וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחמט: הישג מרשים לילד הפלא הישראלי

נועם ששון, חניך מועדון "שחמט לכל" הפועל מטעם מרכז אליצור, זכה במקום ראשון משותף ושני בסיכום הכולל באליפות אירופה עד גיל 10 בשח מהיר בסלובניה

נועם ששון זוכה במקום השני באליפות אירופה בשח מהיר/יחצ

ביום שישי בערב חג הסוכות נועם ששון, אלוף ישראל עד גיל 10 ,חניך מועדון "שחמט לכל" הפועל מטעם מרכז אליצור, הביא כבוד גדול לישראל כשזכה במקום השני בסיכום הכולל באליפות אירופה עד גיל 10 בשח מהיר בסלובניה עם תוצאה נהדרת של 7.5 נקודות מ-9 אפשריות.

נועם, המתאמן בסביון במועדון שחמט לכל הפועל דרך מרכז אליצור, דורג 12 בתחילת התחרות מתוך 62 המשתתפים והוביל במרבית שלבי התחרות, אך רשם הפסד בודד ליריב אוקראיני בסיבוב האחרון. האוקראיני סיים אף הוא עם 7.5 נקודות גרם לחלוקת המקום הראשון ובסיכום הכולל להעניק לו את המקום הראשון ולנועם את השני.

נועם ששון. יחצ,
נועם ששון/יחצ

תחרות שח מהיר היא תחרות בה מתמודדים השחקנים עם שעונים המעניקים 15 דקות לכל שחקן ועוד 5 שניות לכל שחקן מוענקות לאחר כל מהלך. המשחקים דורשים מהשחקנים מלבד יכולת גבוהה בשחמט גם חשיבה מהירה ועצבים חזקים לעמידה ברגעי רגע לחץ. בסיום התחרות מסר נועם: "אני גאה לייצג את ישראל והייתה תחרות טובה מאוד. אני מקווה להמשיך להתקדם בשחמט, להנות מהמשחק ולהמשיך להביא כבוד לישראל".

אין זה הישג בינלאומי ראשון לנועם. באמתחתו של נועם כבר זכיה במקום הראשון באליפות אירופה לחניכי בתי הספר עד גיל 9 ב-2022, והשנה נועם זכה באליפות העולם בבזק עד גיל 10 במקום ה-5 המכובד מבין 62 משתתפים.

נועם מקפיד גם להשתתף במהלך השנה בפעילויות למען הקהילה בדמות משחקים סימולטניים בהם הוא מתמודד מול משתתפים רבים באירועים הנותנים נראות למשחק לתחום השחמט שנוסק בכל העולם עקב השימוש המוגבר באפליקציות שחמט און ליין.

ליאור איזנברג, מנהל מועדון "שחמט לכל" אליו נועם משתייך: "נועם הוא כוכב עולה בסדר גודל עולמי. יש לו את כל הסיכויים להגיע לטופ העולמי כמו שלא קרה אף פעם בשחמט בישראל. אחרי כמה הישגים ברמה הבינלאומית אין מקום להתבלבל יש כאן ילד שיכול להיות אלוף גדול וגם להזניק את ענף השחמט בישראל מבחינת החשיפה לענף. יש לנועם צוות של 3 מדריכים ויחד עם שיתוף הפעולה של המשפחה אנו מנסים שהילד יממש את כשרונו וחלומותיו . משמח שזה גם מביא המון כבוד למדינת ישראל ותודה לכל מי שמסייע לנועם בכך".

  • עוד באותו נושא:
  • שחמט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully