וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן פוטבול נאלץ להתפטר בגלל תרגיל "נאצי" נגד קבוצה יהודית

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 20:12

עוד פרשה אנטישמית בארה"ב: מאמן של תיכון באוהיו הורה לתלמידים להגיד "נאצי" בקריאות לפני תרגילים מול קבוצה מפרבר יהודי

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 27.9/ספורט1

מאמן פוטבול של תיכון אוהיו התפטר לאחר שקבוצתו השתמשה בשפה גזענית ואנטישמית בכינוי לתרגילים במהלך משחק בשבוע שעבר מול קבוצה "יהודית".

מאמן תיכון ברוקלין, טים מקפרלנד, ושחקניו השתמשו שוב ושוב במילה "נאצי" כקריאת משחק במשחק מול תיכון ביצ'ווד. בביצ'ווד, פרבר בקליבלנד, יש בערך 90 אחוז יהודים, לפי הבדיקה האחרונה שפורסמה ב-2011 על ידי הפדרציה היהודית של קליבלנד.

קבוצת הפוטבול ברוקלין הפסיקה להשתמש במונח "נאצי" במחצית השנייה של המשחק לאחר שביצ'ווד איימה להוריד את שחקניה מהמגרש, אחרי תלונות של השחקנים, המאמנים והמנהלים. עם זאת, כמה שחקני ברוקלין המשיכו להפנות השמצות גזעניות לשחקני ביצ'ווד במהלך המשחק.

מקפרלנד הגיש את הודעת ההתפטרות שלו ביום שני בבוקר. מפקח בתי הספר בברוקלין, טד קאלריס, אמר בהצהרה כי מקפרלנד "מביע את חרטתו העמוקה" וכי הוא ובית הספר מתנצלים על "כינוי פוגעני בלתי נסבל".

פוטבול תיכונים. מתוך הרשתות החברתיות, צילום מסך
טביעת יד של מאמן. ביצ'ווד/צילום מסך, מתוך הרשתות החברתיות

לא יצאה הודעה על צעדים משמעתיים נגד השחקנים, אבל ראשי בית הספר הבהירו שינסו להשתמש במקרה כדי לפתח מודעות לאנטישמיות ולפשעי שנאה. "זו לא הפעם הראשונה שתלמידים ספורטאים של ביצ'ווד הם קורבנות של ביטויים אנטישמיים וגזעניים", אמר מנהל התיכון, "אנחנו תמיד מקווים שזה יהיה האחרון". לא הוזכרו צעדים משמעתיים כלפי השחקנים המעורבים.

האנטישמיות בארצות הברית עלתה משמעותית בשנים האחרונות, ללא סימני ירידה, כך עולה ממחקר של המרכז לחקר יהדות אירופה בת זמננו של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד השמצה שבסיסה בארה"ב. מ-2021 עד 2022, מספר התקריות האנטישמיות עלה ב-35%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully