וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנים הערבים בפרמיירליג: נחרים טקסים ומחוות בעד ישראל

כ-30 ספורטאים מוסלמים מענפי ספורט שונים באנגליה ערכו שיחת ועידה בעקבות המלחמה, חלקם הבהירו שיירדו מהמגרש במקרה של דקת דומייה "חד צדדית" לקורבנות בישראל: "מה עם החפים מפשע בצד הפלסטיני?"

ספורטאיה הבכירים והמפורסמים של ישראל השתתפו בסרטון מטעם standwithus - גוף שמטרתו להילחם באנטישמיות ולתמוך בישראל בכל רחבי העולם - וקראו: עמדו לצדנו/standwithus

דיווח ב"מירור" הבריטי: כ-30 ספורטאים מוסלמים וערבים משלל ענפי ספורט באנגליה, קיימו בימים האחרונים שיחת ועידה מיוחדת על רקע המלחמה בישראל. על פי הדיווח, הוחלט על קיום ועידה כזו על רקע הלחץ הציבורי לקיים טקסים ומחוות תמיכה בישראל לזכר קורבנות הטבח בדרום, וכדי לקבל החלטות משותפות בנוגע לדרכי הפעולה והתגובה של הספורטאים הערבים.

בשיחה המדוברת, בה השתתפו מספר רב של שחקני פרמיירליג, חלק מהספורטאים הבהירו שלא ישתתפו בטקסים או מחוות שכאלה, ואף עשויים לרדת מהמגרש כאות מחאה. כזכור, עלו מספר אפשרויות באנגליה לתמיכה בישראל, כולל דקת דומייה במגרשים לזכר הנרצחים. במקרה כזה - מבהירים הספורטאים הערבים - הם לא יתנו לכך יד כל עוד הטקסים יהיו "חד צדדיים" ולא יתייחסו גם לקורבנות המלחמה הפלסטינים.

"מעל 950 פלסטינים מתו בעזה לצד יותר מ-1,000 הרוגים בצד הישראלי. מוות של כל אזרח הוא טרגדיה שצריך לבכות אותה. למה שנעמוד בדקת דומייהה לזכר הישראלים אם לא תהיה התייחסות לפלסטינים שסובלים?", הסביר אחד השחקנים בעילום שם. "אף אחד מאיתנו לא מתנגד לדקת דומייה לזכר קורבנות מלחמה, אבל יש לו את הקול שלנו, ולא נשמור על שתיקה במקרה הזה".

מוחמד אלנני שחקן ארסנל. רויטרס
איך השחקנים הערבים יגיבו? מוחמד אלנני/רויטרס

בשיחה המדוברת הזהירו הספורטאים זה את זה מהבעת תמיכה פומבית בפלסטינים ברשתות החברתיות, מחשש לתגובת נגד חזקה. "יש חשש אמיתי שתמיכה בפלסטינים כעת, תגרור השלכות קשות ואפילו עונשים", הסבירו השחקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully