וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך יוצאים מזה? בית"ר ירושלים מחפשת פתרונות למצב שלה

4.10.2023 / 17:00

מעבר לתבוסה מול הפועל תל אביב בטדי, בבית"ר מבינים שיש בעיות קשות בסגל ומעט פתרונות. קבוצה אטרקטיבית? השאיפה כרגע היא לגבש קבוצה לוחמת שתגרד נקודות, השאלה היא האם הקהל ייתן לזה גב

תקציר: בית"ר ירושלים - הפועל תל אביב 3:0/ספורט1

יומיים מהתבוסה הביתית בטדי 3:0 להפועל תל אביב, בבית"ר ירושלים מנסים לאחות את השברים ולמצוא פתרונות. הרבה מעבר להפסד, במועדון מבינים כי ישנן בעיות לא פשוטות בסגל שחלקן ייפתרו רק בינואר, אך עד אז יוסי אבוקסיס צריך להעמיד קבוצה אחרת לגמרי, ומהציפיות לקבוצה אטרקטיבית וה-"DNA של בית"ר" היא צריכה לחזור לצניעות ולגרד נקודות בכל מחיר, אחרת תיקלע למאבקי תחתית.

דנים לא מעט בסיבות לכך שהסגל הנוכחי של בית"ר נראה כך. אלה שעזבו כי לא רצו להישאר, אלה שלא קיבלו חוזים חדשים וגם אלה שהגיעו ופשוט לא מספקים את הסחורה. כבר עתה ברור כי לפחות בתחילת המשחקים, אבוקסיס ירצה להימנע מלשחק עם השלישיה שכוללת את שועה, פריידיי וג'ורג' בשל העובדה שהם כמעט שלא יורדים להגנה, לא לוחצים והיריבות פשוט בונות על העצלנות הזאת בהכנות למשחקים עם בית"ר.

שחקן בית"ר ירושלים ירדן שועה חוגג לצד פרד פריידיי. מאור אלקסלסי
כנראה שהם לא יפתחו ביחד במשחקים הבאים. שועה ופריידיי/מאור אלקסלסי

כולם התרכזו בכך שפריידיי וג'ורג' לא יכולים לשחק יחד, אך מי שפתח רע את העונה הוא ירדן שועה. כשבית"ר נכנסה לעניינים בעונה שעברה שועה עבד יפה באגף שמאל, חזר עם המגינים וסיים משחקים עם יותר מ-9 ק"מ, אך העונה הוא שוב חוזר לניידות, או יותר נכון חוסר ניידות של שנים עברו, מה שלא מתאים לשחקן מקצוען. בשנה שעברה הוא ראה שחקנים כמו אספרייה וניקולאסקו שורפים את הדשא, השנה הוא מתאים עצמו לשניים האחרונים, ברמת ה"אם הם לא יורדים אז גם אני לא".

אחת המסקנות בבית"ר כבר במשחק החוץ הקרוב נגד הפועל פתח תקוה היא לחזור לשלושה שחקני קישור, או כמו שאבוקסיס אמר לשחקנים: "רק מי שירוץ וייתן הכל ישחק". שחקן נוסף בקישור יבוא על חשבון ג'ורג', כאשר פרט לסורו שלישיית הקישור תורכב ממי שאבוקסיס יראה באימונים עד סוף השבוע, כשגם שחקנים כמו הוצ'קו ודן עזריה עשויים להיות בתמונת ה-11.

עוד בוואלה!

טרזייה תומא הבהיר לראשי בית"ר ירושלים שיחתום על החוזה החדש

לכתבה המלאה
שחקן בית"ר ירושלים, דור מיכה. מאור אלקסלסי
לא מתאים לשחק באגף ימין. דור מיכה/מאור אלקסלסי

במצב כזה, בית"ר תצטרך למצוא ציוות לאגף ימין. את המחיר על אין כנף בימין היא תשלם עד לינואר, אלא אם אחד השחקנים הקיימים בסגל יפתח. מי קיים בסגל? דור מיכה, שברמת מהירות ששועה בשמאל זה עשוי להיות מאוד איטי, אמיר ברקוביץ' או טימוטי מוזי. אף אחד מהשלושה לא נראה כפתרון בימין אך אבוקסיס יצטרך להמר על אחד מהם.

במערך של ארבעה שחקנים בהגנה, עומר קורסיה צפוי לקבל קרדיט באגף ימין, אם ברגע האחרון יוחלט על חמישה שחקני הגנה אזי טימוטי מוזי יזכה לחולצת ההרכב. בן ביטון ייעדר בשבת וככל הנראה גם מהדרבי הירושלמי, גריגורי מורוזוב עדיין מושך את הפציעה והעייפות אך אמור להיות כשיר למשחק, לאחר ששיחק פצוע וביקש להתחלף כבר לאחר 30 דקות. גם מיירון ג'ורג' התלונן היום על כאבים בברך ולא ברור אם יהיה כשיר לשבת.

מיגל סילבה שוער בית"ר ירושלים. דני מרון
ירידה חדה ביכולת. מיגל סילבה/דני מרון

בתוך כל זה, בבית"ר מנסים להבין מה עובר על מיגל סילבה והירידה החדה ביכולת שלו. השוער הגיע בחצי השני של העונה שעברה כדי להילחם על הקריירה שלו והפך לאחד מאהובי הקהל. במועדון מדברים שאולי אובר הביטחון גרם לו מעט להתבלבל אך מאמינים שיחזור לעצמו, כמו גם כל חוליית ההגנה, שממשיכה את היכולת הלא טובה מהעונה שעברה, אז היא ספגה 58 שערים בליגה.

ובתוך כל זה, הבעיה הגדולה של בית"ר עשויה להגיע מהקהל. העונה הזאת החלה עם שיא של יותר מעשרת אלפים מנויים ורף ציפיות גבוה. בית"ר לא קרובה לשם, לפחות לא עד ינואר, הסגל שלה עם לא מעט בעיות והיא תצטרך לשרוד עד ינואר, לשחק כדורגל מבוקר ולדעת לקחת נקודות בשיניים, אך לא בטוח שיהיה לה גב מהקהל לכך.

לאחר ההפסד הפועל תל אביב כבר אפשר היה לשמוע את אלו שלא רצו את אבוקסיס מלכתחילה על הקווים, מחכים למאמן בפינה והמון אנרגיות שליליות שבכל 20 דקות לא אטרקטיביות עשויות להפנות את הקהל כנגד הקבוצה, אולי כבר בשבת נגד הפועל פתח תקוה. לבית"ר יש הרבה בעיות מקצועיות שלא ייפתרו לפני ינואר, עד אז, היתרון היחיד שלה מול מרבית קבוצות הליגה זה הקהל, אם הוא ינטוש ויתהפך עליה, העונה הזאת תלך למקום רע מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully