וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונתן כהן: "התמיכה מהיציע חשובה לי, אבל לא אחנך את האוהדים"

4.10.2023 / 12:00

הרחשים ביציעים ("לא אצא מגדרי בגלל קצת שריקות בוז"), הירידה ביכולת ("יודע מה עליי לשפר והדברים ישתנו"), הטראומה שעברה מכבי תל אביב, שינוי האווירה, הקשר בין החברות עם זהבי למעמדו, חידת מוסקרה והתשובה שלו לאיביץ'. לפני גנט, הקשר בריאיון

תקציר: מכבי תל אביב - הפועל פתח תקוה 0:2/ספורט1

העונה הקודמת הייתה לא פשוטה עבור יונתן כהן. מכבי תל אביב רכשה אותו בחזרה מפיזה והוא שב בקול תרועה רמה, אבל מיעט לשחק, אף סיפר במאי האחרון ש"איביץ'' פגע בתדמית שלי" והוא ידע שתחת רובי קין יש לו הזדמנות להוכיח את עצמו מחדש. העונה החלה מבחינתו בצורה טובה, כולל שער חשוב בלרנקה במוקדמות הקונפרנס ליג, אבל בשבועות האחרונים איבד את מקומו בהרכב, גם ביציעים החלו להישמע פה ושם קיטורים נגדו ובשני המשחקים האחרונים כלל לא שותף.

עוד לפני ההמראה לבלגיה למשחק נגד גנט מחר בערב (חמישי, 19:45, ספורט2), במסגרת אירוע שערך השבוע "יורו דרייב", מנותני החסות של מכבי תל אביב, הודה הקשר: "היחסים שלי ושל רובי מתחילת העונה הם טובים ומאוד פתוחים, אנחנו בקשר טוב - מה שלא היה לי עם המאמנים שהיו בעונה שעברה. פתחתי טוב את העונה, הייתי מעורב בשערים, בישולים וסחיטת פנדלים, אבל ירדתי ברמה בארבעת המשחקים האחרונים ואני מודע לזה. הרבה זמן לא שיחקתי באופן רציף, זו שנה ראשונה אחרי שנתיים שבקושי שיחקתי באופן רציף וזה קצת קשה לשמור על רצף, אבל יש לי את הגב מהמאמן שגם במשחקים פחות טובים נתן לי את המושכות. נכון שלא שיחקתי בשני המשחקים האחרונים, אבל הכל בסדר כי טובת הקבוצה לפני הכל ואני יודע שגם הזמן שלי יגיע במוקדם או במאוחר, כי אני חלק מהקבוצה הזו. אני שמח שהקבוצה מנצחת גם בלעדיי וכמובן שאני רוצה לשחק כמה שיותר, אבל פחות הולך לפעמים וצריך לדעת לצאת גם מהרגעים האלה. עברו בסך הכל שני משחקים, זה לא חריג, אנחנו רק במחזור החמישי וברוך השם אנחנו במקום הראשון. לגבי הקהל? אני פחות רוצה להתייחס לזה, אלו יכולים להיות גם 20-30 אוהדים. אני רוצה שהקבוצה תצליח ושאני אראה כמה שיותר טוב על המגרש".

שחקני מכבי תל אביב בחימום: ערן זהבי עם יונתן כהן. אריאל שלום
"גם הזמן שלי יגיע במוקדם או במאוחר". יונתן כהן/אריאל שלום

הרחש מהיציעים מורגש. זה לא גרם לך אולי לאבד את הביטחון ולרדת ברמה?

"אני לא חושב שדברים כאלה אמורים להוריד לשחקן את הביטחון, כי בסופו של דבר אתה צריך לרצות את המאמן ואת הקבוצה ולעשות את הכי טוב בשבילך. בסוף אנחנו משחקים בשביל הקהל ובשביל לחגוג איתו ביחד, אבל אני לא הולך לשנות אנשים. כל אחד מגיע למשחקים עם המטען שלו ואנשים מגיעים כדי לראוות כדורגל טוב, מי שמביע את דעתו ככה שייהנה עם זה - לנו ולקהל יש מטרה משותפת לנצח כמה שיותר ולזכות באליפויות. לדעתי זו לא הדרך, אבל אני לא הולך לחנך את האוהדים והכל בסדר".

אתה בעצמך אומר שאתה בירידה בשבועות האחרונים. אתה מצפה שהקהל ירים אותך?

"זה חשוב לי ואני חושב שלכל שחקן, במיוחד לשחקן בית שמשחק כל כך הרבה שנים במועדון. תמיכה זה המובן מאליו ולזה אתה מצפה, אבל לא אחנך את האוהדים ולא אצא מגדרי בגלל קצת שריקות בוז. לא אשנה את הדרך שלי".

אמרת שהיחסים עם שני המאמנים בעונה שעברה היו פחות טובים מאשר עם רובי. יכול להיות שאיביץ' יצר אצלך נזק שאתה לא מצליח להתנער ממנו?

"כשעשינו את הריאיון בשנה שעברה ואמרתי את מה שאמרתי בפעם הראשונה שלדעתי איביץ' לא צדק ושזה עשה לי נזק תדמיתי, זה לא היה נגדו. אני אוהב אותו ומכבד אותו, חושב שהוא מאמן מצוין, אבל זו עובדה שהוא דיבר ואני לא רוצה להתייחס לזה. אני באמת אוהב ומעריך אותו, הוא חלק משמעותי בזה שחזרתי למכבי תל אביב כי הוא נלחם עליי, אבל זה שקיבלתי ריקושטים ממנו והוא לא בא לדבר איתי על זה אפילו פעם אחת, זה מה שהפריע לי. כולם חשבו שעשיתי משהו לא נכון או שלא התנהלתי כמו מקצוען, אבל זה ההיפך הגמור. אני כבר לא שם, אלא בעונה חדשה עם צוות חדש, מגיע לקרית שלום עם חיוך על הפנים ויוצא עם חיוך על הפנים. אני מאושר כרגע".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יונתן כהן, שחקן מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
"לא אחנך את האוהדים ולא אצא מגדרי בגלל קצת שריקות בוז"/מאור אלקסלסי

יכול להיות שהקושי המקצועי שלך נובע מכך שאתה שוב משחק בקו ימין?

"בשנים האחרונות שיחקתי בהרבה תפקידים ובהרבה שיטות. באיטליה שיחקתי כחלוץ ומתחת לחלוץ, במכבי בעבר שיחקתי בשמאל. אני חושב שהשיטה שלנו מאוד מתאימה למכבי תל אביב, התחלתי טוב את העונה וכן הבקעתי, סחטתי פנדלים ובישלתי. זו עמדה שאני אוהב, אני חושב שאני יכול להיראות הרבה יותר טוב ואני ורובי מדברים על זה. אני יודע בדיוק את מה אני צריך לשפר ושהדברים האלו הולכים להשתנות".

אמרת שאתה יוצא מקרית שלום עם חיוך. האווירה הטובה נובעת מהתוצאות הטובות או שהיא טובה כי השתנו דברים בתוך המערכת ובחדר ההלבשה?

"האווירה השתנתה העונה מהיום הראשון, עוד לפני המשחקים והתוצאות. האווירה פשוט השתנתה. בן מנספורד חזר, הגיע צוות חדש שהוא מאוד מקצוען ולויאלי. אנחנו כמו משפחה, כמו בתקופות הכי טובות של מכבי תל אביב וזה משהו שהיה חסר בשנים האחרונות. כולם שמחים וצוחקים, אנחנו נשארים אחרי אימונים לספר סיפורים ולדבר על החיים ואלו דברים שיותר חשובים מאשר להיראות טוב על המגרש, כי הדברים הקטנים האלו בחדר ההלבשה גם ישפרו את הדברים על המגרש. אני מאמין בקארמה טובה ובקבוצה הזו יש קארמה טובה, אם נשמור על הקיים אז נגיע הכי רחוק שאפשר".

ועדיין יש תחושה שמכבי תל אביב פחות טובה העונה. אם זה התיקו נגד ריינה, היכולת החלשה בחלק מהמשחקים.

"אני מסכים, אבל צריך לזכור שזו קבוצה שעברה טראומה במשך שלוש שנים - זו קבוצה שהייתה פייבוריטית לאליפות, נבנו סגלים מאוד טובים, השקיעו המון כסף ולא זכו. אתם אומרים שאנחנו לא דורסים ולא משכנעים, אבל יש תוצאות. עברו 14 משחקים ועדיין לא הפסדנו. ככה בונים את הביטחון של השחקנים ושל הקבוצה. יהיו משחקים קשים בליגה, כמו שלא ניצחנו בשנה שעברה את בני סכנין והפועל ירושלים בבית, גם נגד הפועל פתח תקוה החמצנו פנדל במחצית הראשונה ובמחצית השנייה ניצחנו. אנחנו מדברים על זה בחדר ההלבשה שהמשחקים הקלים כביכול כבר לא כל כך קלים כי יש מאמנים טובים בליגה שלומדים אותנו טקטית ויודעים לסגור. אחרי שלוש שנים שלא זכינו באליפות, שום דבר לא יבוא בקלות. אנחנו בונים את עצמנו לאט לאט, בונים קבוצה חזקה וכרגע אנחנו במקום הראשון ונמצאים איפה שאנחנו רוצים באירופה. הפנים קדימה וזה טוב להיות עם הפנים קדימה בצורה חיובית".

שחקני מכבי תל אביב ערן זהבי, יונתן כהן. באדיבות מכבי תל אביב, אתר רשמי
כהן וזהבי. חברים טובים על הדשא ומחוצה לו/אתר רשמי, באדיבות מכבי תל אביב

אתה מסכים שהמשחק בבלגיה נגד גנט יכול לתת תשובה מי זו מכבי תל אביב האמיתית?

"גנט קבוצה ברמה גבוהה שתתחרה איתנו על ראשות הבית בעזרת השם. זו הקבוצה הכי בכירה איתנו בבית וזה יהיה משחק מאוד קשה, אבל אין פה שאלה בכלל שאנחנו באים לנצח. לדעתי זה לא נכון לשפוט על משחק אחד אם מכבי תל אביב קבוצה חזקה או לא, להסיק מסקנות זה קצת רחוק מדי כי גם בשלב הבתים יש עוד הרבה משחקים והעונה ארוכה. כמובן שנגיע לנצח, כמו בכל משחק".

בן מנספורד דיבר על אורלנדו מוסקרה. מה דעתך עליו?

"מכבי תל אביב ממש לא נפלה איתו. הוא שוער מצוין, מקצוען שעובד קשה. אני לא יודע מה מצבו בכל הנוגע לסגל, זה לא תפקידי, אבל הוא שוער מצוין, אחלה גבר ואני בכלל לא חושב שנפלנו איתו".

הרבה אוהדים מדברים על זה שהחברות בינך לבין ערן זהבי סידרה לך את המקום בהרכב עד שני המשחקים האחרונים. יכול להיות שיש משהו בקשר ביניכם שגורם לזה שהאוהדים לא מכבדים מספיק את יוני כיוני?

"אני לא יודע אם לענות ברצינות על השאלה הזו. גם לפני ערן שיחקתי במכבי תל אביב, הבקעתי, בישלתי וגם לקחתי תארים. זה לא קשור לערן, תמיד יהיה מה להגיד גם לטוב וגם לרע. פתחתי את העונה טוב ושיחקתי בזכות עצמי, אף אחד לא משחק אצל רובי בגלל שהוא יפה או חבר של מישהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully