וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד של המנהלת: "קשה להאמין שבדרבי הבא יהיה קהל חוץ"

29.9.2023 / 7:25

מנכ"ל המנהלת שלומי פרי מבין את התסכול של הפועל תל אביב ובאותה נשימה מגבה את המשטרה ומייחל לשינוי עמוק: "לפעמים ממשבר צומחת תקווה". הגמר? "אין חשש שירושלים לא תופיע"

אוהדי הפועל תל אביב כדורסל מחוץ לאולם היכל קבוצת שלמה/לירון מולדובן

במשך שלוש שעות התרוצץ מנכ"ל מנהלת הליגה שלומי פרי, שמסיים בימים אלה את תפקידו אחרי שהתפטר בחודש שעבר, בתוך הדרייב אין. אחרי יומיים שבהם עמד במצב בלתי אפשרי מול דרישות והיערכות קפדנית של המשטרה, הוא הבין שאם לא תשתנה הדרישה של המשטרה מאוהדי הפועל תל אביב להציג תעודות זהות בכניסה, הדרבי התל אביבי לא ישוחק.

לקראת השעה 22:00, אחרי ששחקני שתי הקבוצות כבר החלו לעשות את דרכן הביתה, פרי התפנה לספר על המאורעות מהזווית שלו. "הבקשה של המשטרה הייתה מנומקת היטב", אמר על נושא הדרישה להציג תעודות זהות בכניסה שהגיעה סמוך לפתיחת השערים. "היה רצון שלהם ש-90 מורחקים לא יכנסו למשחק, היה רצון שלהם לזהות עוד אנשים שהיו באירועי בלומפילד והיו מבוקשים. זה מה שהם החליטו, ואוהדי הפועל החליטו שזה לא הדבר הנכון לעשות. האם הפועל תל אביב הייתה צריכה להופיע? לדעתי כן, ואחרי זה למחות ולשנות את המצב בעתיד. היו צריכים להופיע לדעתי. צר לי על כך שלא הופיעו".

פרי המשיך: "היה ביום שלישי דרבי סוער בכדורגל והמשטרה פנתה אלינו וביקשה שנבוא לישיבות. היינו בשלוש ישיבות איתם ובסיור באולם, ועוד סיור באולם היום. הייתה היערכות מאוד גדולה ומאוד רצינית. אני לא יודע אם הכל היה 100 אחוז, אבל הייתה היערכות רצינית, עם מצגות ומודיעין ותרחישים. היום בצהריים הוזמנתי לדיון אצל מפקד מחוז תל אביב. הוא ביקש לסגור את היציעים שמאחורי הסל. נלחמנו נגד זה, חשבנו שלא ראוי שאנשים שקנו כרטיסים לא יוכלו לבוא למשחק. הוא החליט לבוא לראות במו עיניו וכשהוא ראה את הפרדת היציעים, הוא החליט לפתוח אותם".

שלומי פרי מ"מ מנכ"ל מנהלת הכדורסל. ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
ערב סוער. שלומי פרי/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

פרי נשמע אמפתי כלפי האדומים, למרות הצעד החד צדדי בו נקטו. "אני מבין את הפועל תל אביב. זו קבוצה שהאוהדים שלה חשובים ויקרים לה, הם קשובים לאוהדים שלהם. זאת ההחלטה שהם לקחו, אני לא חושב שזו החלטה נכונה, אבל זו דעתי האישית. היו צריכים להתיישר לפי החלטות המשטרה. אנחנו מדינת חוק וממלאים הוראות. זה הסיפור. אם הקבוצה עושה דין לעצמה, ואני חושב הפוך ממנה, אז אני יכול לומר את דעתי".

ביום ראשון הקרוב צפוי להתקיים גמר גביע ווינר, אלא שהפועל ירושלים שלחה מסר של סולידריות עם הפועל תל אביב שעשוי להתפרש כפתח לאי הופעה שלה. "אין לי חשש שהפועל ירושלים לא תופיע לגמר", סיפר פרי והתייחס לסיכוי כי הדרבי הבא, שייערך בתחילת במאי בהיכל מנורה, יתקיים עם קהל חוץ. "ככל שאני חושב על זה ואני מציאותי, אני לא חושב שזה יכול לקרות שנראה את הדרבי עם קהל מלא של שתי הקבוצות. אני מקווה שימצאו דרך, אבל לא רואה את זה קורה".

על יצירת התקדים מאמש סיכם מנכ"ל המנהלת: "הדברים האלה ידונו בפורומים מכובדים, במשרד הספורט, במנהלת. יכול להיות שדברים ישתנו לטובה מפה והלאה. ממשבר צומחת תקווה רוב הזמן. המשטרה צריכה לעשות חושבים על העתיד גם כן, ההיערכות פה הייתה יוצאת מן הכלל והמטרה היה שהדרבי יעבור בשלום, אבל זה מה שקרה בסוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully