וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפייה חילונית? האו"ם נגד צרפת על האיסור לכיסוי ראש באולימפיאדה

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 12:58

ממשלת צרפת הודיעה כי אסור לספורטאיה לעטות כיסוי ראש במשחקים האולימפיים ב-2024 בפריז. האו"ם: "אף אחד לא צריך לכפות על אישה מה ללבוש או לא ללבוש"

שבת ישראלית - לקראת משחקי השבת בספורט1/ספורט1

האו"ם הביע את דעתו על הדיון בצרפת על חילוניות ובגדי נשים, ואמר כי אין לכפות על נשים לציית לקודי לבוש, לאחר שממשלת צרפת הודיעה כי אסור לספורטאים המייצגים את צרפת ללבוש כיסוי ראש במהלך המשחקים האולימפיים ב-2024 בפריז.

"אף אחד לא צריך לכפות על אישה מה היא צריכה ללבוש, או לא ללבוש", אמרה מרתה הורטאדו, דוברת משרד זכויות האדם של האו"ם, לאחר שנשאלה אם האיסור עומד בקריטריונים של האו"ם לזכויות אדם.

שחקנית נבחרת מרוקו עם חיג'אב. GettyImages
מנוגד להחלטת פיפ"א. חיג'אב בספורט/GettyImages

דבריה נאמרו לאחר ששרת הספורט של צרפת, אמלי אודה-קסטרה, הדגישה את מחויבותה של הממשלה לחילוניות ואת התנגדותה להצגה של סמלים דתיים במהלך אירועי ספורט.

"מה זה אומר? המשמעות היא איסור על כל סוג של גיור ועל הניטרליות המוחלטת של אנשי השירות הציבורי", אמרה אודה-קאסטרה, "מה שאומר שנציגי המשלחות שלנו, בנבחרות הצרפתיות שלנו, לא יעטו כיסויי ראש".

משרד הספורט הצרפתי הודיע שעל ספורטאים צרפתים להישאר ניטרליים ולא להביע דעות דתיות, ו"ככאלה, אסור להם ללבוש מטפחת ראש (או כל אביזר או בגד אחר המביע את השתייכותם הדתית) כאשר הם מייצגים את צרפת בתחרות ספורט לאומית או בינלאומית", נכתב בהצהרה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
המשחקים האולימפיים פריז 2024 - אילוסטרציה. אינסטגרם, paris2024, אתר רשמי
צרפת כבר מוכנה? פריז 2024 מעבר לפינה/אתר רשמי, אינסטגרם, paris2024

הורטאדו טוענת כי צרפת, שחתומה על האמנה הבינלאומית לביטול אפליה נגד נשים, צריכה "לנקוט בכל האמצעים המתאימים כדי לשנות כל דפוס חברתי או תרבותי המבוסס על רעיון הנחיתות או העליונות של שני המינים". לטענתה, הגבלות על ביטוי דת או אמונות היו "מקובלות רק בנסיבות ספציפיות המתייחסות לדאגות לגיטימיות לביטחון הציבור, לסדר הציבורי או לבריאות הציבור".

הוויכוח הארוך של צרפת על חילוניות ובגדי נשים גלש מזמן לספורט. ביוני אישר בית המשפט העליון במדינה איסור שאסר על כדורגלניות ללבוש כיסוי ראש בזמן משחק. בית המשפט מצא את האיסור "הולם ומידתי" ואמר שלאיגודי ספורט יש את הזכות להטיל דרישות נייטרליות על השחקנים שלהם כדי "להבטיח ניהול חלק של משחקים ולמנוע עימותים או עימותים".

קבוצת הכדורגל "Les Hijabeuses" ערערה בטענה שזה מנוגד לחלטת פיפ"א משנת 2014 לבטל את האיסור שנמשך שנים. שר הפנים, ז'רלד דרמנין, אמר ש"כשאתה משחק כדורגל, אתה לא צריך לדעת את הדת של האדם שממולך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully