וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגרמניה ממליצים על דקת דומיה במשחקי הליגה "לזכר הקורבנות בישראל"

המנהלת וההתאחדות מעוניינות לחלוק כבוד במחזור הקרוב לנרצחים במתקפת החמאס, מייוות'ר הופך לשגריר הטוב ביותר שלנו, בוזגלו לבנזמה: "תתבייש, כנראה שליבך שחור". אוהדי מכבי תל אביב הדליקו אבוקות לבקשת המשפחה בהלווית שנהב יעקב ז"ל

מטוסו של פלויד מייוות'ר עם סיוע לישראל/איתי שקד

המלחמה בין ישראל לחמאס נכנסה ליומה העשירי, ובעולם הספורט ממשיכים לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות כאשר גם ברחבי העולם מגיבים לאירועים הקשים. וואלה! ספורט מעביר לכם כאן עדכונים שוטפים על התגובות בספורט הישראלי והעולמי.

23:33: תאי עבד, שחקן הנבחרת הצעירה וקבוצת יאנג פ.ס.וו שמשחקת בליגה השנייה בהולנד, כבש הערב שער מצמק בהפסד קבוצתו 2:1 וסימן על היד שלו, שם כתב על תחבושת "עם ישראל חי".

21:20: כדורסלן העבר אור גורן, המדורג חמישי בטבלת מלך הסלים בליגת העל בכל הזמנים, פרסם פוסט בפייסבוק על יוזמה להטיס למונטנגרו בין 10 ל-15 משפחות מעוטף עזה עם ילדים בני 8-13 שמשחקים כדורסל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

20:14: שחקן מכבי תל אביב אופיר דוידזאדה הדרים לים המלח כדי לשחק עם ילדים מסעד. בנוסף, שחקני הקבוצה רוי רביבו ויונתן כהן ביקרו בבית חולים בית השרון ובלינסון פצועים והעניקו להם מתנות.

19:04: אתמול נחת בישראל מטוס התרומות ממתאגרף העבר פלויד מיוות'ר, אבל רק הערב נודע כי במקביל לנחיתת המטוס הוא השתתף בצעדת תמיכה והזדהות עם ישראל בלוס אנג'לס. "אמשיך לתמוך בישראל ובזכותה להגן על עצמה ולהתקיים. אני מגנה את מעשי הטרור של חמאס", הצהיר מייוות'ר שביסס את עצמו כלאחד השגרירים הטובים ביותר שלנו בארצות הברית ובעולם הספורט כולו.

18:22: אוהדים רבים של מכבי תל אביב הגיעו ללוות בדרכה האחרונה את שנהב יעקב ז"ל, אוהדת הקבוצה שנרצחה במסיבת הטבע ביחד עם אחותה שוהם ז"ל ובן משפחתה ליאל ג'רפי ז"ל, כולם אוהדי הקבוצה. בהלוויה הדליקו אוהדי הקבוצה מספר אבוקות לבקשת המשפחה.

17:55: קבוצת הבייסבול האמריקאית פילדלפיה פיליז האירה את אצטדיונה הביתי בצבעי כחול-לבן כדי להביע את תמיכתה "הבלתי מתפשרת" בישראל: "אנו מגנים את מעשי הטרור הנתעבים בישראל ואת אובדן חייהם של כל כך הרבה חפים מפשע. אנו מתאבלים למען כל אלה שאיבדו את אהוביהם, מתפללים עבור אלה שיקיריהם עדיין נעדרים או מוחזקים כבני ערובה ומעל הכל, מייחלים לשלום", מסרה הקבוצה.

17:40: כדורגלנים ממכבי נתניה, הפועל חיפה, מכבי חיפה ובנות צור שלום הגיעו לבקר היום את תושבי קיבוץ גבים, שפונו והועברו לקיבוץ מזרע בעקבות מתקפת טרור הרצחנית של חמאס. מאמן הכדורגל והפרשן זאביק זלצר אירגן כדורגלנים רבים מליגת העל כדי להגיע אל הילדים והמשפחות במטרה לעודד ולשמח אותם. ממכבי נתניה הגיעו אביב אברהם ועידו וייר, אורן ביטון ועודד צוקול מהפועל חיפה ביחד עם הדובר נועם רגב, ממכבי חיפה הגיע עילאי חג'ג' ואת קבוצת הנשים של צור שלום ייצגו המאמן חן חג'ג'. השחקנים והשחקניות העבירו אימונים לילדים הנלהבים, ונערך משחק כדורגל בין ילדי צור שלום שהגיעו גם הם עם מאמנם יניב, לילדי הקיבוצים גבים.

גיוס המונים של אחים לסמל. אחים לסמל,
הקמפיין של קרן מכבי תל אביב ואוהדיה/אחים לסמל

17:30: קרן מכבי תל אביב ועמותת "אחים לסמל" ביחד עם ארגוני האוהדים "הגייט" ו"הפנאטיקס" מפעילים קמפיין גיוס המונים למימון ציוד חיוני לחיילים ומפונים מעוטף עזה. שם הפרויקט: "כל הארץ חזית, כל העם צבא".

17:24: מכבי נתניה תחזור להתאמן מחר בבוקר ללא שחקניה הזרים, למעט סטניסלב בילנקי שנשאר בארץ ואף לקח היום חלק בפעילות הקבוצה עם משפחות השוטרים.

16:23: אנשי מועדון מ.ס. כפר קאסם ומספר שחקנים מהקבוצה ביקרו בבית החולים "הלל יפה" בחדרה את בן בנימין, שלבש את מדי כפר קאסם בעבר, ורגלו נקטעה לאחר שנפצע בטבח במסיבה ברעים.

16:15: שחקן הכדוריד ליעד מסיקה, הנכד של זאביק זלצר, עלה למשחק של קבוצת הנאו הגרמנית עם סרט שחור על הזרוע ונעליים עם כיתוב "עם ישראל חי, לזכר 1300 ישראלים שנרצחו" וציור של מגן דוד. לפני משחק עמד הנכד דקת דומיה, ובמשחק עצמו שהסתיים בניצחון 26:32 על אולדנבורג הבקיע שבעה שערים.

הנעל של ליעד הנכד, שחקן כדוריד ישראלי מקבוצת הנאו. באדיבות המצולמים
הנעל של ליעד מסיקה/באדיבות המצולמים
יושב ראש מכבי תל אביב חוגג יום הולדת 84. מכבי תל אביב, אתר רשמי
ברכה מהיו"ר. מזרחי/אתר רשמי, מכבי תל אביב

15:30: אחרי דודו אוואט, גם מאור בוזגלו הגיב לתמיכה של קארים בנזמה בפלסטינים: ""תתבייש, קארים. התפילות שלך מכוונות למקום הלא נכון. אם ראית מה קרה בישראל ואתה עדיין לא מגנה את המתקפה הברוטלית, הלב שלך כנראה שחור". השניים כזכור שיחקו ביחד בצעירותם בתקופתו של בוזגלו באקדמיה של ליון.

14:15: שחקני מכבי נתניה, יחד עם הצוות המקצועי, הגיעו למכללה הלאומית לשוטרים לפעילות כדורגל עם משפחות השוטרים: "שמחנו להנעים את זמנם של הילדים והבוגרים כאחד ולנתק אותם ולו לזמן קצר מהמציאות הקשה".

13:30: יושב ראש מכבי תל אביב חוגג יום הולדת 84, וניצל את המועד כדי לשלוח מסר מכביסטי אופייני לעם ישראל: "נעשה כל מה שאפשר כדי לנצח".

12:50: שחקני סן דייגו לויאל מליגת ה-USL בארצות הברית, קבוצתו של הבלם הישראלי מייקל צ'ילאקה, עלו אמש למשחק מול לאס וגאס לייטס עם סרטים שחורים כאות הזדהות עם קורבנות המלחמה בישראל. במשחק, שהיה האחרון לעונה הסדירה בליגה השנייה בארה"ב, הם ניצחו 0:2.

צ'ילאקה, שנכנס כמחליף, משחק בחודשים האחרונים בקבוצה, שנמצאת בבעלות של אגדת הכדורגל האמריקאי לנדון דונובן, שאגב נשוי ליהודיה, כאשר מאמנו בקבוצה הוא נייט מילר האמריקאי שנולד בירושלים.

12:30: תומר הרן, שוערה הישראלי של קבוצת סרו לארגו מהליגה הראשונה באורוגוואי, עלה אתמול למשחק מול מונטוידאו וונדרסס עם כפפות מעוטרות במגני דוד שצייר בעצמו, בעוד על מגני העצם שלו כתב "עם ישראל חי". במשחק הרן וסרו לארגו סיימו ב-1:1.

הוועד האולימפי נפרד מ"הספורטאים הטהורים שלנו"

תומר הרן, שוערה הישראלי של קבוצת סרו לארגו מהליגה הראשונה באורוגוואי, עלה אתמול למשחק מול מונטוידאו וונדרסס עם ככפות מעוטרות במגני דוד שצייר בעצמו. באדיבות המצולמים
הכפפות של תומר הרן/באדיבות המצולמים

12:10: נשיא ארגון "משחקי העולם" הבינלאומי (IWGA), חוזה פרורנה לופז, שלח מכתב רשמי הבוקר לנשיא התאחדות "אילת", אריק קפלן והביע את תמיכתה של קהילת "משחקי העולם" במדינת ישראל. פרורנה כבר גינה את ההתקפות על ישראל בפגישה של הוועדים האולימפיים הלאומיים וארגוני הספורט הלאומיים שנערכה השבוע במדריד כהכנה ל"משחקי העולם" 2025.

הנשיא מספרד ציין במכתבו כי הוא מבקש להציג לכלל העולם את עמדתו הברורה של הארגון ואת תמיכתו במשפחות הקורבנות. "אנחנו חברים", כתב פרורנה, "ואנחנו רוצים להביע עתה את חברותנו בעמידה לצד ישראל ובגינוי התקפות הטרור על מדינת ישראל".

12:08: ארגון "בצלמו" (זכויות אדם ברוח יהודית) פנה לאיגוד השחייה העולמי בדרישה להעביר את אליפות העולם בשחייה מדוחא שבקטאר בגלל תמיכת המדינה בטרור. "אנחנו מזועזעים מהטבח שנעשה על ידי אנשי חמאס בישראלים חפים מפשע. העולם כולו חייב לצאת נגד כוחות הרשע. מי שמימנה את מתקפת הטרור היא קטאר. מי שיושב בחדר עם 8 נאצים ונותר דומם, מגדיל את החדר ל-9 נאצים. אין ערובה לשמירה על ביטחונם של יהודים וישראלים בקטאר. לכן יש להעביר את התחרות משם, או שתהיה כתם שחור".

12:00: מנהלת הליגות בגרמניה ממליצה לקיים דקת דומיה לפני משחקי הליגה הראשונה והשנייה במחזור הקרוב "לזכר הקורבנות של האירועים הנוראיים בישראל". לפי המנהלת מדובר ביוזמה משותפת עם ההתאחדות לכדורגל בגרמניה, כאשר ישנה כוונה לקיים מחווה דומה גם במסגרות אחרות כמו הליגה השלישית וליגת הנשים: "המנהלת וההתאחדות מאוחדות בקריאה לשלום".

10:00: קולה של ישראל נשמע באסיפה הכללית של התנועה האולימפית בהודו . כחלק מיומה השני של האסיפה השנתית של הוועד האולימפי הבינלאומי, יו"ר הוועדה המארגנת של משחקי לוס אנג'לס 2028 קייסי וסרמן עלה להציג הבוקר את סטטוס ההכנה למשחקים והענפים החדשים שיבחרו. בתחילת נאומו פתח באמירה מרגשת על היותו יהודי גאה, הזכיר את השואה, גינה את המלחמה באוקראינה ובאמירה אמיצה ומרגשת מול כלל חברי הוועד האולימפי הבינלאומי ויו"ר ההתאחדויות העולמיות, גינה בפה מלא את הטבח המתועב בישראל כשהוא מזכיר את רצח מינכן. בסיום דבריו ביקש לגנות הרג חפים מפשע בעזה.

הפוסט המרגש של ספר

6:30: אנטוניו ספר במסר של תמיכה לאוהדי הפועל באר שבע: "אוהדים יקרים, אני רק רוצה לומר שאני חושב עליכם כל הזמן. אלה הזמנים הכי קשים שידעתם ואף אחד לא יכול לרפא את לבבותיכם. אף אחד לא מסוגל לדמיין את הדברים הנוראיים שקרו לכם. אני עומד לצד ישראל, עומד לצדכם, אוהב אתכם, מתגעגע ומחכה לחזור לישראל. מתפלל למענכם", כתב הרומני בפוסט באינסטגרם.

6:00: אחרי הביקורות הזועמות שספג בגלל שתיקתו בנוגע למלחמה, מוחמד סלאח נקט בצעד ראשון של סולידריות כלפי תושבי רצועת עזה. חלוץ ליברפול העביר תרומה לסהר האדום במצרים כדי שיספקו סיוע רפואי לפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully