וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מתרגשים עם דולגופיאט: "כשישראל הותקפה, הוא הביא לה זהב"

המתעמל עשה היסטוריה כשזכה באליפות העולם בתרגיל הקרקע וחגג עם סרטים שחורים על דגל ישראל, גם ב"בילד" החמיאו: "תרגיל מלא אומץ"

ארטיום דולגופיאט לאחר הזכייה במדליית זהב באליפות העולם/איגוד ההתעמלות

באחד הימים הכי קשים בתולדות מדינת ישראל, ארטיום דולגופיאט סיפק אתמול (שבת) רגע של גאווה, כאשר לראשונה בקריירה זכה במדליית זהב באליפות העולם. המתעמל בן ה-26 סיים במקום הראשון בגמר תרגיל הקרקע בתחרות באנטוורפן עם ציון של 14.866 והפך לספורטאי הישראלי הראשון אי פעם שזוכה בשלושת התארים הכי גדולים: זהב אולימפי, זהב באליפות העולם וזהב באליפות אירופה.

את המדליה ההיסטורית ציין דולגופיאט עם סרטים שחורים על דגל ישראל, לאות אבל על האירועים הקשים היום. לאחר מכן הושמע ההמנון הישראלי "התקווה" ודולגופיאט ניצב בראש הפודיום עם מדליית הזהב. "זה יכול היה להיות יום הכי שמח גם בשבילי וגם לכל המדינה, לצערי בגלל המצב היום פחות שמח", אמר לאחר טקס הענקת המדליות. "אני שמח שהצלחתי לעמוד בעומס ולהביא לפחות משהו טוב למדינה היום. אני רוצה לשלוח לכולם הרבה כוח, הרבה חיבוקים ובריאות לכולם. אל אל ישראל!".

ארטיום דולגופיאט, אליפות העולם בהתעמלות 2023. Naomi Baker, GettyImages
ארטיום דולגופיאט עם מאמנו סרגיי וייסבורג/GettyImages, Naomi Baker
ארטיום דולגופיאט עם מדליית זהב, אליפות העולם בהתעמלות. רויטרס
ארטיום דולגופיאט על הפודיום/רויטרס

גם בעולם החמיאו להישג, שהגיע ביום הארור של מדינת ישראל. "בזמן שארצו מותקפת, הוא מביא לה זהב", נכתב ב"בילד" הגרמני, "הוא כנראה לעולם לא יוכל לשמוח על המדליה הזאת... כשארטיום עלה לתרגיל, הוא ידע בדיוק מה קורה בארצו, אבל הוא עשה תרגיל מלא אומץ, עם ריכוז נהדר, וזכה בזהב".

"עקבתי מקרוב אחרי מה שקורה בישראל, אני לא יכול להיות מאושר", אמר המתעמל אחרי ההישג, כשבפוסט שלו באינסטגרם הוסיף כי "זה יום קשה מאוד למדינה שלנו, סיימתי את היום כאלוף העולם אבל הראש והלב בבית. מקווה שהצלחתי לתת ולו מעט נחמה! מתפלל לימים טובים יותר". נטע ריבקין, אבישג סמברג ופיטר פלצ'ק היו בין רבים שהגיבו לו ברשתות החברתיות, עם מחמאות על ההישג.

ארטיום דולגופיאט עם סרטים שחורים על דגל ישראל אחרי הזכייה שלו במדליית הזהב על תרגיל הקרקע באליפות העולם בהתעמלות. Naomi Baker, GettyImages
עם סרטים שחורים על הדגל. דולגופיאט/GettyImages, Naomi Baker

איגוד ההתעמלות הגיב לאחר מכן: "אנחנו כל כך גאים בארטיום ובסרגיי שהצליחו להתמקד במטרה במיוחד נוכח המצב הקשה במדינה. אנו שמחים וגאים בהישג הענק, בו בזמן שליבנו ומחשבותינו נתונים לעם ישראל ומאחלים שקט וביטחון לכולם".

את ארטיום מלווה צוות האימון הכולל את המאמן סרגיי וייסבורג ועוזרי המאמן אנדריי גריבנוב ואילן קורצ'ק.
בתחרות שפטו אילן גזית ויעקב לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully