וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי חליקה התלונן בפני ראשי איגוד השחייה העולמי על פוסטים של "שחיניים תומכי טרור"

עודכן לאחרונה: 13.10.2023 / 15:02

האלוף האולימפי מטוקיו אחמד חפנאווי הטוניסאי ובעבדלרחמאן אלארבי המצרי פרסמו פוסטים וסרטונים ברשתות החברתיות, יו"ר האיגוד הישראלי: "לטרור ולקיצוניות אין מקום בחברה שלנו, על אחת כמה וכמה בספורט, וזו האחריות הקולקטיבית שלנו להבטיח שפעולות כאלה ייבדקו"

דייויד בלאט מדבר על המלחמה בישראל/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יו"ר איגוד השחייה, מיקי חליקה, שלח היום (שישי) מכתבים לראשי האיגוד העולמי ובהם הביע זעזוע עמוק כלפי התנהלותם של שני שחיינים, האחד ממצרים והשני מטוניסיה, שהעלו ברשתות החברתיות פוסטים וסרטונים תומכי טרור. מדובר באלוף האולימפי מטוקיו 2020, אחמד חפנאווי מטוניסיה, ובעבדלרחמאן אלארבי המצרי.

על מדליסט הזהב האולימפי ב-400 מטר חופשי מתוניסיה כתב חליקה: "אני מביע את הדאגה והאכזבה העמוקה שלי בנוגע לנושא בעל חשיבות עליונה לקהילה שלנו ולהגינות של הספורט. הובא לידיעתי ששחיין המזוהה עם איגוד השחייה התוניסאי העלה חומרים בפלטפורמות שונות התומכים בטרור ובאידיאולוגיות קיצוניות. כחבר מסור ותומך של איגוד השחייה העולמי, אני מאמין בערכים ובעקרונות שהארגון שלנו פועל לפיהם. הספורט שלנו תמיד היה סמל לאחדות, מסירות ותחרות הוגנת, וזה מייאש לראות שאידיאולוגיות קיצוניות מכתימות את המוניטין של הספורט האהוב שלנו".

חליקה, ששלח מכתב דומה גם לגבי השחיין המצרי, ציין שהעדויות למעורבותם של שני השחיינים בקידום טרור הן לא רק עניין מדאיג אלא גם איום פוטנציאלי על הביטחון הלאומי של ישראל וכי חובה לנקוט בפעולה מיידית ונחרצת כדי לחקור את הטענות הללו לעומק. יו"ר איגוד השחייה הישראלי דרש מהתאחדות השחייה העולמית ומההתאחדות התוניסאית והמצרית לפתוח בחקירה רשמית ולנקוט באמצעי משמעת מהירים ומתאימים בהתאם לתקנון ולקוד ההתנהגות של האיגוד העולמי.

מיקי חליקה, יו"ר איגוד השחייה. גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה, איגוד השחייה
"מייאש לראות שאידיאולוגיות קיצוניות מכתימות את המוניטין של הספורט האהוב שלנו". חליקה/איגוד השחייה, גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

"לטרור ולקיצוניות אין מקום בחברה שלנו, על אחת כמה וכמה בספורט, וזו האחריות הקולקטיבית שלנו להבטיח שפעולות כאלה ייבדקו. אני סומך על כך שאיגוד השחייה העולמי יטפל בעניין הזה ברצינות ובשקיפות המרבית, תוך ביטוי לערכים שהספורט שלנו מייצג. אני ממתין בקוצר רוח לתגובתכם ולפעולות שיינקטו כדי לטפל בבעיה דחופה זו", סיכם חליקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully