וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדילמה בהגנה, היציבות של דן ביטון ותורג'מן: "יכול לשחק באגף"

28.9.2023 / 11:30

המאבק בין ניר ביטון ללוקאסן ("לא פרסונלי"), הקשר ותפקוד החלוץ ("הוא לומד, בסוף הוא יהיה 9"): רובי קין על הסוגיות הבוערות בסגל של מכבי תל אביב

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 0:5 על הפועל תל אביב בדרבי/ספורט1

השבוע שעבר במכבי תל אביב היה די חורק עם 1:1 מול בני ריינה ו-2:3 על בריידאבליק האיסלנדית בפתיחת שלב הבתים בקונפרנס ליג, אך שלשום (שלישי) הצהובים השכיחו זאת עם 0:5 ענק בדרבי על הפועל תל אביב.

מאז פתיחת העונה רובי קין ביצע לא מעט שינויים בהרכבים שלו כדי למצוא את ה-11 הטובים ביותר, כאשר אחת הדילמות המרכזיות והקבועות שלו היא במרכז ההגנה: "המאבק בין דריק לוקאסן וניר ביטון על ההרכב הוא לא משהו פרסונלי ביניהם. אני לא בוחר שחקנים רק כדי לבחור. אני בוחר לפי המשחק, לפי היריבה, מנסה לקבל את ההחלטה הנכונה לא רק לעמדה של הבלם הימני אלא בכלל. אני מנסה לפתוח עם מה שהכי נכון למשחק ולקבוצה".

שחקן מכבי תל אביב ניר ביטון עם דריק לוקאסן. אריאל שלום
המאבק הקבוע על ההרכב. ניר ביטון ולוקאסן/אריאל שלום

מי שלרוב לא נכלל ב-11 של קין אך משולב פעמים רבות מהספסל הוא דור תורג'מן, שאף כבש את השער האחרון בדרבי. החלוץ ממעט לפתוח מכיוון שקין עולה במערך של חלוץ אחד ומציב מקדימה את ערן זהבי, אך לדברי המאמן תורג'מן יכול לתרום גם בדרכים אחרות: "תורג'מן יכול לשחק באגף שמאל, ימין וכחלוץ. בסוף הוא יהיה מספר 9. הוא לומד, הוא צעיר, אני אומר לו בכל יום שאני רוצה לעזור לו. אתם מכירים אותו היטב, הוא בורח הרבה שמאלה והוא יכול לשחק שם כי הוא מהיר ויש לו כישורים, אבל בסוף הוא יהיה מספר 9. זה תהליך, הוא צריך ללמוד ואתן לו את הכלים להצליח והוא מבריק, הוא עושה עבודה טובה. השער שלו נגד הפועל ת"א היה כשהוא הקפיד להישאר בין שני הבלמים. תנועה טובה. ככל שהוא יבין את זה יותר הוא רק ישתפר".

שחקן התקפי נוסף שאליו התייחס קין הוא דן ביטון, שגם כן הבקיע בדרבי התל אביבי: "אני כאן כדי לתמוך בשחקנים ולתת להם גב, להסביר להם מהניסיון שלי כשחקן, אני מבין מה צריך כדי להגיע לגבהים חדשים. לדן ביטון יש יכולת מדהימה, הוא איכותי, אבל כמו כל שחקן - המטרה היא להיות יציב. ככל שאתה יותר יציב, ככה תהיה טוב יותר ככדורגלן. אני אומר לכל השחקנים - תהיו עקביים. כקבוצה, כיחידים, זה יביא אתכם רחוק במהלך הקריירה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דן ביטון, שחקן מכבי תל אביב חוגג. קובי אליהו
קין מצפה ליציבות. דן ביטון חוגג בדרבי/קובי אליהו

המאמן האירי התייחס למשחק הבא של המוליכה, בבית נגד הפועל פתח תקוה בשבת (17:45, ספורט4): "אני ניגש לכל משחק באותה הצורה, יהיה קשה נגד הפועל פתח תקוה, נצטרך לפצח אותם, אני מאמין שהאם ישחקו 5-4-1 או 5-3-2, אבל זה תלוי בנו, אני תמיד מתרכז בנו, מה אנחנו יכולים לעשות כדי לפצח אותם. צפינו בהרבה קטעי וידאו. אחרי ניצחון טוב חשוב שנמשיך ככה, זה המפתח, זה המסר המרכזי לשחקנים, אם לא נשחק טוב במשחק הזה זה קצת יוריד ממה שעשינו בדרבי. קבוצות מקשות".

"יש לי סגל, לא חושב שאני צריך להסכים עם הקביעה שלך ש"מצאתי את ה-11 הכי טובים", אין ספק שהשיטה עבדה נגד הפועל, אבל אולי במשחקים אחרים נצטרך לשחק אחרת, אי אפשר לשים הכל בקופסה אחת, כמאמן צריך לחשוב תמיד על היריבה ומה יהיה הפתרון הכי טוב. הייתה לי הרגשה שדן ביטון בצד ימין יעבוד נגד הפועל, עם גבי קניקובסקי ועם דור פרץ ויוריד באמצע דומיננטי, אז זה עבד ספציפית מול הפועל ת"א, אבל לא בטוח שזה נכון לכל משחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully