וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ואל אבו חנא: "חמאס ארגון טרור, מעשיו ברבריים ולא אנושיים"

בלם מכבי נתניה בעמדה נחרצת אחרי הפולמוס בנוגע להבעת דעות של כדורגלנים ערבים: "אני ערבי-נוצרי, ישראלי וגרמני. אני מודאג בנוגע לכל אזרחי ישראל, ולא משנה מאיזה מוצא הם. רואה אנשים שתומכים בטרור וזה גורם לי לתהות בנוגע לאנושיות שנותרה בעולם"

בווידאו: צה"ל ושב"כ חיסלו מפקד כוח בנח'בה שהוביל את מתקפת הטרור של ארגון חמאס ביישובי עוטף עזה/צילום: דובר צה"ל

אחרי פולמוס ער במיוחד בנוגע להתייחסות פומבית של שחקני כדורגל ערבים-ישראלים למלחמה, הגיעה הערב (שבת) תגובה יוצאת דופן של בלם מכבי נתניה, ג'ואל אבו חנא.

אבו חנא בן ה-25 נולד בגרמניה לאב ערבי-נוצרי מישראל ולאם גרמנייה נוצרית. הוא אמנם גדל כגרמני לכל דבר, אבל יש לו משפחה רחבה בצפון ישראל והוא היה מגיע לבקר אותה הרבה לפני שהפך לכדורגלן מקצוען.

אבו חנא התפרסם בישראל רק ב-2020, אז קיבל זימון מפתיע לנבחרת הבוגרת. הוא שיחק בכמה קבוצות בגרמניה, עבר לזוריה לוהנסק האוקראינית ואחרי שנתיים בליגה הפולנית, חתם ביוני האחרון במכבי נתניה.

בפוסט ארוך ונוקב כתב היום אבו חנא:

"שלום אוהדי מכבי נתניה, שלום אזרחי ישראל. המדינה עוברת זמנים קשים ואני רוצה לדבר. קודם כל, אני חושב שלשחקני כדורגל יש פריבילגיה לגרום לשמחה ואהבה לאנשים ברגעים טובים, אבל יש לנו גם אחריות לדבר מתי שצריך.

"המעשים הברבריים, הברוטליים, חסרי האנושיות של חמאס החל מיום שבת שעבר בדרום ישראל, הותירו אותי ללא מילים ועם רגשות שאני אפילו לא רוצה לתאר. חמאס הוא ארגון טרור ולא שום דבר אחר"

שחקן נבחרת ישראל, ג'ואל אבו חנא. MB Media, GettyImages
אבו חנא במדי נבחרת ישראל ב-2021/GettyImages, MB Media

אבו חנא הוסיף:

"אני ערבי נוצרי, ואני ישראלי. אבל אני גם גרמני, וכשאני רואה שאנשים בכל העולם, גם בגרמניה, תומכים בארגון טרור - זה גורם לי לתהות בנוגע לאנושיות שנותרה בעולם בו אנחנו חיים. הטילים מאיימים על כך מי שגר במדינה הזו.

"אני מודאג בנוגע לכל אזרחי ישראל, ולא משנה מאיזה מוצא הם. בעיקר עכשיו, אנחנו צריכים לעמוד זה לצד זה ולתמוך אחד בשני כמדינה אחת. יש לי עיקרון מנחה בחיים: לפני הכול תהיה אדם טוב.

"אני יודע שאלו זמנים יוצאי דופן, אבל בואו לא נהפוך אותם לרעים יותר עם יצירת מתיחות נוספת בינינו ושנאה בתוך המדינה. כולנו גרים כאן יחד, כאזרחי ישראל.

"זו הפעם הראשונה שבה אשתי ואני ביחד במצב של מלחמה בישראל, ואנחנו מרגישים את התמיכה והאהבה שמעניקים לנו אנשים שסובלים הרבה יותר מאיתנו. זה הותיר אותנו חסרי מילים.

"לסיום, אני רוצה להביע את תנחומיי הכנים לכל הישראלים שאיבדו את יקיריהם, או שקרוביהם נעדרים. אני רוצה לחזק את ידיהם ומקווה שממתין לכולם עתיד יותר טוב מאשר המציאות בה אנחנו חיים כרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully