וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יצאתי מאזור הנוחות שלי, חיכיתי לאתגר הזה"

עומרי גנדלמן מודה שההתחלה בבלגיה לא קלה. בריאיון לקראת מכבי תל אביב (19:45, ספורט2) הוא מדבר על הבחירה בגנט ("הראו שמתעניינים בי"), השאיפות ("יכול לעשות קפיצת מדרגה"), הביקורות ("לא קורא מה שכותבים") וכמובן היריבה הערב: "תחושה מוזרה לשחק נגדם"

תקציר הליגה הבלגית: גנט (עומרי גנדלמן) - קלאב ברוז' 1:2/ספורט1

לפני חודש עומרי גנדלמן הגיע לבלגיה. "קיבלו אותי פה יפה מאוד, גם הצוות וגם השחקנים", מעיד קשר גנט, שכבר בתחילת דרכו במועדון זכה למפגש עם מכבי תל אביב במחזור השני בקונפרנס ליג (19:45, ספורט2). "אני עדיין בשלב ההתאקלמות", הוא מודה, "אבל אני לומד מהר ומנסה ללמוד את הלך הרוח בקבוצה ובמועדון. החברה שלי היתה פה איתי, עזרה לי במעבר של הדירה וכל הסידורים. זה להתחיל חיים חדשים באיזשהו מקום ולא חשבתי שזה יהיה קל. בסופו של דבר יצאתי מאזור הנוחות שלי וחיכיתי לאתגר הזה. זה בהחלט לא מעבר קל, לעזוב את הבית המשפחה והחברים, אבל בסופו של דבר זה מה שרציתי ובחרתי".

התחושה בקיץ, גם לפי מה שאומרים בנתניה, הייתה שרצית לצאת בכל מחיר לחו"ל.

"אף פעם לא חשבתי לעזוב בכל מחיר. השאיפה שלי תמיד היתה לצאת לאירופה, כמו כל שחקן. אחרי העונה הקודמת שעשיתי ואחרי הקיץ באמת היה רצון גדול לצאת לאירופה, אבל הייתה צריכה להגיע הצעה באמת טובה ומספקת, למקום שבו אחשוב שאני יכול להתפתח. הייתי במקום טוב בנתניה ופשוט רציתי לעשות את קפיצת המדרגה".

עומרי גנדלמן שחקן גנט במסיבת עיתונאים. KURT DESPLENTER/BELGA MAG/AFP, GettyImages
רצה לצאת, אבל לא בכל מחיר. עומרי גנדלמן במסיבת העיתונאים אמש/GettyImages, KURT DESPLENTER/BELGA MAG/AFP

למה דווקא גנט? מה גרם לך להיענות להצעה שלהם?

"ברגע שהגיעה ההצעה הרשמית מגנט, קיבלתי טלפונים מאנשים פה בצוות ובאמת הראו לי עד כמה הם מתעניינים בי, עד כמה הם חקרו עליי, יודעים כמעט כל פרט. הם ידעו להגיד לי בדיוק מה השאיפות שלהם ממני ומה מייעדים לי בקבוצה, צפו בי ביורו האחרון ונתנו לי ביטחון להגיע לכאן. כמובן שמצדי עשיתי את הבדיקות שלי על הקבוצה, הליגה הבלגית וראיתי ליגה שלמעט הליגות הגדולות כמו ספרדית, איטלקית, אנגלית וגרמנית, זו אחת החזקות שיש באירופה. אני חושב שהיא מאוד מתאימה ליכולות שלי. גנט היא מועדון שמשחק במפעלים של אירופה בכל עונה, יש לה שאיפות גדולות והיא גם מוציאה בסופו של דבר הרבה שחקנים שעוברים לליגות הבכירות. ראיתי פה המון יתרונות".

עד כמה ליורו הצעירות הייתה השפעה על המעבר?

"אני יודע שהם ראו אותי גם לפני היורו והחליטו להביא אותי גם על סמך העונה שעברה שהיתה טובה, אבל בסופו של דבר, הרבה מועדונים וסקאוטים חיכו ליורו הזה, הרבה מאוד אנשים ראו את המשחקים, זו במה ענקית. ראינו בנבחרת שלנו את השחקנים שקיבלו במה ורואים איפה חלקם היום".

אפשר לומר שהקיץ האחרון והטורנירים האחרונים של הנבחרות הצעירות שלנו, עשו שירות טוב מאוד לשחקן הישראלי ולכדורגל הישראלי.

"זה עשה שירות טוב, אבל בסוף עבדנו קשה בשביל להגיע לרגעים האלה. כשאתה משחק בטורנירים בינלאומיים העיניים של כולם עליך. אנחנו כנבחרת ישראל התמודדנו מול שחקנים שמשחקים ברמות האלה כבר בגילאים הצעירים והוכחנו את עצמנו שם. זה עשה טוב, נתן לנו ביטחון בעצמנו וגם נתן ביטחון לקבוצות ששמו עליך עין ורוצות לקחת אותך, כי זה מוכיח להם שאתה ראוי ושייך לרמות הגבוהות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
עומרי גנדלמן באימון גנט. KURT DESPLENTER/BELGA MAG/AFP, GettyImages
מקבל את כל המעטפת. גנדלמן/GettyImages, KURT DESPLENTER/BELGA MAG/AFP

מה ההבדלים בין הכדורגל הבלגי לעומת הכדורגל בליגת העל?

"אני יכול להגיד לך על הקבוצה שלנו, שאלה קודם כל התנאים שאתה מקבל במועדון. אין מה לעשות, אתה מקבל כאן הרבה יותר, לפחות ממה שאני חוויתי עד עכשיו, מעטפת כל כך רחבה, שאתה רק צריך לבוא ולהתרכז בכדורגל".

כשאתה אומר מעטפת, למה אתה מתכוון?

"לדוגמה בפן הפיזי, מאמנים אותך מספר מאמני כושר. בפן הטקטי, צוות רחב מאוד של אנליסטים ואנשי וידאו עובדים איתך. בקטע הטכני יש מאמנים שעובדים איתך בנפרד ויש עבודה מול כל הקבוצה. יש למשל פסיכולוג שאתה פוגש באופן קבוע מחוץ למגרש ותזונאי שמגיע לפחות פעם בשבוע ובודק אותך ונותן לך הוראות. יש המון בדיקות, מכל מיני סוגים לפני ואחרי אימונים, כדי לבדוק מה מצב העייפות שלך ולוודא מה אתה צריך או זקוק לו. מקיפים אותך מכל עבר וזה נראה כאילו אתה הפרויקט של הקבוצה. כולם מנסים לשפר וכשאתה בא למועדון בבוקר, אתה מגיע לכמה שעות וצריך להיות מאוד פתוח במה שאתה עושה. אם אתה מספיק סבלני, אתה מקבל פה דברים שעוזרים לך להשתפר בכל יום. רמת האימונים מאוד גבוהה, אנחנו עובדים ממש קשה, למרות שאנחנו בתקופה שיש עומס משחקים, אז מתאמנים קצת פחות וצריך סגנון אחר, אבל עובדים בצורה נכונה. הקצב כאן מאוד גבוה וצריך להכין את הגוף לכזאת רמה במשחק ולכן גם האימונים עצמם בקצב כזה. זה כדורגל מאוד שונה ממה שחוויתי עד עכשיו".

הקבוצה שלך רצה בצמרת. אתה מרגיש שאתה מתאים לרמה הזו?

"ברור שכן. אני רואה בגנט מקום שבו אני יכול לעשות את קפיצת המדרגה. לא חשבתי שזה יהיה קל ובסופו של דבר אני צריך להוכיח את עצמי פה. זאת פעם ראשונה שיצאתי ממכבי נתניה והגעתי למועדון אירופאי עם המון שאיפות. אני רואה כמה כל משחק בליגה הזאת הוא באמת קשה וכל קבוצה יכולה לקחת נקודות מול כל קבוצה, כך שאתה צריך להגיע חד ומפוקס בכל משחק. עדיין לא הפסדנו בליגה, זה נותן תחושה טובה, אבל יש לנו דרך ארוכה להשיג את המטרות שלנו העונה. יש כאן תחרות מאוד גדולה על ההרכב, מול שחקנים מנוסים שעברו דבר או שניים, ככה שאני גם לומד מהם וגם מתחרה איתם. אני חושב שצריך לדעת ליהנות מזה, כי התחרות תעשה לי טוב ואני עדיין צריך להרוויח את המקום שלי. אף אחד לא הבטיח שזה יהיה קל, אבל אישית הגעתי מאוד מוכן לכל זה".

רמי גרשון שחקן גנט (מימין) מול אמבוואנה סמאטה שחקן גנק. רויטרס
תרומה נכבדת להתאקלמות. רמי גרשון במדי גנט/רויטרס

אחרי שפתחת בהרכב מול אופן, כתב אחד הפרשנים שהיית "צעד מאחור בכל מהלך" ושהמאמן שלך מתקשה לסמוך על המחליפים שלו. איך הרגשת עם הביקורות האלה?

"האמת שאני לא מסתכל כל כך על מה שכותבים. אחרי המשחק דווקא קיבלתי פידבקים טובים. התחלתי בצורה טובה, אחרי זה לא היה לנו משחק טוב כקבוצה, ובסוף המאמן דיבר איתי גם על הדברים הטובים במשחק וגם על הדברים הפחות טובים. זה לא היה מדהים, אבל גם לא משחק רע. זו רק ההתחלה ואני אמשיך לעבוד קשה. אני מקבל את הבטחון מהצוות ומהחברים שלי בקבוצה, ככה שמבחינתי, כל דקה שייתנו לי אני אעשה את הכי טוב שלי, כמו שהיה עד עכשיו. יש לי את הביקורת שלי על עצמי ואת מה שאני מקבל מהצוות".

החלוץ הניגרי שלכם, גיפט אורבן, נחשב לאחד החלוצים הכי מדוברים בקיץ האחרון. גנט לא מכרה אותו והוא נשאר ועושה רושם שהוא מאוד מתוסכל. האם זה משפיע על הקבוצה? וכמה הוא באמת מפחיד?

"גיפט שחקן מצוין, גם בישראל מכירים אותו ואת מה שהוא עשה. הוא שחקן מעולה שרוצה את טובת הקבוצה. אני יודע שהוא מאוד רוצה להצליח ולעזור לנו, ואני בטוח שהוא עוד יעשה את זה".

רז שלמה שחקן לובן. Plumb Images, GettyImages
סיטואציה בעייתית. רז שלמה/GettyImages, Plumb Images

המאמן היין ואנהאזברוק, קידם בזמנו את רמי גרשון והמציא את קני סייף כשחקן קו. יש לו אחוזי הצלחה די מרשימים עם שחקנים ישראלים. איך החיבור שלך איתו?

"אני חושב שהוא מאמן ברמה גבוהה מאוד. אני לא נמצא כאן הרבה זמן, אבל מהמעט שכן טעמתי, להתאמן תחתיו אמנם קשה מאוד, אבל גם נותן סיפוק גדול. הוא מנסה לשפר אותך ודורש ממך המון ובסופו של דבר מאמנים כאלה מוציאים ממך את המיטב וגורמים לך להשתפר. היין דיבר איתי כמובן גם על רמי גרשון וקני סייף ואני יכול להגיד לך שהם עשו פה עבודה טובה. דיברו איתי כאן המון על העבודה שרמי עשה פה, דיברתי כמובן עם רמי והוא עזר לי מאוד לפני שהגעתי לגנט, אני לא יכול בכלל להסביר לך כמה מעריכים אותו כאן ואיזו עבודה טובה הוא עשה פה. האנשים בגנט ממש התאהבו בו, גם המאמן שמאוד מעריך אותו ודיבר איתי עליו לא מעט, ככה שהוא שירת אותי בצורה מצוינת עוד לפני שהגעתי לכאן".

בניגוד אליך, שאתה משחק ונשמע מאושר, הסיטואציה של רז שלמה, ששיחק איתך בנתניה, שונה לגמרי. מה אתה שומע ממנו בלובן? אתם בקשר?

"ברור שאני מדבר איתו, אני ורז חברים טובים עוד מהתקופה במכבי נתניה. נפגשנו גם כאן כמובן וזה תמיד כיף שיש מישהו קרוב שאפשר להיפגש איתו ולפרוק ולשתף את מה שעובר עליך. אני חושב שרז בחור חזק, שעבר הרבה דברים בכדורגל, ככה שגם הסיטואציה עכשיו, שהיא פחות טובה כמובן, לא תשבור אותו. גם אני כמובן לא מסתפק בדקות ששיחקתי עד עכשיו ושנינו שואפים להרבה יותר. אני יכול להגיד גם מתוך השיחות שלנו אחד עם השני, אנחנו מבינים שאנחנו רק בהתחלה פה. לא באנו לאירופה בשביל לחזור מהר לישראל. אני יודע שאגיע לאיפה שאני רוצה, אני בטוח שגם רז יודע את זה ואני מאחל לו המון הצלחה, הוא שחקן מצוין שכבר הוכיח את זה".

בראיון הקודם שעשיתי איתך בוואלה! ספורט, אמרת שהחלום שלך הוא להגיע לבונדסליגה. בלגיה היא רק מקפצה בדרך לחלום?

"קודם כל, אני צריך להוכיח את עצמי פה, לפני שאני חושב על הצעדים הבאים. אחר כך אני אוכל לחשוב על השלב הבא. כמובן שליגות בכירות כמו הבונדסליגה מעניינות אותי, אבל בשביל להגיע לשם אני צריך לעבור דרך ואני מאמין שאם אני אתרכז בכאן ועכשיו, אעבוד בסבלנות ואתפוס את המקום שלי, דברים טובים יגיעו. כרגע אני רק חושב איך להשיג את המטרות עם גנט".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. אריאל שלום
ידע שיקבל אותם. מכבי תל אביב מוכנה לגנדלמן/אריאל שלום

איך הגבת כשגילית שהוגרלתם לאותו בית עם מכבי תל אביב?

"כשסיימנו את המשחק נגד ניקוסיה, היתה לי תחושה לקראת ההגרלה שנקבל את מכבי. אמרו לי שהם בדרג שני ואנחנו בדרג ראשון, אז אמרתי לשחקנים בקבוצה שהם יהיו איתנו בבית. בטיסה מקפריסין לבלגיה הגיעו אליי מהצוות ואמרו שאנחנו באים לתל אביב, זה היה מאוד מרגש. החברים והמשפחה כבר מחכים לביקור שלי וזה יהיה בהחלט מעניין ומרגש. אני מקווה שיהיה ביקור משמח מכל הבחינות.

"תחושה מוזרה לשחק מול מכבי תל אביב, כי רק לפני כמה שבועות עזבתי את המדינה. זה בהחלט משהו שהעלה חיוך וכמובן שעל המגרש יהיה קשה ומאתגר, אבל נצטרך לבוא ולקחת את הנקודות, בטח בבית שלנו. אנחנו מאוד מאמינים בקבוצה שלנו. זה יהיה אתגר לא קל מול משוכה לא פשוטה, אבל אני בטוח שיהיה משחק מעניין ואני מקווה שנעמוד במטרות".

מכבי תל אביב מגיעה בפורמה ממש טובה, עם מאמן חדש, קבוצה טובה.

"אנחנו יודעים שמכבי תל אביב קבוצה מצוינת, ראינו את פתיחת העונה שלהם. נעשה את כל ההכנות הדרושות ואני בטוח שיש לנו צוות מספיק טוב כדי שיכין אותנו כמו שצריך למשחק הזה. אני בטוח שנדע מה החסרונות ומה היתרונות שלהם לקראת המשחק ונגיע הכי מוכנים".

נתת למאמן שלך טיפים על מכבי תל אביב?

"גם השחקנים וגם הצוות, כבר שאלו אותי שאלות על מכבי והשחקנים שלה, אבל אני לא זה שינתח את הוידאו או שיראה את הפתרונות, זה פחות התפקיד שלי. יש פה צוות רחב, זו העבודה שלו והם עושים את זה בצורה מצוינת כך שאני לא אעביר אסיפת וידאו או משהו כזה. כמובן שאם ישאלו אותי אני אעזור, אבל גם אותי יכינו למשחק הזה, כי יש שם מאמן חדש ושיטה חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully