וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט כדרך התמודדות: טקס מרגש להעלאת המודעות לסרטן השד

אירוע הפתיחה המרכזי לחודש המודעות העולמי לסרטן השד 2023 נערך במרכז פרס לשלום ולחדשנות

אירוע פתיחת חודש המודעות. אלון מלמד,
אירוע פתיחת חודש המודעות/אלון מלמד

סרטן השד הוא הסרטן הנפוץ ביותר בקרב נשים: מעל 5,000 חולות חדשות מצטרפות לסטטיסטיקה מדי שנה בישראל. רבים יודעים כי לגילוי מוקדם יש השפעה רבה על סיכוי ההחלמה, אבל מעטים יודעים כי פעילות גופנית בכלל וריצה בפרט מסוגלות להפחית באופן ניכר את תופעות הלוואי הנלוות לטיפולים, לשפר את סיכוי ההחלמה ולהוריד בצורה משמעותית את הסיכון לחזרתה.

'גמאני רצה' הוא מיזם חברתי-קהילתי ארצי של קבוצות ריצה וכושר ללא עלות לנשים שמתמודדות ומחלימות מסרטן השד או סרטן נשי אחר. המיזם מקיף היום 50 קבוצות, 100 מאמנים ומעל 1,000 נשים בפריסה ארצית רחבה מנהריה ועד אילת.

החיבור המרגש בין המיזם למרכז פרס לשלום ולחדשנות הוא לא מקרי, שכן עוד בחייו קידם והוביל פרס ז"ל פרוייקטים רבים בתחום הספורט, החינוך והבריאות, ודאג לשלב אותם בשגרה. יוזמות אלו מורגשות עד היום.

במהלך חודש אוקטובר, חודש המודעות העולמי לסרטן השד, קבוצות 'גמאני רצה' בכל הארץ מובילות קמפיין מודעות ארצי מקורי בו לוקחים חלק כל חובבות וחובבי הריצה בישראל וגם קבוצות ספורט מקצועיות, ספורטאים אולימפיים, קבוצות במקומות עבודה, שוטרים, חיילים ושליחי המדינה בחו"ל. מטרת הקמפיין, שנקרא 'מקיפים את כדור הארץ בריצה', היא להעלות את המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד ואת חשיבות הפעילות הגופנית לנשים שמתמודדות עם סרטן השד. במהלך הקמפיין נאספים 40,075 ק"מ (היקף כדור הארץ) מרצות ורצים שמקדישים את הריצה שלהם לבריאותה של אישה ספציפית.

השנה, קהילת המתמודדות והמחלימות מסרטן השד בישראל תעניק לראשונה את 'אות גמאני' - אות הכרה חברתי לנשים ולגברים המובילים בישראל בתרומתם להתמודדות עם סרטן השד בתחומי רפואה, מחקר, העלאת המודעות לגילוי מוקדם, בריאות הציבור, רווחה ופנאי, תמיכה וליווי, קידום מדיניות ועוד.
מקבלי האות יבחרו על ידי ועדה ציבורית הכוללת את פרופ' עידו וולף, מנהל המערך האונקולוגי במרכז הרפואי איכילוב, המדליסט האולימפי אורן סמדג'ה ועוד אנשי מפתח בכירים מתחום המשפט, החינוך, בריאות הגוף והנפש. בראש הוועדה תעמוד הגב' ליהיא לפיד.

במהלך ספטמבר זרמו אל הוועדה מאות המלצות חמות ומרגשות של מתמודדות ומחלימות חברות קהילת 'גמאני - גם אני חליתי בסרטן השד' ומתוכן יבחרו 6 נשים וגברים שיקבלו את 'אות גמאני'.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן השד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully