וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרדוקס של אופ"א: הפסד של אירלנד יגדיל את סיכוייה לעלות ליורו

האירים איבדו סיכוי לעלות מהמוקדמות, אבל נשארו עם סיכוי קטן לפלייאוף. אם יפסידו להולנד בחודש הבא, הוא יגדל. ההסבר בפנים

תקציר: אירלנד - הולנד 2:1/ספורט 1

החל מיורו 2020, באופ"א החליטו על שינוי בפורמט של המוקדמות, כך ששלוש עולות לטורניר יגיעו דרך הפלייאוף של ליגת האומות. המתנגדים הזהירו ועכשיו המציאות טופחת על פני הוגי השיטה עם דוגמה מוחשית.

בית ב' במוקדמות יורו 2024 כולל את צרפת שכבר עלתה, יוון והולנד שנאבקות על המקום השני, ואירלנד וגירבלטר שאיבדו סיכוי לזכות באחד משני הכרטיסים האוטומטיים.

אירלנד אמנם קרובה לסיומו של קמפיין מביש בו השיגה ניצחון בודד (על גיברלטר כמובן) והפסידה 5 משחקים, אבל היא עדיין יכולה להגיע ליורו. איך? דרך ליגת האומות.

ועכשיו להסברים: אירלנד לא נראתה טוב גם בליגת האומות וסיימה במקום השלישי בלבד בבית שלה בדרג ב'. היא לא קיבלה מקום בפלייאוף, אבל אולי עוד תגיע לשם אחרי שיתבררו כל העולות משלב המוקדמות.

שחקן נבחרת הולנד, ואוט וחהורסט, במשחק נגד אירלנד. ANP, GettyImages
וחהורסט מול דאפי לפני כחודש בדבלין/GettyImages, ANP

הולנד הבטיחה מקום בפלייאוף, אבל אם היא תעלה ישירות מהמוקדמות, היא תפנה את המקום הזה לנבחרת אחרת. המשמעות היא שלאירלנד יהיה יותר סיכוי להגיע לפלייאוף אם הולנד תעפיל משלב הבתים, או במילים אחרות: על הנייר עדיף לה להפסיד לאורנג' ב-18 בנובמבר וכך אולי לקבל משבצת שמתפנה בפלייאוף. הנפגעת התיאורטית היא כמובן יוון, שמקווה שהולנד תאבד נקודות.

צריך לציין שיש עוד נבחרות עומדות לפני אירלנד ב"תור" לפלייאוף והסיכוי שלה קטן, אבל המצב לקראת מחזורי הסיום של מוקדמות היורו בנובמבר, ממחיש את המלכודת שאופ"א בנתה לעצמה כשהחליטה שההעפלה לטורניר תהיה דרך שני מפעלים שונים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

במשחק שנערך בספטמבר בדבלין, הולנד ניצחה את אירלנד 1:2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully