וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוארץ נגד ההתאחדות האנגלית: "מי שמפחד להאיר אצטדיון נמצא בתקופה חשוכה"

עודכן לאחרונה: 13.10.2023 / 15:29

יו"ר ההתאחדות הישראלית בעקבות ההחלטה שלא להאיר את וומבלי בצבעי דגל ישראל: "יש רגעים בהיסטוריה שבהם האמת היא אחת, חדה וברורה"

מכבי תל אביב עם ילדי יישובי עוטף עזה/מכבי תל אביב בכדורגל, האתר הרשמי

ההתאחדות לכדורגל פירסמה בצהריים את ההודעה של יושב הראש שינו זוארץ ל"החלטה הנפסדת של התאחדות הכדורגל האנגלית", כך על פי הודעת ההתאחדות הישראלית, לא להאיר את הקשת של אצטדיון וומבלי בצבעי דגל ישראל במשחק הידידות של נבחרת שלושת האריות הערב נגד אוסטרליה וההתעקשות על סימטריה מביכה בהודעה הרשמית לגבי הקורבנות משני הצדדים. ב-24 השעות האחרונות קיים זוארץ שיחות רבות עם בכירי ההתאחדות האנגלית מתוך ניסיון לשכנעם לנהוג אחרת, אך ללא הועיל.

"יש רגעים בהיסטוריה בהם האמת היא אחת, חדה, ברורה. כזאת היא העת הנוכחית. יותר מ-1,200 ילדים, תינוקות, נשים, גברים, זקנים, נטבחו על ידי אויב ברברי, שביצע פשעים נגד האנושות. החטא היחיד של הקורבנות היה שהם ישראלים. מי שמפחד להאיר אצטדיון לזכר הנרצחים ולטובת האמת ההיסטורית, משיקולים שאי אפשר בכלל להבין אותם ואולי עדיף אפילו לא לנסות, נמצא בתקופה חשוכה אפילו יותר מזאת שבה נמצאת כרגע ארצי. כאשר זה קורה בהתאחדות הכדורגל של אומה שתמיד ידעה להיות מגדלור מוסרי עבור העולם החופשי, זה מאכזב פי כמה".

"אני רוצה להשתתף, בשם פיפ"א וכל קהילת הכדורגל הבינלאומית, בצערנו הרב בפני התאחדויות הכדורגל בישראל ובפלסטין לאור האלימות האיומה שמתחוללת בימים האחרונים", כך הגיב היום נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו למלחמה בישראל. גם אינפנטינו לא נקט צד והוסיף בתגובה די מתונה: "זה קורע לב ולא ייאמן לראות איזור בו אנשים ידעו סבל כל כך גדול לאורך תקופה כל כך ארוכה, סובלים עוד יותר. עולם הכדורגל עומד בסולידריות מלאה עם אזרחי ישראל ופלסטין, ועם כל הקורבנות החפים מפשע ששילמו מחיר בלתי יתואר".

"פיפ"א מצטרפת לקריאות לסיים את האלימות והסבל של הישראלים והפלסטינים. אנחנו יודעים כמובן שכדורגל לא יכול לפתור את בעיות העולם, אבל הוא יכול לשמש תפקיד קטן בהבאת אור של תקווה במקום בו נראה שיש רק חושך. הכדורגל מוכיח שזה אפשרי לחבר יחדיו אנשים לסביבה של כבוד הדדי. הוא יכול לשמש ככלי לשלום וגם לאחדות, אפילו כשזה נראה כמעט בלתי אפשרי.

"אני רוצה להדגיש שפיפ"א תעשה מה שאפשר כדי לסייע ולהשיב את השקט והתקווה לאנשיך, עכשיו ובעתיד".

אצטדיון וומבלי בלונדון מואר בצבעי צרפת. GettyImages
הקשת בוומבלי בצבעי צרפת אחרי מתקפת הטרור שם/GettyImages

בתוך כך, מנכ"ל מנהלת הליגות לכדורגל ניקולס לב פנה אתמול (חמישי) לעמיתיו חברי דירקטוריון הליגות האירופאיות ולנשיא ארגון המועדונים האירופאים בדרישה לגנות את ההתקפה הברברית על אזרחים ישראליים. הפניה נשאה פרי והארגונים פרסמו הודעת גינוי חד משמעית של ההתקפה של חמאס והביעו סולידריות עם הישראלים ועם הקבוצות הישראליות שנאלצו להפסיק את פעילותן.

בהודעה של ארגון הליגות האירופאיות נכתב: "אנחנו רוצים להבהיר כמה דברים בעקבות תקיפת הטרור על ישראל ואזרחיה. אנחנו מגנים כל צורה של טרור ואלימות, במיוחד כאשר חפים מפשע נפצעים, נרצחים או נלקחים כבני ערובה. האירועים האחרונים בישראל וברצועת עזה גרמו לאבידות נוראיות וסבל רב. אנחנו מזדהים עמוקות עם הקורבנות ומשפחותיהם".

גם בארגון המועדונים האירופאי כתבו: "אנחנו מגנים את התקפות הטרור של החמאס ומביעים את תנחומינו והסולידריות שלנו עם הטרגדיה של הישראלים והמועדונים שנאלצו להפסיק את פעילותם בעקבות האירועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully