וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה טוענים ש"מנעו אסון": "התכוונו לפגוע באוטובוס של קבוצה"

29.9.2023 / 13:15

מפקד מרחב ירקון שחזר את אירועי הדרבי בהיכל שלמה: "לא רצינו לתת לאף ילד להיפצע, היית כוונה של אוהדים לפגוע בשוטרים"

אוהדי הפועל תל אביב כדורסל מחוץ לאולם היכל קבוצת שלמה/לירון מולדובן

במשטרת ישראל מגיבים לטענות על אלימות מופרזת והתנהלות שגויה באירועי הדרבי שפוצץ אמש (חמישי) בהיכל שלמה.

תנ"צ איתן מנשה, מפקד מרחב ירקון במשטרה, שחזר את אירועי אמש: "הייתה היערכות שיא עם כמות שוטרים מתאימה. לקראת הצהריים קיבלנו מידע על כוונות לפגוע באוהדים ושוטרים. לקראת השעה 15:00 הבנו שאנחנו צריכים להיערך אחרת. יצרנו קשר עם כלל המרוחקים משתי הקבוצות, והם היו צריכים להגיע לתחנת המשטרה כדי לחתום, אבל לא כולם הגיעו לצערי. תגברנו את הכוחות מכל הארץ, כולל ממג"ב, וכמות השוטרים הוכפלה. כשהגענו למגרש עשינו סיור שטח, וקיבלנו החלטה לזהות לאו דווקא בתעודת זהות מכל הקבוצות. ניסינו להקדים את האירוע, זה לא עלה בידינו בגלל חברת האבטחה.

"קיימתי שיח עם נציגי אוהדי הקבוצה, ונציג ההנהלה. ביקשתי מהם למצוא פתרונות כלפי אותם אנשים שבאים לפגוע ולסגור חשבונות. ניסינו לאתר אותם, התשובה שלהם הייתה שהם לא יכולים לקחת אחריות על האירוע. לכן לא הייתה לנו אפשרות אחרת לזהות אותם. הייתה אווירה לא טובה של קהל רב ששר שירים עם כוונה לפגוע בשוטרים.

"היינו ערוכים עם כל הארסנל, ומה שעמד לנגד עינינו הייתה כניסה של הקהל וההוכחה הייתה שאוהדי מכבי נכנסו כבר ב-20:30. יש מספר מורחקים שהורחקו ולא התייצבו, אמרנו שנאתר אותם והם ייחקרו ויטופלו על בסיס הנתונים הללו".

אוהדי הפועל תל אביב מחוץ לדרייב אין לפני הדרבי בחצי גמר גביע ווינר. לירון מולדובן
במשטרה מרוצים: "מנענו אסון". אוהדי הפועל תל אביב/לירון מולדובן

לדבריו של תנ"צ מנשה, כל התנהלות אחרת של המשטר הייתה עלולה להוביל לפגיעות בנפש. מנשה טוען שהמשטרה קיבלה מידע על כוונה לפגוע באוטובוס של אחת הקבוצות. "חווינו לפני שנה באותו מגרש אנשים שנחנקו ונאלצנו להפסיק את המשחק. לא רצינו לתת לאף ילד להיפצע. ההחלטות שהתקבלו היו אחרי שיקול דעת. רצינו שאנשים יהנו, בגלל זה העלינו את רמת המדרג של הבידוק. אם זיהינו ילד בן 12 או 13, הכנסנו אותו. למי שבחר לא להיכנס, הייתה סיבה טובה לא להזדהות".

"עם מה היינו מתמודדים אם לא היינו בודקים את האנשים? עם אסון. זה אולם סגור, הפעלת פירוטכניקה הייתה יכולה ליצור משהו אחר. הפעלנו כמות גדולה של סמויים כדי לאתר את האנשים ולא הצלחנו. חיפשנו רעולי פנים ולא היו. המטרה הייתה שמי שבא יראה משחק ומי שבא לפגוע שיישאר בחוץ".


בתוך כך, מרכז הפועל הארצי הודיע על תמיכה בצעד של הפועל תל אביב.

"מרכז הפועל תומך בהנהלת הפועל תל אביב בכדורסל, ברמי כהן ובעופר ינאי, על החלטתם התקדימית והאמיצה למען הספורט וכלל האוהדים בישראל. בבסיס החלטתם הלא פשוטה, ניצבת העובדה כי הספורט הוא בראש ובראשונה של האוהדים ושל הספורטאים. המחזות שראינו אמש מצערים. אוהדי הפועל תל-אביב נפלו קורבן לפאניקה וחוסר יכולת של המערכת להתמודד עם בעיית אלימות קשה שהיא נחלת כלל החברה בישראל", נכתב. "אנחנו בטוחים שהשר מיקי זוהר, שעמד בראש אגודת כדורסל בעברו, מבין את הדאגה לשלומם של האוהדים וימצא את הדרכים הנכונות לצד כל הגורמים הרלוונטיים, לעצירת הבהלה בעולם הספורט ובמשטרה באשר לאכיפת הביטחון במגרשים. אנו מביעים את הערכתנו לארגוני האוהדים מכל הארץ ומכל התחומים, ובהם ארגון אוהדי מכבי תל-אביב, שהניחו את היריבות הספורטיבית בצד והביעו סולידריות, לה תפקיד עיקרי ביצירת השינוי המיוחל. על כולנו - כלל הגורמים האמונים על הספורט ועל תרבות הספורט וגם על האוהדים שגם להם אחריות על חווית חבריהם ליציע, לאחד כוחות. זו הדרך היחידה לנצח ולהחזיר את הספורט לאוהדים. מרכז הפועל ייכנס את הדירקטוריון וההנהלה, יקיים דיון, ישקיע משאבים, יפעל בשיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים הנדרשים ויתרום את חלקו בהשגת היעד הזה.מרכז הפועל תומך בהנהלת הפועל תל-אביב בכדורסל, ברמי כהן ובעופר ינאי, על החלטתם התקדימית והאמיצה למען הספורט וכלל האוהדים בישראל. בבסיס החלטתם הלא פשוטה, ניצבת העובדה כי הספורט הוא בראש ובראשונה של האוהדים ושל הספורטאים. המחזות שראינו אמש מצערים. אוהדי הפועל תל-אביב נפלו קורבן לפאניקה וחוסר יכולת של המערכת להתמודד עם בעיית אלימות קשה שהיא נחלת כלל החברה בישראל.

"אנחנו בטוחים שהשר מיקי זוהר, שעמד בראש אגודת כדורסל בעברו, מבין את הדאגה לשלומם של האוהדים וימצא את הדרכים הנכונות לצד כל הגורמים הרלוונטיים, לעצירת הבהלה בעולם הספורט ובמשטרה באשר לאכיפת הביטחון במגרשים. אנו מביעים את הערכתנו לארגוני האוהדים מכל הארץ ומכל התחומים, ובהם ארגון אוהדי מכבי תל-אביב, שהניחו את היריבות הספורטיבית בצד והביעו סולידריות, לה תפקיד עיקרי ביצירת השינוי המיוחל. על כולנו - כלל הגורמים האמונים על הספורט ועל תרבות הספורט וגם על האוהדים שגם להם אחריות על חווית חבריהם ליציע, לאחד כוחות. זו הדרך היחידה לנצח ולהחזיר את הספורט לאוהדים. מרכז הפועל ייכנס את הדירקטוריון וההנהלה, יקיים דיון, ישקיע משאבים, יפעל בשיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים הנדרשים ויתרום את חלקו בהשגת היעד הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully