וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעל ארד לנשיא פיפ"א: "תאר לך שהאנשים הכי קרובים אליך היו נחטפים"

15.10.2023 / 20:25

יו"ר הוועד האולימפי בישראל פנתה לג'אני אינפנטינו בכנס הוועד האולימפי הבינ"ל בהודו: "ההודעה שהוצאתם לא מקובלת. טבחו כאן באנשים חפים מפשע, איפה פיפ"א שתגנה בכל העוצמה?"

מטוסו של פלויד מייוות'ר עם סיוע לישראל/איתי שקד

יעל ארד, יושבת ראש הוועד האולימפי בישראל אשר נמצאת בהודו לקראת השבעתה מחרתיים כחברת הוועד האולימפי הבינלאומי, הרגישה היום (ראשון) צורך עז לפנות במהלך הכינוס של הוועד האולימפי הבינלאומי אל נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו, שהוא גם חבר הוועד האולימפי הבינ"ל, ולהתרעם מולו על כך שפיפ"א לא גינתה בצורה מספיקה ולא הוציאה גילוי דעת מקומם כלפי מעשי הטבח של החמאס ביום שבת שעבר.

ארד ביקשה לשוחח עם אינפנטינו אחרי שהרגישה צורך עז לפנות ולומר לו את מה שהיא מרגישה. הוא אכן שמע אותה. "ההודעה שהארגון שבראשו אתה עומד הוציא, לא מקובלת. זו לא הודעה ועדיף שלא הייתם מוציאים אותה", אמרה לו ארד, "אתה צריך לשים את עצמך במקום של הישראלים אשר על בתיהם פשטו ושאותם הרגו ולקחו בשבי. תאר לך שהאנשים הכי קרובים אליך היו נלקחים כחטופים - נשים ילדים, זקנים - איפה פיפ"א שתגנה את זה בכל העוצמה?".

נשיא פיפ"א אמר לה: "אנחנו הוצאנו הודעה, אני לא יכול להוציא הודעה פוליטית יותר מזו". ארד השיבה: "זה לא עניין פוליטי. זה עניין אנושי. טבחו כאן באנשים חפים מפשע, 1,300 אנשים נרצחו באכזריות. תינוקות נשרפו, ילדים וזקנים נלקחו בשבי. זה דבר שמעולם לא קרה והארגון שבראשו אתה עומד לא הוציא את ההודעה הראויה לכך".

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל. קובי אליהו
""זה לא עניין פוליטי. זה עניין אנושי". יעל ארד/קובי אליהו

ארד סיפרה הערב בשיחה עם וואלה! ספורט כי היא מקבלת המון תמיכה וחיזוקים מיושבי ראש מקבילים שלה ברחבי העולם. היא ועוד שבעה נציגים חדשים יושבעו מחרתיים בהודו, גם בני משפחתה ומנכ"ל הוועד האולימפי בישראל גיל לוסטיג היו אמורים לטוס איתה לטקס המכובד לו היא מחכה מאז ההודעה שהיא נבחרה, אך היא בסופו של דבר טסה לבד ולצד ההמתנה בהודו לאספה הכללית שבה היא תושבע, היא עוקבת מרחוק אחר מה שקורה בישראל. "יושבי הראש ויושבות הראש ניגשים אליי כל הזמן ויש הזדהות גדולה מאוד עם מה שעברנו בארץ. ציפיתי שגם נשיא פיפ"א יוקיע זאת בצורה הרבה יותר קשה".

  • עוד באותו נושא:
  • יעל ארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully