וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר ביטון לאוהדי סלטיק: "לא מקובל לעודד את הרצח של העם שלי"

פוסט ההתנגדות של הבלם למפגן התמיכה בעזה ביציעי הסלטיק פארק עורר עשרות תגובות זועמים מאוהדי הקבוצה הסקוטית. בלם מכבי תל אביב ענה: "בתקופה שלי בקבוצה, ישראל התמודדה עם רקטות. הפעם מדובר בתסריט אחר". וכיצד הגיב בנו של איל ברקוביץ'?

תקציר, קונפרנס ליג: גנט - מכבי תל אביב 0:2/ספורט1

ניר ביטון ממשיך להתעמת ולגנות את אוהדי סלטיק על רקע המלחמה בישראל. בלם מכבי תל אביב שלבש את המדים של מועדון הפאר הסקוטי במשך תשע שנים, פרסם אתמול (שבת) פוסט מזועזע בעקבות מפגן התמיכה בפלסטינים בעזה ביציעי הסלטיק פארק - וספג אש יוקדת מהאוהדים שתמכו בו בתקופתו כשחקן הקבוצה.

אחרי שכמה מהם המליצו לו "לא לחזור יותר לגלזגו" ובין היתר ביקרו אותו על כך שלא תמך בישראל באופן פומבי שכזה בזמן ששיחק בסקוטלנד, ביטון פרסם סטורי נוסף. "הרבה מכם מתבכיינים ותוהים מדוע לא אמרתי דבר במהלך שנותיי בקבוצה, אז תנו לי להיות ברור: בתקופה המדוברת המדינה שלי התמודדה עם רקטות לשטחה, ולזה לצערי כבר התרגלנו. אני כדורגלן, לא פוליטיקאי. אני לא מנסה ללמד אתכם היסטוריה ולכל אחד יש את הזכות למחות על מה שהוא מאמין בו. אבל היום זה תסריט אחר. זהו אחד הימים הכי קשים בהיסטוריה של ישראל. אני מהעם נרצחים, נטבחים ונחטפים בבתיההם. לראות אוהדים מעודדים את הרצח של העם שלי, זה לא מקובל בשום אופן. סבלנו הרבה במהלך ההיסטוריה, אבל תמיד קמנו. ב-70 שנה, בנינו את אחת המדינות המשפיעות ביותר בעולם. לעולם לא ניכנע לשום סוג של טרור".

סטורי התגובה של ניר ביטון לאוהדי סלטיק. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
מתגייס למאמץ ההסברתי. הסטורי של ניר ביטון/צילום מסך, מתוך אינסטגרם
ליאור ברקוביץ', בנו של איל ברקוביץ', בציוץ תגובה לאוהדי סלטיק. מתוך טוויטר, צילום מסך
התגובה של ליאור ברקוביץ'/צילום מסך, מתוך טוויטר

ה"חזית" הישראלית מול אוהדי סלטיק נמשכה כאשר גם הכדורגלן ליאור ברקוביץ', בנו של איל ברקוביץ', פרסם ציוץ עם התמונה המפורסמת של אביו בה חגג שער במדי הקבוצה בתנועת אצבע משולשת לעבר אוהדי הקבוצה, איתם ניהל בזמנו מערכת יחסים מורכבת. "תז***נו, סלטיק", כתב ברקוביץ' בן.

בכל משחק של אלופת סקוטלנד מונפים דגלי פלסטין וכך קרה כאמור גם אמש במשחק נגד קילמרנוק בליגה. הפעם נפרסו גם שני שלטים שעל אחד נכתב "תשוחרר פלסטין" ועל השני - בהקשר ברור למתקפת הטרור - "ניצחון להתנגדות".

בסלטיק שיחקו כמה ישראלים בשנים האחרונות (ניר ביטון, רמי גרשון, בירם כיאל, חאתם עבד אלחמיד) ואחד מכוכביה הנוכחיים הוא ליאל עבדה, שלא נכלל אתמול בסגל בגלל פציעה. כשהקבוצה הסקוטית אירחה קבוצות מישראל בעבר, תמיד נערכו מחוץ לאצטדיון הפגנות אנטי-ישראליות והונפו כמות גדולה מבדרך כלל של דגלי פלסטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully