וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס: "החורבן בישראל בלתי מתקבל על הדעת"

אחרי שה-NBA נקטה עמדה והביעה תמיכה בישראל, הכוכב הגדול ביותר בליגה, שלרוב לא ממהר להתערב בעניינים חוץ-אמריקאיים, גינה את חמאס: "רצח חפים מפשע הוא טרוריזם. שולח תנחומים לישראל, חייבים לוודא שהטרגדיה הזו לא תפיץ עוד שנאה ואנטישמיות"

חיילי צה"ל הגיעו לקיבוץ עלומים כדי לטפל בפרות/התאחדות חקלאי ישראל

לברון ג'יימס מתייצב לצד ישראל. אחרי שה-NBA נקטה עמדה ברורה ותמכה בישראל ולאחר שקבוצות ושחקנים בליגה שלחו אף הם מסרים המצודדים בישראל, הגיע הלילה (בין רביעי לחמישי) תורו של ג'יימס, כוכב הכדורסל הגדול בעולם ואחד הכוכבים הכי מפורסמים בספורט העולמי.

"החורבן של חמאס בישראל טרגי ובלתי מתקבל על הדעת. האלימות ורצח של חפים מפשע על ידי חמאס הוא טרוריזם", כתב לברון בהודעה שפורסמה ברשתות החברתיות מטעמו וטעם סוכנו ושותפו העסקי, מאבריק קרטר. "חברת ספרינג-היל שולחת תנחומים לישראל ולקהילה היהודית מעומק הלב. אנו מתפללים לשלום איזורי ומתחייבים להמשיך להילחם נגד פשעי שנאה מכל סוג. כולנו חייבים לוודא שהטרגדיה בישראל לא תפיץ יותר שנאה, גזענות ואנטישמיות".

ההודעה של ג'יימס בחשבונות פרטיים ברשתות החברתיות לא מובנת מאליה בהתחשב במקרי העבר. לברון אמנם ידוע בתור ספורטאי אקטיביסט במיוחד בנושאים חברתיים ופוליטיים פנים-אמריקאיים, אולם ככל שהדבר נוגע לענייני חוץ, הוא לא ממהר להגיב באופן חד משמעי שכזה.

בעבר למשל, ספג ביקורות רבות על סירובו לבקר את הממשל הסיני על יחסו להונג קונג, אחרי שג'נרל מנג'ר יוסטון דאז דריל מורי ביקר את סין, וחולל סערה ב-NBA. ג'יימס נמנע מהבעת עמדה פוליטית גם במקרים אחרים. מאז פרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, למשל, לא נשמע מכיוונו דבר בנושא.

לברון ג'יימס. GettyImages
לא תמיד הוא זכה לאהדה בישראל, אבל כעת זה עשוי להשתנות. לברון/GettyImages

לברון ידוע כמי שנמצא בקשרי ידידות עם האדמו"ר יאשיהו פינטו, ואף תועד יחד איתו במספר מקרים בעבר. מנגד, ג'יימס חולל בעבר סערה כשציטט שיר עם מסרים אנטישמיים באינסטגרם, שכלל שורות פוגעניות כלפי יהודים. גם תקופתו כשחקן קליבלנד קאבלירס תחת שרביטו של דיוויד בלאט, במהלכה ביקר את המאמן פעמים רבות וכביכול חתר לפיטוריו, לא תרמה לרמת האהדה שקיבל בישראל - אולם בעקבות הודעת התמיכה כעת, זה עשוי להשתנות.

כידוע, התמיכה של ארצות הברית בישראל בימים אלה כמעט גורפת, כפי שבא לידי ביטוי גם בעולם הספורט. לצד ה-NBA שפרסמה גינוי נגד חמאס, הגיעו הצהרות דומות גם מה-NFL, MLB, NHL ו-MLS. גם שחקנים רבים ב-NBA הביעו תמיכה בישראל, מלבד קיירי אירווינג ששלח מסרים עמומים שיכולים להתפרש כתמיכה בפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully