וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס של מאות אלפי שקלים ותביעה: העונש שצפוי להפועל תל אביב

29.9.2023 / 7:30

תובע האיגוד צפוי להגיש בימים הקרובים כתב אישום נגד האדומים בעקבות ביטול הדרבי. בקבוצה מנגד ממשיכים להזדעזע מהמשטרה: "מבחינתם האוהדים אזרחים סוג ז'", ובאים בטענות גם למנהלת. הערכות: על אף התמיכה במהלך, הפועל ירושלים תתייצב לגמר

אוהדי הפועל תל אביב כדורסל מחוץ לאולם היכל קבוצת שלמה/לירון מולדובן

בשעה 22:15, שעה אחרי שספי שמש שרק וסתם סופית את הגולל על האפשרות שיהיה משחק כדורסל בהיכל שלמה אמש (חמישי), נעל מנכ"ל הפועל תל אביב מתן קפלן את משרדי הקבוצה והיה האחרון מאנשי הקבוצה שיצא מהאולם. בתכנון המקורי, בשעה הזו הדרבי התל אביבי בחצי גמר גביע ווינר היה אמור ליכנס לרבע השלישי. בפועל, כלל לא התקיים משחק.

כבר בשעות הבוקר ידעו והבינו במנהלת הליגה ובהפועל תל אביב שלא יהיה קל לקיים את המשחק. במחוז תל אביב דרשו לסגור את היציעים שמאחורי הסלים, אליהם נמכרו מעל 300 כרטיסים לכל קבוצה, ושתי הקבוצות והמנהלת דרשו לשנות את ההחלטה. לאחר ישיבות רבות וסיור בהיכל שלמה, הוחלט לפתוח את היציעים ולהורות על כניסת קהל כבר בשעה 18:00.

בפועל, 45 דקות אחרי השעה המיועדת, החלה כניסת הקהל. מיד אחרי פתיחת השערים גילו בהפועל תל אביב, וכך גם במנהלת הליגה שלא היו מודעים להחלטה, כי במשטרה החליטו כי אוהדים יצטרכו להציג תעודת זהות או אמצעי זיהוי אחר כדי להיכנס לאולם. על פי גורמים במשטרה, המטרה הייתה לוודא כי המורחקים מהדרבי התל אביבי בכדורגל לא ייכנסו לאולם, ועל פי גורמים נוספים - לאתר גם אוהדים שלא נעצרו עד כה. עבור אנשי הפועל תל אביב שגילו עוד קודם לכן כי לא תתאפשר הכנסת שתייה וייתכן שגם אוהדים לא יוכלו לצאת לשירותים במהלך המשחק, זה היה צעד אחד יותר מדי.

בהתייעצות שקיימו אנשי הפועל בראשות המנכ"ל קפלן (ששה באולם) יחד עם היו"ר רמי כהן, הבעלים עופר ינאי, והנשיא אבי זיידנברג שכולם שוהים כעת בחו"ל, הוחלט לא לעלות לפרקט אם המשטרה לא תחזור בה מדרישתה להציג תעודות זהות. בהפועל החליטו ללכת עד הסוף, השחקנים והצוות המקצועי קיבלו את ההחלטה ושעה אחרי קבלתה יצאו לקהל כשכבר ברור שכדורסל לא ישוחק בדרייב אין.

אוהדי הפועל תל אביב מחוץ לדרייב אין לפני הדרבי בחצי גמר גביע ווינר. לירון מולדובן
צעד אחד יותר מדי. אוהדי הפועל תל אביב/לירון מולדובן

בהפועל תל אביב באים בטענות בעיקר למשטרה, אך גם כלפי מנהלת הליגה. הטענות ללובשי המדים היו כי בשום שלב של ההיערכות למשחק, לא נאמר כי אוהדים יצטרכו להציג תעודות זהות, וכי אם היו מתריעים על כך מראש, ההתנהלות אולי הייתה שונה. "במשטרה לא סופרים את האוהדים", אמר אחד מאנשי הפועל במהלך האירוע, "מבחינתם הם עבריינים, אזרחים סוג ז'".

גורמים במשטרה שנכחו בהיכל שלמה עד השעות המאוחרות של האירוע סיפרו כי ההחלטה לדרוש תעודות זהות נפלה במהלך היום בעקבות מידע שגורמים שונים, ביניהם המורחקים, ירצו להגיע ולהפריע לקיום האירוע.
"המטרה הייתה להעביר את האירוע בשלום. בסופו של דבר, אם אוהדי הפועל תל אביב היו בוחרים להיכנס לאולם, הוא גם היה עובר ככה", אמר גורם במשטרת מחוז תל אביב במהלך הלילה.

הטענות למנהלת הליגה נוגעות להתנהלות במהלך האירוע. על פי אנשי הפועל, יו"ר המנהלת ארי שטינברג וגם המנכ"ל שלומי פרי לא יצאו לעבר האוהדים המתוסכלים ו"התעלמו" מהבעיות שנוצרו מחוץ לאולם כשהם מעדיפים להתחפר בדיונים.

תובע איגוד הכדורסל צפוי ללמוד את החומר בימים הקרובים לפני שיגיש כתב אישום נגד הקבוצה. מאחר שמדובר בטורניר שמנהלת הליגה מארגנת תחת חסותו של איגוד הכדורסל ומדובר בגביע לכל דבר ועניין, הפועל עשויה לספוג קנס כבד שיכול להגיע למאות אלפי שקלים. בנוסף, תביעה עשויה להיות מוגשת נגדה מצד מארגני האירוע.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אוהדי מכבי תל אביב עוברים בדיקות בכניסה לדרבי נגד הפועל תל אביב בכדורסל. לירון מולדובן
לא רק הפסד טכני. אוהדי מכבי תל אביב אתמול/לירון מולדובן

באופן לא מפתיע במיוחד, ארגוני אוהדים, קבוצות ואנשי ספורט שונים הביעו סולידריות עם ההחלטה של האדומים לא לעלות אל הפרקט. אחת הקבוצות הללו היא הפועל ירושלים שאמורה ביום ראשון הקרוב להתמודד בגמר גביע ווינר נגד מכבי תל אביב בהיכל שלמה. במנהלת הליגה העריכו כי למרות ההודעה של ירושלים, הם לא יקחו צעד פזיז ויופיעו למשחק שיתקיים עם קהל בתל אביב.

במנהלת כבר ערכו ישיבת היערכות ראשונית עם המשטרה, ובמהלך היום צפויים לצאת למכירה כרטיסים לגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully