וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעשות באב": 25 שנה לפציעת האשכים המפורסמת בהיסטוריה

פיל באב שיחק במונדיאל ורשם 170 הופעות בליברפול. אבל באנגליה זוכרים לו בעיקר את הגלישה שהסתיימה בבומבה למפשעה

הפציעה של פיל באב במשחק בין ליברפול לצ'לסי ב-1998/יוטיוב

ב-4 באוקטובר 1998 ליברפול אירחה את צ'לסי במחזור השמיני בפרמיירליג וכבר אחרי 10 דקות נקלעה לפיגור. פיירלואיג'י קאזירגי נשלח לכדור עומק, עבר את דייויד ג'יימס שיצא לעברו, וגלגל מזווית אלכסונית לרשת החשופה. פיל באב היה רחוק מהכדור, אבל לא ויתר, דהר לכיוון הקו וגלש בניסיון להציל. לכדור הוא לא הגיע, אבל לקורה כן. עם המפשעה, בומבה לעמוד.

באב טופל על כר הדשא, התאושש, אבל בהמשך הכאבים הכריעו אותו. בדקה ה-24 ז'ראר הוייה הקים את דומיניק מתאו מהספסל ושלח אותו לכר הדשא במקום האירי הכאוב. הבלם נעדר מחמשת המשחקים הבאים ובמשך כמה שנים אחר כך, doing a Babb ("לעשות באב") שימש ביטוי לניסיון להציל כדור מהקו - בדרך כלל גם במחיר של התנגשות בקורה.

באב, יליד לונדון שייצג את נבחרת אירלנד 35 פעמים, לבש את מדי ליברפול 170 פעמים בכל המסגרות. הוא זכה איתה בגביע הליגה ב-1995 ובהמשך הניף תארים עם ספורטינג ליסבון. הוא שיחק במונדיאל 1994, רשם 231 הופעות פרמיירליג (שיחק גם בקובנטרי וסנדרלנד), אבל פציעת האשכים הכואבת שלו נותרה אחד הרגעים המפורסמים בקריירה שלו.

באב כמובן התאושש וכעבור קצת יותר משנה התארח בתכנית לייט נייט באנגליה וסיפר בחיוך ש"לא מזמן נולדה לי בת", כך שלאשכים שלום. בממלכה ציינו היום 25 שנה לאירוע הכואב, אבל עד היום אין מי שצופה בגלישה ומסוגל להישאר אדיש.

המשחק אגב, הסתיים ב-1:1 אחרי שער שוויון מאוחר של ג'יימי רדנאפ. השער של קאיזרגי היה הראשון וגם האחרון שלו במדי צ'לסי.

הקליקו בזהירות לצפייה בהתנגשות הכואבת

הפציעה של פיל באב במשחק בין ליברפול לצ'לסי ב-1998/יוטיוב

באתר האירי JOE.IE בחרו בגלישה של באב לאחד מחמשת האירועים המרכזיים בקריירה שלו וכתבו: "אולי בגלל שלשנייה אחת נוראית, כל מי שצפה במשחק הרגיש את הכאב שלו. לרגע קטן אחד, כולנו היינו פיל באב וכולנו התכווצנו ביחד איתו. על המחויבות שלו אף אחד לא יכול לערער".

  • עוד באותו נושא:
  • ליברפול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully