וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאמין ימאל של ההגנה? הבלם בן ה-16 שקופץ לבוגרים בברצלונה

פאו קובארסי כבר קיבל שני זימונים לסגל, אך בעקבות הפציעות בהגנה הוא עשוי לערוך בכורה בקרוב. בספרד מחמיאים ("לא משחק כמו בן 16") ורפא מארקס מודה: "מזכיר לי את עצמי בתחילת דרכי, יש לו מנהיגות וביטחון עצמי"

מצעד שערי השבוע, 11.10/ספורט1

מחלקת הנוער של ברצלונה עברה כמה שנים לא פשוטות מאז דור הזהב שהרכיב את הקבוצה של פפ גווארדיולה, אך נדמה שבשנים האחרונות לה מאסיה חוזרת לעצמה והיא שוב מספקת תוצרת איכותית לקבוצה הבוגרת. גאבי נחשב לדוגמא מובילה לכך, והעונה שני שחקנים נוספים עשו את הקפיצה - לאמין ימאל ופרמין לופס.

בעוד לופס המפתיע בינתיים נחשב לשחקן משלים, ימאל רושם נסיקה מטאורית. פחות משלושה חודשים חלפו מאז יום הולדתו ה-16, והוא כבר הספיק להפוך לכובש הצעיר בהיסטוריה של הליגה הספרדית, ולצעיר אי פעם שמשחק וגם מבקיע בנבחרת ספרד הבוגרת.

כעת, בצל מכת הפציעות בהגנה של ברצלונה, ייתכן כי צ'אבי יעניק בקרוב הזדמנות לבן 16 נוסף לערוך בכורה בבוגרים - פאו קובארסי. הבלם הצעיר כבר הפך לשחקן הרכב בברצלונה ב' שמשחקת בליגה השלישית, וצ'אבי הזמין אותו לאימונים בקבוצה הבוגרת עוד בשלהי העונה שעברה. העונה קובארסי כבר קיבל זימון לסגל לשני משחקי ליגה - מול ויאריאל ואוסאסונה - אך טרם שותף.

הופעת הבכורה עשויה להגיע בקרוב

ז'ול קונדה ואלכס באלדה פצועים, ולמאמן יש שלוש אופציות במרכז ההגנה כשיחזור מהפגרה - רונאלד אראוחו, אנדראס כריסטנסן ואיניגו מרטינס. האחרון בקושי שיחק עד כה, ושני הראשונים יחזרו אחרי שני משחקים בנבחרות כאשר הם גם כך סובלים מבעיות בריאותיות קטנות שמטרידות אותן. לחלל הזה עשוי להיכנס קובארסי, בטח לאור הלו"ז הקשה אחרי הפגרה שכולל צמד משחקים באלופות מול שחטאר דונייצק ומפגשים בליגה מול אתלטיק בילבאו, ריאל מדריד וריאל סוסיאדד.

"מי שצופה בקובארסי לא יכול להסיק שהוא בן 16", נכתב ב"מונדו דפורטיבו" על הבלם המוכשר, "הוא רגוע וחכם ומשחק המסירה שלו איכותי - הן במסירות קצרות והן בארוכות. הוא שומר טוב באחד על אחד ומנצח במאבקים אוויריים, הוא בלם מאוד שלם, אך כמובן שבשל גילו יש עוד הרבה מקום לשיפור".

הבלם שהגיע עם נבחרת ספרד עד גיל 17 לחצי גמר היורו בקיץ האחרון סחט גם מחמאות ממאמנו ובלם ברצלונה בעבר, רפא מארקס: "הוא מזכיר לי את עצמי בתחילת הדרך שלי. יש לו מנהיגות, ביטחון עצמי, יכולת לשלוח כדורים ארוכים ולשנות כיוון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully