וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א פותחת עונה: "מוכנים לעשות קפיצת מדרגה משנה שעברה"

2.10.2023 / 16:10

האדומים יארחו את צדביטה לובליאנה (שלישי, 20:00, ספורט1) במחזור הראשון ביורוקאפ, רמי כהן: "יש תהליך בדרך לרמות הגבוהות באירופה, ננסה לקצר אותו. הדרבי? קיבלנו יחס שלא הגיע לנו"

אוהדי הפועל תל אביב כדורסל מחוץ לאולם היכל קבוצת שלמה/לירון מולדובן

אחרי עונה אירופית מוצלחת בעונה שעברה, שנגמרה עם הדחה דרמטית ברבע גמר היורוקאפ, תשוב הפועל תל אביב מחר (שלישי, 20:00, ספורט1) אל המפעל השני של היורוליג. בהפועל מעריכים כי היכל שלמה יהיה קרוב להיות מלא מול צדביטה לובליאנה.

בצוות המקצועי מקווים לשים מאחוריהם את מאורעות הימים האחרונים, לאחר שהקבוצה לא עלתה למשחק נגד מכבי תל אביב בחצי גמר גביע ווינר כשהאוהדים האדומים לא נכנסו להיכל שלמה בעקבות דרישות המשטרה. בקבוצה סיפרו כי הם לא מאמינים כי תהיה השפעה להחלטה בנושא המנטאלי, וכי השחקנים רעננים ומוכנים להתמודדות.

בכל הנוגע לכשירות השחקנים ג'ון הולנד עדיין לא חזר להתאמן באופן מלא ולא יהיה בסגל למשחק, אך לעומתו אקסבייר מנפורד שהיה אמור לפספס את הדרבי בגלל מכה שספג בצלעות, יהיה כשיר למשחק. בהפועל מקווים כי למרות שלא שיחקו עדיין משחק אחד בסגל מלא, יוכלו להתחבר על הפרקט ולהיראות טוב במבחן הראשון של העונה.

דני פרנקו, מאמן הפועל תל אביב. דני מרון
הכנה לא אידאלית. פרנקו/דני מרון

המאמן דני פרנקו אמר: "עשינו את המקסימום שיכולנו כדי להגיע לעונה מוכנים. לא היו לנו כמעט משחקים עם כל הסגל, אבל זה לא ממש רלוונטי כי מחר מתחילים. המטרות לא השתנו, היה כיף בשנה שעברה אבל מתחילים שנה אחרת. גם אם הרבה שחקנים נשארו, לא תמיד ניתן לשכפל דברים. מצפה שברייאן אנגולה יעזור לנו עם מה שהיה חסר בהובלת כדור בשנה שעברה. לא הצלחנו להגיע למצב שאנחנו מייצרים עוד עזרה ופיתרון במשחקים שג'ייקובן בראון היה צריך את זה".

"ידענו פה ימים אחרים גם, פחות נעימים. אני יודע להצביע על השלבים בתהליך ההתקדמות של הפועל תל אבב בשנים האחרונות, הייתי בתוך זה. אותם אוהדים שהקימו את הקבוצה ומלווים אותה באירופה, הם צריך לקבל התייחסות של לקוח".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן. ברני ארדוב
"הפתענו את עצמנו בשנה שעברה". רמי כהן/ברני ארדוב

היו"ר רמי כהן אמר: "עשינו קיץ טוב, הצלחנו לבנות את מה שרצינו. לא הייתה הכנה קלאסית, שחקנים היו פצועים ובאליפות עולם, מקווה שתוך שבועיים - שלושה נראה את הקבוצה שצריכים לראות מאיתנו. כולנו רוצים להיות ברמות הגבוהות של אירופה. יש פה תהליך לעבור, אבל נעשה הכל בשביל לקצר אותו. הפתענו את עצמנו בשנה שעברה עם המוכנות שלנו ביורוקאפ".

על אירועי הדרבי: "אין ספורט בלי אוהדים, הם לא עבריינים, הם לקוחות. עד שלא נדע להתייחס אליהם כלקוחות, אז אני לא חושב שנצליח לפתור את הבעיות שיש. הן לא רק בהפועל תל אביב ובכדורסל, לא רק בישראל. לא קמנו בבוקר עם החלטה להחרים משחקים, לא לכל סיטואציה נגיב במעשה קיצוני. הייתה חשיבות גדולה למעשה הזה, אי אפשר שלא להרגיש העונה את האסקלציה ביחס לקהל בכל מגרש. זה גורר גם אסקלציה של התנהגות מהקהל, את המעגל היה צריך לעצור. לא חושב שיש משהו פחות מקובל ומכבד מבדיקת תעודת זהות. קיבלנו יחס שלא מגיע לנו, ובגלל זה האקט הקיצוני. מרגיש שינוי כי זה יצר שיח וזו הייתה המטרה. אנחנו לא רק מדברים, אלא עושים - לא מפחדים להביע דעה וכבר התחלנו לדבר עם המשטרה. אפשר לייצר סביבה בטוחה לאוהדים. אם אתה מתייחס לאדם כמו חיה, אל תתפלא אם יתחיל לנשוך".

"איסור כניסת קהל חוץ סתם תחמם את האווירה, משחקים שפוצצו באירופה בשנים האחרונות היו בגלל הקהל הביתי. לא הייתה בעיה אם הדרבי היה מתקיים. מה ההיגיון? באו לצוד אנשים ששחררו אחרי יום אחד, כנראה שהמצב לא כל כך נורא. התכוננו לכל מיני תרחישים, מה יהיה ולא יהיה מקובל. ניהלתי שיחות עם המנהלת והמשטרה בבוקר המשחק, הם החליטו לסגור יציע ואמרתי שאין בכך היגיון. המשטרה דיברה על 70 אנשים שנעצרו יומיים קודם ושוחררו שעתיים אחר כך. אותה כמות יש גם למכבי חיפה, הפועל באר שבע ומכבי תל אביב".

בר טימור, הפועל תל אביב. הפועל תל אביב, אתר רשמי
העונה תסתיים עם תואר ביד? טימור/אתר רשמי, הפועל תל אביב

הקפטן בר טימור הוסיף: "השחקנים מאוד מתרגשים להתחיל עונה ולפגוש את האוהדים. החדשים שמעו וידעו והרגישו קצת את הקהל, אלה שהיו פה כבר מחכים לראות איך הקהל יכול להפתיע אותנו שוב. היה קיץ קצת מאתגר ברמת ההכנה, בין אם זה שחקנים שהיו בגביע העולם ופציעות, התמודדנו עם זה יפה. מגיעים מוכנים לתחילת העונה לעשות קפיצת מדרגה מהעונה הקודמת".

"לפני שמסתכלים עלינו, אנחנו מסתכלים על עצמנו. רוצים להשיג הכי הרבה שאפשר, בעונה שעברה עלינו מדרגה ולא הרגישו שאנחנו קבוצה עם פחות כסף. הפועל תל אביב בשנה שעברה ולפני שנתיים פגשה קבוצות טובות. בגמר שנה שעברה היינו מול אחת הקבוצות הטובות ביורוליג. היה מאוד מבאס, אבל צריך לדעת עם מה אתה מתמודד, עשינו הכי טוב שיכולנו. טעות קטנה לפה או לשם ואתה בצד השני. בשנה שעברה לאורך כל הפלייאוף היינו ביכולת מדהימה. אנחנו בכיוון טוב, אין משהו ספציפי לשים עליו את האצבע כדי לזכות בתואר, צריכים להמשיך להתמיד".

סימונה פיאניג'אני מאמן מילאנו. GettyImages
שוב בישראל. פיאניג'אני/GettyImages

צדביטה לובליאנה מגיעה לראשונה לישראל מאז שהקבוצות מקרואטיה וסלובניה התאחדו לאחת בבירה הסלובנית. השם הגדול ביותר שיגיע עם הקבוצה הוא אלוף ישראל לשעבר סימונה פיאניג'אני שחוזר לאמן בקבוצה שנכשלה אשתקד ביורוקאפ.

הגארד הוותיק ג'סטין קובס מוביל קו אחורי מוכשר מאוד שכולל גם את די ג'יי סטיוארט שהצטרף רק לפני שבוע וחצי, אקס מכבי ראשון לציון שון ארמנד, הסרבי מאטיץ' רבץ' והסלובנים הותיקים יאקה בלזיץ' ויאקה קלובוקאר. מתחת לסל השם הבולט מבחינה ישראלית הוא שון ג'ונס ששיחק בעבר בהפועל ירושלים, הפועל חולון ואשתקד בהפועל חיפה, אך מי שמובילים את הקבוצה הם קרלו מטקוביץ' המוכשר בן ה-22, ואמאדו סו הסנגלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully