וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבכת: ברצלונה מואשמת בעבירות שוחד על "תיק נגריירה"

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 11:55

השופט שאחראי על הפרשה קבע כי ברצלונה ושני נשיאיה לשעבר יואשמו בסעיף שוחד בגלל תפקידו הציבורי של שופט העבר שקיבל מהמועדון מיליוני יורו לאורך 18 שנה

שערי השבוע/ספורט1

השופט האחראי על "תיק נגריירה" מאשים את ברצלונה בסעיפי שוחד על התשלומים של המועדון לשופט העבר, חוסה מריה אנריקס נגריירה, בפרשה שהסעירה את הכדורגל הספרדי.

בצו שהוציא היום (חמישי) השופט הוא מייחס למועדון הכדורגל ברצלונה ולשאר הנחקרים, ביניהם הנשיאים לשעבר של המועדון ג'וזפ מריה ברתומאו וסנדרו רוסל, עבירת שוחד - על רקע העובדה שהתאחדות הכדורגל הספרדית, שחלק ממנה היא הוועדה הטכנית של השופטים, היא ישות שמבצעת תפקידים בעלי אופי ציבורי.

נשיא ברצלונה ז'ואן לאפורטה. רויטרס
הכחיש בתוקף. לאפורטה/רויטרס

לאור זאת נטען כי נגריירה "מילא תפקידים ציבוריים" כסגן נשיא הוועדה, ומסיבה זו התשלומים של ברצלונה לבעל תפקיד זה הם עבירה פלילית שהיא שוחד. לאורך השנים הוא קיבל, דרך חברות שלו או של בנו, יותר מ-7 מיליון יורו במשך 18 שנה. השופט טוען כי בארסה הפסיקה לשלם לנגריירה כאשר הפסיק את תפקידו כסגן נשיא הוועדה הטכנית. מסיבה זו מציין השופט כי התשלומים בוצעו בתגובה לעמדה של נגריירה.

החשד הוא שנשיאי ברצלונה בעבר שילמו לנגריירה כשבעה מיליון יורו לאורך השנים, והוא בתמורה סייע לבלאוגרנה עם שיבוצי שופטים נוחים. התשלום הועבר עבור "ייעוץ וידאו טכני", אך לעתים היה מועבר תשלום גבוה פי כמה בתמורה ל"הקלטת משחקים".

ברצלונה טענה שהתשלום היה רק על דוחות שיפוט מטעמו, ואף הציגה לתקשורת 629 דוחות שיפוט שקיבלה ממנו כאיש מקצוע ו-43 תיעודי וידאו שיש בידי המועדון: "ברצלונה קיבלה דיווחים של שופטים, זה לא בלתי חוקי. במועדונים גדולים זה דבר נורמלי לחלוטין. הכול נעשה בשקיפות, עם חשבוניות בצורה מסודרת".

הנשיא לאפורטה אמר כי "כשהמחלוקת יצאה לגבי נגריירה היה ברור שמדובר בקמפיין מתוזמן נגד ברצלונה והמוניטין שלה. רצו לחבל במורשת שלנו אבל הם לא יצליחו. לקמפיין הזה אין שום קשר למציאות. כאשר התיק הזה יצא לראשונה, היו פרסומים מיידיים של כמה כלי תקשורת שרצו לפגוע בתדמית שלנו. זה לא צירוף מקרים. ברצלונה מעולם לא פעלה כדי לצבור יתרון לא ספורטיבי. מעולם. למה הם לא יכולים להוכיח שום דבר? בגלל שלא היה כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully