וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חושב על משפחתו של אבי כהן, הרבה אנשים בישראל סובלים"

גרהאם סונס, שחקן ומאמן ליברפול בעבר, ניצב לצד ישראל: "הזוועות הן כתם על האנושות. מדובר בטרוריסטים, לא מפגינים שמניפים דגל. מבייש אותי לראות שיהודים בבריטניה חוששים לשלוח ילדים לבית הספר, צריכים לעמוד מאחורי ישראל"

דקת הדומיה באנגליה "לזכר הקורבנות בישראל ובפלסטין"/ספורט1

מבחינה ספורטיבית, אחת הסערות הגדולות בשבוע האחרון בנוגע למלחמה בישראל הייתה קשת התגובות בכדורגל הבריטי. בסקוטלנד חזינו בתמיכתם של אוהדי סלטיק בפעולות הטרור בשם שחרורה של פלסטין, בעוד באנגליה התחבטו במשך שבוע שלם כיצד לציין את זכר הנרצחים מבלי לפגוע ברגשותיהם של אחרים. מי שהביע את תמיכתו בישראל, על אף שכאב את אובדן חייהם של חפי מפשע בשני הצדדים, היה שחקן ומאמן ליברפול לשעבר גרהאם סונס.

הסקוטי בן ה-70, ששיתף פעולה עם אבי כהן ז"ל במדים האדומים בסוף שנות השבעים, שיתף בטור ל"דיילי מייל" על תחושותיו בעקבות האסון הכבד שפקד את מדינת ישראל: "התאבלתי השבוע על מותם של ילדים, מישראל ומפלסטין, שנקלעו לזוועות במזרח התיכון. ביקרתי בישראל למעלה מעשר פעמים ותמיד התקבלתי שם ביום חום יוצא דופן. לא אשכח את הביקור הראשון שלי עם ליברפול ב-1978, הייתי בארוחת שישי אצל משפחה של פוליטיקאי, רובי ריבלין, שבהמשך הפך לנשיא המדינה. חשבתי עליו ועל משפחתו של חברי בליברפול לשעבר אבי כהן ז"ל, אני יודע שכל כך הרבה אנשים שם סובלים".

"הזוועות הללו הם כתם על האנושות", המשיך סונס שגם ביקר את סיקור האירוע בתקשורת הבריטית, "הרג אקראי על ידי טרוריסטים, שכך צריך לקרוא להם, למרות שחלק מכלי התקשורת בוחרים שלא לעשות זאת מסיבות שאינן ברורות לי. אלה לא מפגינים שמניפים דגל, הקורבנות כוללים תינוקות וילדים. זה מבייש אותי כבריטי גאה לראות שהורים יהודים במדינה שלנו חושבים שזה לא בטוח לשלוח את הילדים לבית הספר, מלמדים את התלמידים בבית ספר מה לעשות אם יגיע לשם מישהו חמוש".

"הקשר שלי לישראל גורם לי להרגיש שצריכים למצוא דרך שהצדדים יחיו זה לצד זה, לטובת כולם. לא הייתי מוטרד מההחלטה של ההתאחדות האנגלית לא להאיר את הקשת בוומבלי, אבל אנו צריכים לעמוד מאחורי ישראל. האתגר הוא כיצד שמים סוף לטרגדיה, ומהר. הטרגדיה היא משני הצדדים, וכל שאנו יכולים לעשות כרגע זה להתפלל עבור החפים מפשע משני הצדדים, ולקוות שיהיה פתרון לאסון שמתרחש לנגד עינינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully