס במכבי הרצליה, דרך ההתערבות בסכנין ועד השוטר בבאר שבע. בכל מקום בו שיחק ליאור אסולין תמיד חייך וגרם לכולם לצחוק. אופיר סער עם אוסף זיכרונות מהחלוץ שחרך רשתות בכל רחבי הארץ

ליאור אסולין ז"ל, כדורגלן העבר שנרצח במסיבת הטבע ברעים, מובא למנוחות/רענן ברנובסקי

ליאור אסולין, שנרצח במסיבת הטבע ברעים, הובא למנוחות בגיל 43 ביום חמישי שעבר. אסולין עבר חיים לא פשוטים, וכמו כולם גם עשה טעויות, אך בקרב כל אנשי הכדורגל ייזכר לעד כאדם טוב שתמיד חייכו סביבו. לזכרו, וגם להעלאת מצב הרוח בימים כל כך לא פשוטים, אספנו סיפורים קטנים מהקריירה של החלוץ, מהדרך שעבר בקבוצות מכל רחבי הארץ.

מכבי הרצליה, 2002

מכבי הרצליה יוצאת למחנה אימון בקפריסין כשליאור אסולין צפוי לעבור לקבוצה בכירה יותר בשבועות הקרובים, אך יוצא עם הקבוצה למחנה. מאמן הקבוצה דאז היה לופא קדוש. המרחק בין המלון למגרש האימונים היה 2 ק"מ לערך, והצמידו לקבוצה אוטובוס מימי המנדט.

באחד הבקרים השחקנים והצוות יורדים לפתח המלון, האוטובוס ממתין, אך הנהג מתעכב. אסולין עולה, מניע את האוטובוס, אומר לכולם לעלות ומתחיל לנהוג חצי ק"מ כשהנהג רץ מאחורי האוטובוס. כשאסולין עצר הנהג נרגע, התחיל לצחוק וביקש מהחלוץ להחליף אותו גם באימון הערב.

ליאור אסולין עם שחקני מכבי הרצליה. באדיבות מכבי הרצליה, אתר רשמי
מכבי הרצליה והאוטובוס מימי המנדט. אסולין, שלא במפתיע, על החלון/אתר רשמי, באדיבות מכבי הרצליה

בני סכנין, 2004

לאחר אחד האימונים אסולין והשחקנים נשארים לבעוט פנדלים. אסולין אומר שיבקיע 5 מ-5, שחקנים שלידו כמו גבריאל לימה, ארנסט האצ'י ועוד כמה ישראלים מתערבים איתו שאם הוא מבקיע את כל ה-5 הוא מקבל 100 דולר מכל אחד.

אסולין מבקיע את ה-4 הראשונים, בבעיטה החמישית הכדור מגיע ליציע, הוא אומר שזה גול ויש חור ברשת, ורץ לכיוון השער כשהיתר אחריו. כשהוא מראה להם את החור ברשת כולם אומרים לו: "אתה קרעת את הרשת עכשיו", אסולין עונה: "איך קרעתי עכשיו? הייתם לידי".

לאחר ויכוח מחליטים על פנדל חוזר. את הפנדל החוזר אסולין בועט למשקוף והכדור יורד לאזור קו השער, אסולין טוען שעבר במטר ובטוח שניצח בהתערבות, אך השחקנים אומרים שלא עבר את הקו. אסולין משתגע: "די, די, שקרנים, אפילו לא בצחוק". אך השחקנים מתעקשים ודורשים בעיטה נוספת.

אסולין ניגש לבעוט בעיטה נוספת, מחליק סטייל ג'ון טרי - אבל למזלו לא נוגע בכדור. הוא קם לבצע את הבעיטה מחדש, הוא מסתובב לשחקנים ואומר להם: "אתם יודעים מה? בשמאל, הרגל החלשה", הוא בועט בשמאל ומבקיע כמו גדול את החמישי, מתסובב לשחקנים ואומר להם: "על השקרים שלכם כאן זה צריך להיות 200 דולר כל אחד, הבקעתי 7 מ-7".

ליאור אסולין חלוץ בני יהודה מקבל חיבוק מאיר הרוש איש משק בית"ר ירושלים (אסף שקד). ביתר.נט
אסולין בבית"ר/ביתר.נט

בית"ר ירושלים, 2006

לואיס פרננדס מאמן את בית"ר, מדבר רק צרפתית. דוד מרטן המתורגמן וגיא עזורי עוזר מאמן. פרננדס מסביר מה הוא רוצה בתרגיל מעבר בהתקפה, אסולין מקצר את הדרך, אבל כמו גדול נותן גול לחיבור. פרננדס משתולל מעצבים ומקלל בצרפתית, אסולין מסתכל אל גיא עזורי ומרטן: "ז'פה ז'פה, מה הוא משתולל? תרגמו לו שנתתי גול לחיבור וכל שחקני הרכש שלו במיליון דולר לא בעטו לשער כבר חודש".

בני יהודה, 2006/7

ניצן שירזי עורך אסיפה לשחקנים. אסולין היה בחור חולמני באסיפות, אוהב לעופף. שירזי דיבר בעיקר על התנהלות, משמעת, הגעה בזמנים וכו'. אסולין לא הקשיב וכשהמאמן שאל אותו: "מה אמרתי?", הוא ענה: "שמעתי, ללחוץ את הבלמים! מתי אני לא לוחץ?", וכל השחקנים נקרעו מצחוק. שירזי אומר לו: "וואלה, אם היית מחבר את הראש לגוף, היית באיטליה", אסולין חייך ואמר לשירזי: "חלמתי, אבל בשבת אני נותן לך גול, תזכור". נתן גול ובישול.

הפועל תל אביב, 2007/8

חלק משחקני הקבוצה היו באירוע עד מאוחר. גם כשבילה, אסולין ידע להגיע לאימונים בזמן ולתת עבודה, אבל ראובן עובד פחות. האחרון כבר ראה איך הוא לא מגיע לאימון למחרת, וביקש מאסולין להגיד למאמן גיא לוזון שהוא הרגיש רע, הקיא, הלך למיון ובגלל זה לא יגיע לאימון. אסולין הגיע לחודורוב וסיפר על כך ללוזון, רק שכמה דקות אחרי זה עובד הגיע לאימון. לוזון קרא לשניים ועובד אמר לו: "לא, זה סתם אמרתי לליאור שיגיד לך אם אני לא מגיע". השניים הצטרפו לשאר השחקנים כשאסולין אומר לעובד ליד כולם: "ראובן, אתה סתום. פעם אחרונה שאני מחפה עליך".

ליאור אסולין שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
תמיד גרם לכולם לצחוק. אסולין בבאר שבע/ברני ארדוב

הפועל באר שבע, 2010

אסולין ועוד כמה חברים לקבוצה נוסעים לאימון בדרום, בדרך שוטר עוצר אותם על מהירות מופרזת. השוטר, אוהד הפועל באר שבע, מזהה אותם ומציע לוותר על הקנס תמורת כרטיסים למשחק הקרוב. אסולין מחייך ועונה: "כמו שאנחנו נראים, עדיף לך לתת קנס". השוטר עונה: "האמת, אתה צודק. תמתינו כאן", והולך לכיוון הניידת להכין את הדו"ח. השוטר חוזר ואסולין אומר לו: "אחי, זה היה בצחוק, קח כרטיסים לכל העונה אם צריך" , השוטר עונה לו: "אתה מקבל אזהרה. אם אתם לא מנצחים בשבת, זה הופך לקנס". אסולין שואל: "מה זה הדבר הזה?", והשוטר אומר לו: "צוחק, סע, סע, פעם הבאה אל תיתן המלצות לשוטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully